AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 2 13 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 Ja, mange år siden nå. Og slet lenge med å stole på kvinner etter det. Men så kommer fornuften etterhvert, også innser en at de aller fleste er jo ikke så syke, så den dag i dag så tenker jeg ikke på det lenger Anonymkode: 853f4...90c 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 Ja, jeg skjemtes i tillegg, og ville ikke dra i butikken engang. Men tiden jobber, man må bare komme over det. Anonymkode: 4a096...bcc 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Stor klem til deg. Ikke greit å måtte innom barnevernets klør. Anonymkode: 9c45a...b5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Skrevet 12. august Ha står faktisk i det samme nå. Det verste var at barnevernet har behandlet meg som om jeg var skyldig fra første øyeblikk. Grusomme anklager som ikke hadde hold i virkeligheten. Etter flere runder fikk vi bevist og dokumentert at ingenting i meldingen stemte, men det knakk meg. Og det skadet oss som familie. Ikke minst mistet jeg all tillit jeg tidligere har hatt til barnevernet. Gråter bare jeg tenker på det. Anonymkode: f6fa1...9fa 1 13
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Stor klem til deg. Ikke greit å måtte innom barnevernets klør. Anonymkode: 9c45a...b5d Det var ingen klør innvolvert her vel? Anonymkode: 2738d...e44 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 Det er en helt normal reaksjon! Anonymkode: 6c6f1...c74 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august Det er en av de vanligeste senskader en familie får etter kontakte med Bv når det ikke er behov for hjelp. Man blir traumatisert, føler en stor skam og mistenksomhet, selv hvor uskyldig man er går det løs på selvtilliten som foreldre og kan ødelgge en del av familie dynamikken. Så aldri aldri meld noen om det ikke er snakk om reell fare for ungen! Tror meg familien er skadet i ettertid er så ekstremt stygt gjort! Er det rus, seksuelle overgrep eller bevis på vold ja meld, alt annet la ligge! Ungen får det bare værre Anonymkode: 6c6f1...c74 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 Ja, jeg har vært i samme situasjon (har skrevet om det her inne før). Nå er det rundt 20 år siden det skjedde, og jeg tenker ikke på det lenger, men hendelsen forandret meg mye som person. Jeg er ikke lenger den tillitsfulle åpne personen jeg var før. Jeg er mer lukket, privat, og siden bekymringsmeldingen var anonym visste jeg ikke hvem jeg kunne stole på i etterkant. Hvem ville oss vondt? Den manglende tilliten til andre henger fortsatt i. Anonymkode: dc64e...0d8 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Stor klem til deg. Ikke greit å måtte innom barnevernets klør. Anonymkode: 9c45a...b5d Barnevernet var overhodet ikke noe problem. Det er selve hevnaksjonen jeg snakker om. At folk er i stand til slikt. Folk man anse som venner. Ts Anonymkode: ffb9d...f21 5 6
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har vært i samme situasjon (har skrevet om det her inne før). Nå er det rundt 20 år siden det skjedde, og jeg tenker ikke på det lenger, men hendelsen forandret meg mye som person. Jeg er ikke lenger den tillitsfulle åpne personen jeg var før. Jeg er mer lukket, privat, og siden bekymringsmeldingen var anonym visste jeg ikke hvem jeg kunne stole på i etterkant. Hvem ville oss vondt? Den manglende tilliten til andre henger fortsatt i. Anonymkode: dc64e...0d8 Jeg skjønner deg så godt! Ts Anonymkode: ffb9d...f21 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Skrevet 12. august Ikke helt det samme, men kjenner meg igjen. Jeg ble uriktig meldt av en lege på sykehuset, faktisk. selv om deres egne undersøkelser viste at det var ingen grunn til bekymring. Ble henlagt tvert av barnevernet. Barnevernet har jeg absolutt ingen problemer med. Sitter faktisk igjen med et godt inntrykk av de. Sykehuset, har jeg dessverre mistet all tillit til. Og det er fryktelig vanskelig, syns jeg. Anonymkode: abf94...bb8 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Var egentlig kjapt overstått og konkludert med at det var en hevnaksjon, men stoler ikke på folk på samme måte lenger. Andre som har vært i samme situasjon? Anonymkode: ffb9d...f21 Ja, tør ikke komme tett på folk bestandig. Har jeg en litt dårlig magefølelse så gir jeg ingen sjanser. Anonymkode: 14c3e...d6c 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Skrevet 12. august Skjønner dette kjempegodt. Vi ble meldt av en nyansatt helsesøster på skolen en gang (pga at min datter sa noe helt idiotisk i klassen en gang helsesøster var innom, for å være "kul" tror jeg). Det var så FLAUT, selv om barnevernet henla det med en gang uten til og med å snakke med oss. Men vi foreldre måtte på samtale med helsesøster og kontaktlærer og en annen person fra skolen. Helsesøster beskyldte oss for det ene og det andre, jeg prøvde å puste rolig og forklare, min datter var helt fra seg og gråt og gråt, skjønte ikke at det hun sa skulle bli tatt på den måten. Kontaktlæreren (som kjenner oss gjennom mange års skolegang også for storebror) vred seg på stolen og syntes det hele var meget ubehagelig. Det tok lang tid før jeg klarte å gå tilbake til skolen, være med på foreldremøter osv. Var ikke sikker på hvem av de ansatte som hadde hørt rykter, og hva som ble sagt, og det var veldig ubehagelig. Helsesøsteren sluttet etter et halvt år, det var et underlig menneske, men hun ødela min relasjon med skolen. Anonymkode: 1ba04...cf4 8 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #15 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skjønner dette kjempegodt. Vi ble meldt av en nyansatt helsesøster på skolen en gang (pga at min datter sa noe helt idiotisk i klassen en gang helsesøster var innom, for å være "kul" tror jeg). Det var så FLAUT, selv om barnevernet henla det med en gang uten til og med å snakke med oss. Men vi foreldre måtte på samtale med helsesøster og kontaktlærer og en annen person fra skolen. Helsesøster beskyldte oss for det ene og det andre, jeg prøvde å puste rolig og forklare, min datter var helt fra seg og gråt og gråt, skjønte ikke at det hun sa skulle bli tatt på den måten. Kontaktlæreren (som kjenner oss gjennom mange års skolegang også for storebror) vred seg på stolen og syntes det hele var meget ubehagelig. Det tok lang tid før jeg klarte å gå tilbake til skolen, være med på foreldremøter osv. Var ikke sikker på hvem av de ansatte som hadde hørt rykter, og hva som ble sagt, og det var veldig ubehagelig. Helsesøsteren sluttet etter et halvt år, det var et underlig menneske, men hun ødela min relasjon med skolen. Anonymkode: 1ba04...cf4 Uff, det er så dumt med fagfolk i maktposisjon uten evne til å se kontekst eller hvordan jeg skal si det. Skjønner deg veldig godt, at det tok tid å tørre å dra tilbake til skolen. Ts. Anonymkode: ffb9d...f21 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #16 Skrevet 13. august Ja min eks melder meg titt og stadig, BV har jeg kun gode erfaringer med, men jeg takler ikke så godt at skole lege og helsestasjon får vite dette, samt at min eks er flink til å fortelle folk en versjon som ikke er sant, han kan si at nå har hun fått en ny beskymringsmelding, osv uten å informere om at det er han som driver med terror. Nå tar ikke BV hans meldinger seriøst lengre, men det har ødelagt meg som person, har ikke den selvtilliten jeg hadde før, føler meg ikke som en god mor lell om jeg er det, føler jeg må bevise at jeg duger som mor, så jeg har stoppet å dra der det er andre foreldre osv Anonymkode: 3f1eb...002 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ikke helt det samme, men kjenner meg igjen. Jeg ble uriktig meldt av en lege på sykehuset, faktisk. selv om deres egne undersøkelser viste at det var ingen grunn til bekymring. Ble henlagt tvert av barnevernet. Barnevernet har jeg absolutt ingen problemer med. Sitter faktisk igjen med et godt inntrykk av de. Sykehuset, har jeg dessverre mistet all tillit til. Og det er fryktelig vanskelig, syns jeg. Anonymkode: abf94...bb8 Hvordan kunne legen det? Høres forferdelig ut! Anonymkode: 79597...09e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #18 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan kunne legen det? Høres forferdelig ut! Anonymkode: 79597...09e Hun var ung og uerfaren, antar jeg. Barnet hadde en skade som gjorde at de ønsket å gjøre ytterligere undersøkelser for å avdekke evt vold. Undersøkelsene viste selvfølgelig ingen tegn til vold. Legen valgte å sende bekymringsmelding likevel "bare i tilfelle". Svært uheldig, og brudd på taushetsplikt iflg barnevernet. Det var virkelig forferdelig ja, både å bli mistenkt for noe sånt, og at jeg liksom ikke ble "renvasket" på sykehuset. Det viktigste er likevel at barnet er frisk og fin i dag, så får jeg bare håpe at jeg aldri trenger å dra på sykehuset med barnet igjen 😅 Anonymkode: abf94...bb8 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Skrevet 13. august Ja. Holder folk på avstand. Men det er jo bare dumt å la oss påvirke. Anonymkode: e2119...4be
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 8.38): Det er en av de vanligeste senskader en familie får etter kontakte med Bv når det ikke er behov for hjelp. Man blir traumatisert, føler en stor skam og mistenksomhet, selv hvor uskyldig man er går det løs på selvtilliten som foreldre og kan ødelgge en del av familie dynamikken. Så aldri aldri meld noen om det ikke er snakk om reell fare for ungen! Tror meg familien er skadet i ettertid er så ekstremt stygt gjort! Er det rus, seksuelle overgrep eller bevis på vold ja meld, alt annet la ligge! Ungen får det bare værre Anonymkode: 6c6f1...c74 Uenig. Man skal melde når man tror det trengs. Anonymkode: e2119...4be 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå