Gå til innhold

Små barnehagebarn i Polo Ralph Lauren – hva handler det om?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 3 år har vokst mye i sommer, og jeg har sittet og scrollet etter pent brukt tøy på Tise. Jeg ser at mange av pakkene inneholder klær fra Polo. Her om dagen la jeg også merke til at flere av barna på den nye storbarnsavdelingen går med Polo Bear-gensere og kortermede poloskjorter.

Vi har god råd, og jeg må egentlig ikke kjøpe brukt (bank i bordet), men synes det er både gøy, bra for miljøet og hyggelig for lommeboka. Jeg er opptatt av at barna skal ha gode klær av kvalitet, og ser verdien i merker som Polarn O. Pyret, Gullkorn og Hust & Claire, men jeg skjønner ikke helt det med logoer.

Er det først og fremst for å vise at man har penger?

Jeg mener ikke å kritisere noen, jeg er bare genuint nysgjerrig på tankegangen bak.

Anonymkode: 39f7d...ba7

• Liker 12
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤷‍♀️ jeg liker lindex :D

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (3 minutter siden):

🤷‍♀️ jeg liker lindex :D

Jeg også! Nå er det 25% rabatt på barnetøy 🥳

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også! Nå er det 25% rabatt på barnetøy 🥳

Wohoo! Lønning i morgen så det passer fint  :ler::rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Arvetøy? Jeg kjøper nesten bare brukt, men pappaen til barna er en materialistisk dust fra vestkanten, så da ender ungen i sånne uber-preppy klær av og til. Kan ikke fordra det, så det er mest hos pappaen.

Anonymkode: 89d41...02f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Barnet mitt på 3 år har vokst mye i sommer, og jeg har sittet og scrollet etter pent brukt tøy på Tise. Jeg ser at mange av pakkene inneholder klær fra Polo. Her om dagen la jeg også merke til at flere av barna på den nye storbarnsavdelingen går med Polo Bear-gensere og kortermede poloskjorter.

Vi har god råd, og jeg må egentlig ikke kjøpe brukt (bank i bordet), men synes det er både gøy, bra for miljøet og hyggelig for lommeboka. Jeg er opptatt av at barna skal ha gode klær av kvalitet, og ser verdien i merker som Polarn O. Pyret, Gullkorn og Hust & Claire, men jeg skjønner ikke helt det med logoer.

Er det først og fremst for å vise at man har penger?

Jeg mener ikke å kritisere noen, jeg er bare genuint nysgjerrig på tankegangen bak.

Ut fra de jeg kjenner til som kjøper dyrt tøy til barna, er det en påstand som langt fra gjelder alle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Ut fra de jeg kjenner til som kjøper dyrt tøy til barna, er det en påstand som langt fra gjelder alle.

Er det fordi man liker stilen 🙈🤷‍♀️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har storhandlet en del på outlets i USA opp gjennom. Ralph Lauren er rimeligere enn HM i Norge.  Og topp kvalitet. 

Anonymkode: 19b9d...1b9

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det fordi man liker stilen 🙈🤷‍♀️

Hva tror du??

Anonymkode: 57424...419

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, mitt barn hadde Rampa Lauren i barnehagen -Fordi jeg likte tøyet.

Ble rett og slett litt —-> 🙄 når de ansatte i barnehagen tok tøyet av i løpet av dagen, «fordi de var redd for at det skulle bli ødelagt.» Jeg sender åpenbart ikke barna i barnehagen med klær jeg er redd for at skal bli flekkete, og unger vokser uansett som ugress så det er bare å bruke mens man kan.

Ralph Lauren har klær av god kvalitet til barn (til voksen, på den andre siden, er det litt ymse, med f. eks. kjoler av polyester)

Anonymkode: 20624...45a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god råd, men har likevel kjøpt klær fra H&M, Cubus osv., og ser ingen grunn til å kaste bort pengene på dyre merkeklær.

De som kjøper slike klær til barna sine, kjøper også det til seg selv. Og så argumenterer de med at de er mer slitesterke og  kan selges videre for en høy pris. Bare tull etter min mening! Går helt fint med rimelige klær også.

Anonymkode: 65d2e...c33

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står alltid :» vi har ikke dårlig råd, men…». Skjønner ikke hvorfor man alltid skal måtte si at man har god råd for å kritisere dyre klær. Kan man ikke ha en mening fordi om man er fattig? 

Anonymkode: ac62e...ae6

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Handler nok om flere ting, for noen ja så er det helt klart for å vise at man har penger, for andre så er der for at de synes de klærene er søte og fine, at det er merker som de handler til deg selv og i samme butikker, at de ser at barnet til en venninne har og vil ha det samme. Men for barna som bruker det så betyr det nok ingenting om gjøre på genseren er fra Polo eller Lindex 

Anonymkode: 0775a...362

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har god råd, men har likevel kjøpt klær fra H&M, Cubus osv., og ser ingen grunn til å kaste bort pengene på dyre merkeklær.

De som kjøper slike klær til barna sine, kjøper også det til seg selv. Og så argumenterer de med at de er mer slitesterke og  kan selges videre for en høy pris. Bare tull etter min mening! Går helt fint med rimelige klær også.

Anonymkode: 65d2e...c33

Og Ralph Lauren på Outlets er rimeligere enn HM og Cubus her i Norge... Og mer slitesterke. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker stilen. Ralph Lauren har jo også vært veldig populært siste 5 årene. Sammenlignet med for 15 år siden da det var forbeholdt folk med seilerstil og logoelsk. Skjønner ikke problemet med med dyre klær til barn. Hvis man kjøper det brukt så kan man selge det brukt igjen etterpå, bedre for miljøet og lommeboken da det i det minste har litt resale value sammenlignet med klær fra kjedebutikker som ikke kan selges etterpå.

Anonymkode: f1236...0dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper brukt på tise, finn og bruktbutikker for barn, og der følger det ofte med klær i pakkene av dyrere merker. Vi har også god råd, så det står ikke på det økonomiske. Derfor spiller det ingen rolle om barnet går i barnehagen med t-skjorte fra polo eller hm. Barnet vårt velger selv i skapet. 

Anonymkode: 274b3...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper brukt på tise, finn og bruktbutikker for barn, og der følger det ofte med klær i pakkene av dyrere merker. Vi har også god råd, så det står ikke på det økonomiske. Derfor spiller det ingen rolle om barnet går i barnehagen med t-skjorte fra polo eller hm. Barnet vårt velger selv i skapet. 

Anonymkode: 274b3...a4d

Vi reiste mye til USA før. Og har faktisk kunnet solgt brukt for opp til det dobbelte av det klærne er kjøpt for. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner i tråder som dette, er alle som skryter av at de kjøper billig fast fashion av dårlig kvalitet. Jeg har råd til å kjøpe skikkelige klær, men se, jeg kjøper H&M-dritt i stedet, mens jeg spekulerer i andres motiv for å ta andre valg. 

Anonymkode: 0e37b...09f

• Liker 11
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Mye fake Ralph Lauren å få kjøpt i Tyrkia og syden-land. 

Anonymkode: 3658e...6e3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke skjønner i tråder som dette, er alle som skryter av at de kjøper billig fast fashion av dårlig kvalitet. Jeg har råd til å kjøpe skikkelige klær, men se, jeg kjøper H&M-dritt i stedet, mens jeg spekulerer i andres motiv for å ta andre valg. 

Anonymkode: 0e37b...09f

Jeg tror helt ærlig ikke Ralph Lauren klærne jeg kjøper på outlets i USA er så mye mer etiske enn klærne HM selger... 

Men de er mer holdbare, finere, og salgsprisen er omtrent lik, eller høyere enn det jeg kjøpte de for. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...