Gå til innhold

Blood of my blood episode diskusjon, spoiler tråd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier. Dette er en tråd for å diskutere episodene ettervært som de blir vist. Så spoilere vil forekomme for de som ikke har sett serien. Star gjerne med å si hvilken episode mann skriver om så mann ikke spoilere for andre.

Jeg har selv sett de 2 første episodene og gleder meg til episode 3.

Likte måten foreldrene til Claire møttes. Måten de connected til hverandre gjennom brev. Samtidig er jeg veldig glad vi er tilbake i Skottland. Orginal serien har vært for lenge i Amerika så dette var veldig positivt. 

Anonymkode: 8e275...bbf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sett de to første episodene. 
Jeg er ganske delt. Jeg synes det var bra de er tilbake i Skottland, helt enig i det. God casting på flere skuespillere, særlig Ellen og Julia. Og Collum og Ned Gowan. 
Mitt største ankepunkt er manuset. Det føles veldig «rushed», og de bruker ikke nok tid til å bygge universet. De hamrer inn karakterer fra Outlander, altfor mange - altfor fort. De bruker også overtydelige fortellergrep, som brevene til Julia og mannen i slutten av andre sesong, og masse exposition dumps. Ellen skulle aldri gifte seg - men hun ombestemmer seg etter å ha snakket med Brian i fem minutter i fjøset? Hæ?? Og alle vil liksom gifte seg med Ellen? Måten Claires foreldre havnet ved steinene virket mildt sagt forced.
De skulle brukt tid til å bygge universet, slik de brukte i starten av Outlander. 

Anonymkode: 87e7d...b2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også sett de to første episodene. 
Jeg er ganske delt. Jeg synes det var bra de er tilbake i Skottland, helt enig i det. God casting på flere skuespillere, særlig Ellen og Julia. Og Collum og Ned Gowan. 
Mitt største ankepunkt er manuset. Det føles veldig «rushed», og de bruker ikke nok tid til å bygge universet. De hamrer inn karakterer fra Outlander, altfor mange - altfor fort. De bruker også overtydelige fortellergrep, som brevene til Julia og mannen i slutten av andre sesong, og masse exposition dumps. Ellen skulle aldri gifte seg - men hun ombestemmer seg etter å ha snakket med Brian i fem minutter i fjøset? Hæ?? Og alle vil liksom gifte seg med Ellen? Måten Claires foreldre havnet ved steinene virket mildt sagt forced.
De skulle brukt tid til å bygge universet, slik de brukte i starten av Outlander. 

Veldig enig med deg i at en del ting var forced. Føler dette gjelder mange serier så jeg pleier å føle at de 2 første episodene er litt unntakstilstand også pleier dette å bli bedre etter episode 3.

Er så lenge siden jeg startet med å se outlander at jeg ikke har tenkt over hvordan universet ble bygget opp der. Men når jeg tenker på det så var outlander mye bedre bygger opp. 

Jeg håper det blir en mer naturlig flyt fremover. De fleste serier som er rushed i starten pleier å roe ned når plottet og karakterene har blitt presentert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Veldig enig med deg i at en del ting var forced. Føler dette gjelder mange serier så jeg pleier å føle at de 2 første episodene er litt unntakstilstand også pleier dette å bli bedre etter episode 3.

Er så lenge siden jeg startet med å se outlander at jeg ikke har tenkt over hvordan universet ble bygget opp der. Men når jeg tenker på det så var outlander mye bedre bygger opp. 

Jeg håper det blir en mer naturlig flyt fremover. De fleste serier som er rushed i starten pleier å roe ned når plottet og karakterene har blitt presentert.

I Outlander brukte de ganske god tid på å bygge universet. Faktisk så god tid at jeg måtte prøve flere ganger før jeg klarte å komme meg forbi de første to episodene, fordi det gikk så sakte (men nå elsker jeg de episodene). 🙈
Jeg synes de har introdusert for mange karakterer på kort tid i BOMB, og tror folk som ikke har sett OL vil slite! Men jeg håper du har rett, og at tempoet roer seg litt framover. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden, kanskje, men er det noen som vet hvorfor de har kjørt igang BOMB før OL i det hele tatt er ferdig innspilt? For min del ville jeg helst sett ferdig OL, har gått og ventet i en evighet på siste sesong nå..

Anonymkode: 73e51...dad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Litt på siden, kanskje, men er det noen som vet hvorfor de har kjørt igang BOMB før OL i det hele tatt er ferdig innspilt? For min del ville jeg helst sett ferdig OL, har gått og ventet i en evighet på siste sesong nå..

De prøver nok å kapre så mange OL-seere de bare kan. Pluss at det kan se ut som at storyline’n i BOMB har sammenheng med siste episode av sesong 7.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har merket at spinn of serier ofte lanseres før hoved serien takker for seg. Jeg antar at dette gjøres for å holde på fansen og skape mere blest og spenning før hovedserien er ferdig. 

Serien har også blitt godkjent for sesong 2 allerede og de planlegger vel 4 tror jeg. Mens vi venter på siste sesong av outlander så håper vel skaperne at vi skal bli fans av denne serien og fortsette å følge universet etter at outlander er ferdig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har merket at spinn of serier ofte lanseres før hoved serien takker for seg. Jeg antar at dette gjøres for å holde på fansen og skape mere blest og spenning før hovedserien er ferdig. 

Serien har også blitt godkjent for sesong 2 allerede og de planlegger vel 4 tror jeg. Mens vi venter på siste sesong av outlander så håper vel skaperne at vi skal bli fans av denne serien og fortsette å følge universet etter at outlander er ferdig.

Det er nok en veldig lur strategi. 

AnonymBruker
Skrevet

Oj, slutten av episode tre så jeg ikke komme… 

Jeg skjønte heller ikke først at den første scenen i episoden var Ellens drøm. Må si jeg var litt snurt før jeg skjønte at det var en drøm. Syntes det var veldig lite Outlander hvis de bare skulle hoppe SÅ lett over deres «første gang». 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oj, slutten av episode tre så jeg ikke komme… 

Jeg skjønte heller ikke først at den første scenen i episoden var Ellens drøm. Må si jeg var litt snurt før jeg skjønte at det var en drøm. Syntes det var veldig lite Outlander hvis de bare skulle hoppe SÅ lett over deres «første gang». 🤣

Så heller ikke den komme, nei…

Hæ? Var den scenen med Ellen og Brian bare en drøm? Hvor kom det frem? 

Anonymkode: 4abfa...439

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så heller ikke den komme, nei…

Hæ? Var den scenen med Ellen og Brian bare en drøm? Hvor kom det frem? 

Det kom jo ganske tydelig frem da hun plutselig våknet 😅

Anonymkode: 16689...04f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.8.2025 den 12.48):

Det kom jo ganske tydelig frem da hun plutselig våknet 😅

Anonymkode: 16689...04f

Jeg skjønte det heller ikke før jeg leste om det etterpå. 🙈 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av diskusjonsforumet på Redddit: Hvem tror dere er det ufødte barnet til Julia, altså søskenet til Claire? Tror dere det er noen vi allerede kjenner? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Inspirert av diskusjonsforumet på Redddit: Hvem tror dere er det ufødte barnet til Julia, altså søskenet til Claire? Tror dere det er noen vi allerede kjenner? 

Jeg tipper det har noe med siste episode av sesong sju av OL å gjøre. Men har lest et sted at barnet er en gutt, og da vet jeg ikke helt om det passer med Faith… altså medaljongen og de to foreldreløse jentene. Men det er ikke en tilfeldig unge, enten har det noe med jentene å gjøre, eller så er det en annen vi kjenner fra før. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tipper det har noe med siste episode av sesong sju av OL å gjøre. Men har lest et sted at barnet er en gutt, og da vet jeg ikke helt om det passer med Faith… altså medaljongen og de to foreldreløse jentene. Men det er ikke en tilfeldig unge, enten har det noe med jentene å gjøre, eller så er det en annen vi kjenner fra før. 

Jeg tenkte også først at det kunne være noe med jentene. Leste også at det er en gutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det kan være Master Raymond, eller faren til den Faith som er mor til jentene. Ser mange skriver om tidslinjer som ikke passer osv, men det trenger man jo ikke ta hensyn til når man er tidsreisende 😄 Tror ikke lenger moren til jentene er Claires Faith, men at det er slekt er jeg helt sikker på. 

Anonymkode: 7230c...27d

Skrevet

Har den blitt sluppet på noen norske streamingtjeneste enda? Har prøvd å lete, men finner ikke og orker ikke sånne ‘på kanten’ sider jeg brukte i gamle dager på internett😂

AnonymBruker
Skrevet
Tbag skrev (29 minutter siden):

Har den blitt sluppet på noen norske streamingtjeneste enda? Har prøvd å lete, men finner ikke og orker ikke sånne ‘på kanten’ sider jeg brukte i gamle dager på internett😂

Nei, ikke kommet til Norge enda. Ender vel opp på dvd før den tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan være Master Raymond, eller faren til den Faith som er mor til jentene. Ser mange skriver om tidslinjer som ikke passer osv, men det trenger man jo ikke ta hensyn til når man er tidsreisende 😄 Tror ikke lenger moren til jentene er Claires Faith, men at det er slekt er jeg helt sikker på. 

Greve St. Germain kanskje? Eller Master Raymond ja. Kjipt om Claire drepte broren sin da (om det var St. Germain). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 9.19):

Det er nok ikke master Raymond. Om jeg ikke tar helt feil (har ikke lest alle bøkene) er han den opprinnelige tidsreisende, og alle som kan reise i tid (har genet) stammer fra ham. Han kommer fra veldig langt tilbake i tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...