AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Jeg er per dags dato sykepleier, men vurderer å studere økonomi. Kanskje bli regnskapsfører? Noen her som har studert økonomi? Hvordan er studiene? Anonymkode: f6d51...5dd
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Har akkurat fullført en bachelor i økonomi og ledelse, med fordypelse innenfor regnskap. Jobber som revisjon medarbeider med regnskapsansvar. Jeg tror studiene oppleves forskjellig utifra studiested. Jeg hadde f.eks. ikke oppmøte krav på forelesninger, og eneste obligatoriske var arbeidskrav. Det var også fire fag hvert semester, og ikke alle omhandler økonomi. Vi hadde bærekraft, etikk, strategi, markedsføring osv. Fordypningsåret var det mest interessante, med skattefag, regnskap med teori, og fagtekster innenfor flere felter som regnskapsførerloven, forretningsforståelse, internkontroll osv. Anonymkode: f5049...e15
AnonymBruker Skrevet 14. august #4 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 21.55): Har akkurat fullført en bachelor i økonomi og ledelse, med fordypelse innenfor regnskap. Jobber som revisjon medarbeider med regnskapsansvar. Jeg tror studiene oppleves forskjellig utifra studiested. Jeg hadde f.eks. ikke oppmøte krav på forelesninger, og eneste obligatoriske var arbeidskrav. Det var også fire fag hvert semester, og ikke alle omhandler økonomi. Vi hadde bærekraft, etikk, strategi, markedsføring osv. Fordypningsåret var det mest interessante, med skattefag, regnskap med teori, og fagtekster innenfor flere felter som regnskapsførerloven, forretningsforståelse, internkontroll osv. Anonymkode: f5049...e15 Var det vanskelig å få jobb? Hvilken lønn har du? Hadde du erfaring med noe lignende før du tok utdanningen? (Mange spørsmål her men ☺️) Anonymkode: 807c3...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå