AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Jeg er sykepleier, ikke så lenge siden jeg ble ferdig. Dessverre, så er jeg en person som sliter med lav selvtillit, og sliter nok litt med å vise trygghet. Vil absolutt si at jeg har mye empati, og har et ønske om å bli flink sykepleier. Vil jeg slite i dette yrket?😔 Anonymkode: 4d1f8...d12 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Du er empatisk og viser et ønske om å gjøre en god jobb. Jeg tipper du blir en knallgod sykepleier, og du vil bli tryggere i rollen din når du får jobbet litt! Et svært godt yrkesvalg – spesielt for alle oss andre!😊 Anonymkode: 7289b...d04 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er sykepleier, ikke så lenge siden jeg ble ferdig. Dessverre, så er jeg en person som sliter med lav selvtillit, og sliter nok litt med å vise trygghet. Vil absolutt si at jeg har mye empati, og har et ønske om å bli flink sykepleier. Vil jeg slite i dette yrket?😔 Anonymkode: 4d1f8...d12 Gå til en theta-terapaut og fjern tankemønster som begrenser deg❣️ Anonymkode: ecc46...8be 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Neida. Du kommer til klare deg fint. Gi deg tid til å være ny første året. Og andre året kan du være seminy. Det ordner seg! Anonymkode: f1166...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Du har jo bestått, så helt ille kan det jo ikke være. Om noen år har du vokst inn i rollen og da vil det føles lettere. Gi det tid og ikke vær for hard mot deg selv. Anonymkode: 4c26e...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Finn deg en mentor, en du kan følge litt med på og som kan følge litt med på deg. Dette går fint! Trygghet kommer med tid og godde opplevelser. Anonymkode: eff3b...f7e
Hannabanna Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Du har bestått og det med en del utplassering? Hvis du er så bekymret så oppsøk noen som kan hjelpe deg gjennom det til du kommer i gang på jobb og merker at du mestrer det. Å vise empati er også å vise trygghet.
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Så klart du er usikker som nyutdannet. Det tar noen år med ulike erfaringer for å bli trygg på seg selv i et sånt type yrke. Dette vil gå seg til☺️ Anonymkode: 6c8e4...ff5 1 1
Frøkenfryden Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Gi det tid. Det vil gå seg til. Tips: Da jeg var ny helsearbeider noterte jeg også i en bok på slutten av hver dag, hva jeg syntes jeg hadde fått til denne dagen. En setning eller to. For å bygge meg opp🙂 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august Takk for fine svar 😀 Håper selvtilliten vokser litt etter hvert! Hvor vil det lønne seg å starte dersom man er litt usikker? Anonymkode: 4d1f8...d12 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august Jeg er mer bekymret når de er fulle av selvtillit fresh out of school.... Anonymkode: 644e4...f28 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for fine svar 😀 Håper selvtilliten vokser litt etter hvert! Hvor vil det lønne seg å starte dersom man er litt usikker? Anonymkode: 4d1f8...d12 Kommer seg an på hvor bratt løringskurve du vil ha. Anonymkode: 644e4...f28 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er sykepleier, ikke så lenge siden jeg ble ferdig. Dessverre, så er jeg en person som sliter med lav selvtillit, og sliter nok litt med å vise trygghet. Vil absolutt si at jeg har mye empati, og har et ønske om å bli flink sykepleier. Vil jeg slite i dette yrket?😔 Anonymkode: 4d1f8...d12 Jeg er sikker på at du er en kjempe flink sykepleier! Det er helt normalt å være usikker i begynnelsen. Man er jo ikke 100% utlært selv om du er utdannet, det vil komme igjennom erfaring. Den erfaringen skal du gå i gang med nå. Masse lykke til videre i arbeidslivet, og takk til deg som vil gjøre en forskjell for sårbare mennesker 🫶 Anonymkode: d5ee5...5d8 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Jeg tror du bare trenger å bli varm i trøya, som man sier! Vær raus med deg selv og ikke tenk at du skal være like rutinert som de mest erfarne sykepleieren på stedet fra starten av. Tenk at du kan det som er viktig, og resten lærer du på erfaring. Det tar tid! Anonymkode: 10e15...cea
Frøkenfryden Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk for fine svar 😀 Håper selvtilliten vokser litt etter hvert! Hvor vil det lønne seg å starte dersom man er litt usikker? Anonymkode: 4d1f8...d12 Vær arbeidssom og hyggelig med andre, spør og vis takknemlighet for svar. Vi har utrolig mange nyansatte hele tiden, og det er så mye kjekkere å hjelpe nyansatte som spør og er engasjerte og takker meg for at jeg delte og tok meg tida osv. Kontra nye eplekjekke og/eller arbeidsskye. Endret 11. august av Frøkenfryden 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Du kommer til å finne din plass i yrket og vokse på det. Anonymkode: aba09...a49 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august Start gjerne i en sykehusavdeling. Da er du aldri alene sykepleier på jobb, slik du ofte kan være i kommunehelsetjenesten. Lykke til, det går seg til. Det er hundre ganger tryggere å møte på en ydmyk nyutdannet enn en skråsikker knowitall. Anonymkode: 76772...495 1
Kaneel Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk for fine svar 😀 Håper selvtilliten vokser litt etter hvert! Hvor vil det lønne seg å starte dersom man er litt usikker? Anonymkode: 4d1f8...d12 Start på sykehus da er du aldri alene om ansvaret og legen er enten på vakt eller man har bakvakt lett tilgjengelig
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Start gjerne i en sykehusavdeling. Da er du aldri alene sykepleier på jobb, slik du ofte kan være i kommunehelsetjenesten. Lykke til, det går seg til. Det er hundre ganger tryggere å møte på en ydmyk nyutdannet enn en skråsikker knowitall. Anonymkode: 76772...495 Absolutt, er du en know it all person allerede da er du dum. Man skal ha litt kalde føtter, men det blir bra ❤️ Anonymkode: 96e65...27e
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august Det er langt mellom liv og lære. Du er nyutdannet, selvfølgelig er du usikker- noe annet hadde jo bare vært rart. Du vil bygge deg erfaring og bli trygg. Bruk erfarne sykepleiere/hjelpepleiere når du er usikker og du lærer enda mer. At du er empatisk er jo supert, det er jo en av de viktigste egenskapene i et omsorgsyrker. Lykke til! Anonymkode: 0c044...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå