AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hvordan er det når man bestiller de billigste billettkategoriene for 2 voksne og 3 barn, uten å betale for setereservasjon? Det frister litt siden vi ikke har behov for bagasje og kan spare en del penger på det. Er snakk om flere flystrekninger, så blir vel fort 2500+ i forskjell. Ser ikke helt at det kan være i flyselskapets interesse å plassere barna ved siden av fremmede, så kanskje man får sitte sammen uansett..? Anonymkode: c75e7...688
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Det skal du absolutt ikke regne med. Er du tidlig på flyplassen kan du sikkert velge setene selv. Jeg bestiller aldri seter men når jeg kommer tidlig til automater kan jeg velge blant ledige seter og det er ofte masse igjen. Anonymkode: 70fa3...b4b 24 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august Populært innlegg #3 Skrevet 11. august Ansvarlige foreldre reserverer seter og sitter sammen med barna!! Anonymkode: 3fe80...c29 49 2 14
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Er det et typisk syden/ferie-fly vil mange av setene være reservert, så da ville jeg ikke stolt på at dere får sitte sammen. Er det mellom steder i Norge får du stort sett sitte hvor du vil. Anonymkode: b9d60...a95 5 4
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august Det er jo aldri noen garanti selv om en betaler for seter. Så mange ganger vi har hatt plasser sammen, så har fly blitt kansellert eller byttet og vi blir spredt på det nye flyet. Så jeg betaler aldri for å reservere sete, er heller tidlig med å sjekke inn og så går det som det går. Anonymkode: 2efc5...ecd 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. august Populært innlegg #7 Skrevet 12. august Ikke sett foreldre i et dårlig lys ved å droppe setereservasjon, for så å kreve at betalende kunder må flytte seg. Jeg er forelder selv og jeg blir veldig oppgitt over slik oppførsel. Anonymkode: 6a33c...eda 43 1 19
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan er det når man bestiller de billigste billettkategoriene for 2 voksne og 3 barn, uten å betale for setereservasjon? Det frister litt siden vi ikke har behov for bagasje og kan spare en del penger på det. Er snakk om flere flystrekninger, så blir vel fort 2500+ i forskjell. Ser ikke helt at det kan være i flyselskapets interesse å plassere barna ved siden av fremmede, så kanskje man får sitte sammen uansett..? Anonymkode: c75e7...688 Du skal ikke regne med at dere får sitte sammen alle sammen da nei. Så er det sikkert folk som har betalt for sete som ikke vil bytte med dere. Anonymkode: b125b...b5a 7 1 4
Luckiness Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august Vi har sjeldent valgt setereservasjon. Men det åpner for å reservere seter 24t før avgang. Med mindre det finnes en annen billettkategori som ikke inneholder dette da. Dette gjelder vel sas og Norwegian. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Flyselskaper setter folk sammen, hvis billettene er bestilt sammen, og man sjekker inn sammen. Gitt at det er ledige seter sammen, etter alle som ønsker det har reservert. Og så er det førstemann til mølla ved innsjekk også. Noen steder kan man sjekke inn online, og velge sete tidlig, andre steder må man vente til man står på flyplassen. Anonymkode: abc47...4fa 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august Om dere ikke reserverer seter og ikke får sitte sammen, bær da i så fall ansvaret selv. Ikke begynn å spørre andre, som faktisk har betalt for setene sine, om de kan bytte med dere så dere får sitte sammen. De som har betalt for setene sine, har ikke ansvar for at dere ville spare noen kroner. Det sagt, på kortere flyturer er det veldig sjelden jeg reserverer sete. Ofte sjekker jeg inn tidlig gjennom app, og da får jeg gjerne sitte der jeg vil uansett. Noen ganger er jeg også tidlig på flyplassen og kan også da få velge sete. Nå er jeg riktignok alene, men det kan gå helt fint, om dere er tidlig nok ute. Men det er fortsatt dere som bærer risikoen. Anonymkode: c3ac9...757 12 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august Jeg flytter meg definitivt ikke for at andre skal prise de pengene jeg har brukt på å gå sitte akkurat der. Har man råd til ferie, får man enten spare en måned ekstra, eller ta det man får på det billigste. Anonymkode: d2dac...c25 21 2 10
Luckiness Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august Er det flere flystrekninger dere skal på og det «bare» koster 2500 eller litt mer for å reservere seter så hadde jeg heller betalt det. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan er det når man bestiller de billigste billettkategoriene for 2 voksne og 3 barn, uten å betale for setereservasjon? Det er ikke annet enn direkte uansvarlig av dere foreldre. Om dere ikke har råd til det, så har dere ikke råd til turen. Anonymkode: 890ca...2d2 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Skrevet 12. august Det skal egentlig være regler på at barn under en viss alder skal sitte sammen med en voksen. Husker ikke helt alderen. Men dere kan ikke regne med at alle får sitte sammen uansett. Her hadde jeg rett og slett bare betalt, det er ikke verdt trøbbelet. Og OM dere ikke får sitte sammen likevel, må dere tåle det uten å begynne å masse på betalende passasjerer eller ansatte om å bytte plass. Hvis dere ikke kan det, så må dere betale. Når det gjelder å få velge sete når innsjekk åpner uten å betale: Jeg får ikke alltid det, ganske ofte får jeg bare et sete uten mulighet til å endre. Så det er ikke noe å satse på. Anonymkode: 49c40...cda 12 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #16 Skrevet 12. august Uten å *mase, ikke masse Anonymkode: 49c40...cda
AnonymBruker Skrevet 12. august #17 Skrevet 12. august Vi pleier ikke å reservere seter, og har aldri opplevd at vi får tildelt ett og ett sete i ulike deler av flyet. Men mine barn er såpass store at hvis det hadde skjedd, hadde de taklet å sitte ved siden av fremmede. Anonymkode: 4c93c...856 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #18 Skrevet 12. august Hvor gamle er barna? Aldri opplevd at det har vært et problem. Alle får gjerne ikke sitte helt sammen, men en voksen sammen med barn har det alltid vært. Nå er de så store at det ikke hadde vært et problem å bli splittet. Flyselskapet prøver nok så langt det går å holde barn og foreldre samlet. Anonymkode: bb59f...c41 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #19 Skrevet 12. august Om dere reiser med f.eks Ryanair så er det jo en del av forretningsideen deres å alltid splitte reisende. Ifjor havnet jeg, mann og sønn 12 år på rad 1,14 og 31. Og forsåvidt i år med Norwegian, mann og sønn på rad 2, jeg på rad 17. Så om det er viktig å sitte sammen, betal ☺️ Anonymkode: 5fb4a...3b2 7 1 6
Amys Skrevet 12. august #20 Skrevet 12. august Vi har aldri betalt for å reservere seter, og når ungene var små har alltid en av oss foreldrene kommet ved siden av de. Men det kan hende det bare var flaks. Nå som begge er i skolealder har de kommet alene en sjelden gang, men det har ikke vært noe problem. Og innimellom tilbyr folk seg å bytte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå