Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaringer med graviditet utenfor livmoren? Jeg er 6+2 på vei. Har hatt brune blødninger/keamper. HCG stiger fremdeles (men ikke i tråd med levedyktig svangerskap), derfor er jeg redd for exu.
Var på UL i dag men opplevde at gynekologen var svært rask med undersøkelsen (det tok under 1 minutt). Opplevde at hun kun tok en rask titt i livmoren min og konkluderte med at hun ikke fant noe.

Jeg lurer derfor på hvordan man påviser exu? Er det det slik at eggledere etc også kan undersøkes ved UL? 

Anonymkode: cd03d...566

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Exu påvises med UL. Hadde exu selv i 2022. 

Basert på det lille du skriver ville jeg ikke bekymret meg for exu - større sannsynlighet med en MA eller annet.  Man har gjerne større blødninger og sterke smerter ved exu. Kan også forløpe helt uten smerter - avhengig av plassering så klart. Jeg hadde i livmorhalsen - derav ingen smerter.  

Anonymkode: 0e50c...a75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 22.02):

Exu påvises med UL. Hadde exu selv i 2022. 

Basert på det lille du skriver ville jeg ikke bekymret meg for exu - større sannsynlighet med en MA eller annet.  Man har gjerne større blødninger og sterke smerter ved exu. Kan også forløpe helt uten smerter - avhengig av plassering så klart. Jeg hadde i livmorhalsen - derav ingen smerter.  

Anonymkode: 0e50c...a75

Takk for svar! Syns det hele er litt mystisk. HCG på 11 000 (fremdeles stigende)  og over 6 uker på vei, men ingenting å se i livmoren? Krampene/blødningene var for over en uke siden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Takk for svar! Syns det hele er litt mystisk. HCG på 11 000 (fremdeles stigende)  og over 6 uker på vei, men ingenting å se i livmoren? Krampene/blødningene var for over en uke siden. 

Det der hadde jeg absolutt bekymret meg for. EXU kan være uten smerter og med normal/stigende HCG. Kan også være at det ikke er EXU og at HCG naturlig flater ut, men det er bare ultralyd som kan utelukke EXU. 

Usikker på om de sjekket egglederne mine spesifikt, men de sjekket definitivt områdene rundt, altså buken, for blødninger da de ikke fant noe i livmoren. Var ca. 7 uker på vei. 

Anonymkode: 6a8fb...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...