Gå til innhold

App for å samle oppskrifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner stadig oppskrifter på ulike nettsider og blogger, i tillegg til at jeg har ulike oppskrifter på kamerarullen. Finnes det noen gode og enkle apper for å systematisere og samle oppskrifter fra ulike kilder?

Anonymkode: 0c96c...14a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er sikkert bra. Men de er betaling. Der går grensen for hva jeg betaler i 2025 med internettet tilgjengelig.

Anonymkode: f4d78...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Bokmerker?

Anonymkode: 3325e...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kopier over til f.eks. Sheets i Drive (da kan du lage et digitalt "arkiv" ved å ha en fane per oppskrift), eller en eller annen notatapp som kan sortere notater i mapper. Ellers endte jeg selv opp med å kjøpe perm og skrive ned favorittoppskriftene. Analogt og varig. Trenger ikke å koste mye, men jeg kjøpte en som jeg syntes var fin fra Papir & Design.

Jeg har brukt oppskrifter på nett så lenge at jeg har opplevd at de blir borte - noen er mulig å finne igjen med Wayback, men ikke alle. Og plutselig havner noe bak betalingsmur. Da er det kjekt å ha det skrevet ned, istedenfor bokmerket til en nå utilgjengelig side. 

Anonymkode: 7b682...1d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sheets. Der kan du linke, velge navn på linken, og har også plass til å skrive litt om du vil. For eksempel kategori, kjøkken, etc, slik at du raskt kan søke og filtrere. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har brukt oppskrifter på nett så lenge at jeg har opplevd at de blir borte - noen er mulig å finne igjen med Wayback, men ikke alle. Og plutselig havner noe bak betalingsmur. Da er det kjekt å ha det skrevet ned, istedenfor bokmerket til en nå utilgjengelig side. 

Anonymkode: 7b682...1d4

Jeg gjør også en variant av dette. Jeg modifiserer ofte oppskrifter. Så bruker chat gpt til å gjøre justeringene, og lager et docs, som linkes i sheets. Da har jeg både min variant, og originalen. 

Anonymkode: 02ea2...cd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...