AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Barnet mitt er blitt veldig survete de siste dagene. Barnet blir veldig lei seg fort, er noen ganger utrøstelig? vil mye opp og løftes, tar seg innimellom på flanken/rumpa og sier «auau» uten at barnet nødvendigvis mener au som i vondt. Mer trøtt og sliten. Jeg blir jo veldig bekymret og ønsker en legetime for dette, men det er jo veldig diffuse tegn? Eller? Og han driver også å får noen tenner, men han har ikke reagert likt på det tidligere Anonymkode: 693bd...696
monican94 Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Går han i bhg ? nye ansatte ? sover han nok? nettopp ferdig med ferien ? om han har vondt i rompa-får han bæsja? sår ? høres ut som helt vanlig 2 åring etter ferie og myyyye tod med foreldrene også kommer hverdagen for fullt og tar litt tid å komme tilbake til de rutinene 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Skrevet 12. august Barnet er kanskje sliten etter å ha begynt i barnehagen igjen? Anonymkode: 4fd4b...fd9
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august De kan jo blande vondter, dvs, det gjør de garantert som 2-åringer. Men høres iaf ut til at noe ikke er helt bra, jeg hadde sikkert gitt en paracet for å se om noe endret seg, og sett ting litt an. Sutrete barn trenger trøst, nærvær, litt avledning, mest mulig søvn... så merker man om barnet blir skikkelig dårlig eller virker skadet. Vanskelig for en lege vil jeg tippe, men skader ikke hvis det hjelper deg Kan være jeksler f.eks. Ikke alle tenner er like. Jekslene kan være ille. Andre kommer umerkelig. Eller han kan være småsyk, brygge på noe, et virus som ikke bryter helt ut, bare gjør slapp og uvel. Han kan til og med være småforkjøla og føle seg dårlig, og få tenner og ha falt på rumpa og fått vondt - helt samtidig. Så det er mange muligheter. Ikke alltid det er bare en ting. Men ellers enig, har det nettopp vært barnehagestart er det i seg selv mer enn nok til å ha slitent, trøtt og sutrete barn, i flere uker. Pluss på tenner og en au-au, så er livet ikke så gøy for dem akkurat da. Men det går over, med ro, hvile og rutiner. Anonymkode: 78d18...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå