Poppip Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Noen som har tips til en konfirmasjonsgave til jente som varer lenge? Prisklasse ca 1000 - 7000 kr Ikke smykker (ønsker seg ikke dyre smykker)
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Jeg er snart 50, og det eneste jeg bruker er bunadssølv. Hvis hun driver med noe idrett etc så kan du kjøpe noe der Anonymkode: 8030a...938 3
Daisy-love Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august En kniv av noe slag med eller uten inngravering er fint. Stormkjøkken er også flott. Det er mye innen friluftsliv en kan gi, men det kommer jo an på om hun liker det da. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Poppip skrev (7 minutter siden): Noen som har tips til en konfirmasjonsgave til jente som varer lenge? Prisklasse ca 1000 - 7000 kr Ikke smykker (ønsker seg ikke dyre smykker) Penger. Hjelper ikke at en ting «varer» om den ligger i en skuff resten av livet. Penger, derimot, har alltid verdi. En kompis av meg fikk penger satt på fond av en onkel og gaven var at onkelen skulle lære han om økonomi og pengeplassering. Så det er en gave av verdi, som varer. Anonymkode: d446a...a92 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Koffert eller reisebag. Klokke. Opplevelsesgave: ta henne med på en langhelg et spennende sted, se en forestilling eller gjør en aktivitet. Det skaper minner som varer. Anonymkode: 7481b...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august bunadsølv (for affeksjons og bruksverdi) eller fond. 7000 vil kanskje kunne dekke mye av sertifikatet om 4 år om de plasseres rett 😊 Anonymkode: 1e44d...e97 1
Gjest jegerrinne Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Spørs mye hva ungdommen liker. Jenta her fikk bunad som flere gikk sammen om. Som vlir brukt Annet som har blitt brukt mye er : jakt kniv og rifle, og et tur sett med øks, kaffe kjelle og sitte underlag
AnonymBruker Skrevet 17. august #10 Skrevet 17. august Jeg fikk en skikkelig bra tursekk til min konfirmasjon. Var nok ikke det jeg syntes var kuleste der og da. Men den var med på tur de neste 15 årene, til den var helt utslitt. Så definitivt den mest brukte av mine konfirmasjonsgaver. Anonymkode: 5b6cf...fda 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Jeg også fikk tursekk. Den ble brukt til den ble utslitt. Anonymkode: e201b...8db 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #12 Skrevet 20. august Trafikalt gk, og mopedkurs Anonymkode: a04b2...d80
AnonymBruker Skrevet 20. august #13 Skrevet 20. august Er jo helt avhengig av konfirmanten. Selv om jeg og mannen elsker friluftsliv, så hadde det vært helt bortkastet å kjøpe f.eks tursekk eller annet friluftsutstyr da dattern vår konfirmerte seg. Hun er ikke noe glad i å være i skog og mark, og om hun skulle bli det igjen om 5-10 år, så er nok utstyret ganske utdatert. I vennegjengen hennes er det veldig populært med fotokameraer i forskjellig varianter. Alt fra små kompakte digitalkameraer til polaroidkamera. Ser du skriver "ikke smykker".. min datter fikk enkle diamantøredobber, hun ble veldig glad for. Fikk Aksjer... det kan jo vare en stund. Trafikalt grunnkurs. Ellers penger. Anonymkode: e85fe...b77 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #14 Skrevet 20. august Jeg fikk sovepose og liggeunderlag til min konfirmasjon, det var helt topp. Jeg er snart 50 og bruker det ennå. Koffert er en bra gave. Tursekk også. (Ja, de blir umoderne etter en stund, men de færreste bryr seg vel om det, hvis det er en behagelig og praktisk sekk) Anonymkode: b7766...28e 1
MegJa Skrevet 28. august #15 Skrevet 28. august Jeg kjøpte en Smeg vannkoker i gave til min niese. Det er noe som en konfirmant får bruk for, spesielt da han/hun skal flytte på hybel. Det er ofte Rett i koppen det går i som mat i starten av hybellivet, og hun har jo glede av vannkokeren forhåpentligvis i mange år etter det også 😊
AnonymBruker Skrevet 29. august #16 Skrevet 29. august En ordentlig tollekniv. Anonymkode: 38d60...1c9
AnonymBruker Skrevet 29. august #17 Skrevet 29. august Smykkeskrin, telt, sovepose, lesebrett, hodetelefoner, sånn fin koffert med bestikk, symaskin, tursko, armbåndsur, skikkelig hårføner, weekend-bag, koffert..... Anonymkode: 1ea00...507
AnonymBruker Skrevet 29. august #19 Skrevet 29. august Symaskin. Mange unge er veldig opptatt av redesign og det er jo gøy om man kan gjøre det selv😃 og en symaskinen holder jo i mange år😃 Anonymkode: d0e21...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 29. august #20 Skrevet 29. august Opp igjennom har barna (fire av de) fått mye ræl til konfirmasjon og dåp. Gavene er selvfølgelig ment godt, skal liksom være noe annerledes og spennende til forskjell fra bunadsølv og penger. Fire barn, alle jenter. Det eneste som jeg vet blir brukt videre i voksenlivet er penger (som ble spart til bil/leilighet/pc til vgs), bunadssølv og smykker. Når jeg sier smykker mener jeg smykker i ekte gull, men ekte edelstener. andre ting de fikk i konfirmasjonen som dyrt ullteppe i kvalitet, kunst, telt, hjemmestrikkede selbuvotter/lue, (riktignok i god kvalitet) har blitt liggende urørt og så kastet/gitt bort. Jeg holder virkelig en knapp på det klasssike: penger bunadsølv smykker Anonymkode: 52f55...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå