Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott, vi er på riktig vei! 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

ja

• Liker 1
Skrevet

Ok. Alt er vel bedre enn en stemme til frp

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

En stemme til MDG er en stemme til et grønnfarget Rødt

• Liker 1
Skrevet

Tenker heller det at en stemme på alle partier på venstresiden er en stemme til AP

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Supert det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Omvendt.  En stemme til Rødt er en stemme til et mindre høyreorientert AP.  

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Er det noe Arbeiderpartifolk tradisjonelt har hatet, så er det kommunister. Haakon Lie var i sin tid en av de viktigste personer i byggingen av Arbeiderpartiet. Og kampen mot kommunismen var hans kanskje viktigste sak. Nå er det andre tider, men tror ikke kommunister står høyere i kurs hos AP i dag. Derfor blir det meningsløst å si en stemme til AP er en stemme til Rødt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vel egentlig motsatt: en stemme til Rødt, er en stemme til AP. Er det ikke slik på den andre siden også? En stemme til KrF er en stemme til Sylvi. Jeg er usikker på hvilket parti som er mest ytterliggående.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så bra! Hadde de bare roet ned messingen sin om Gaza og palestinerne hadde jeg ikke vært i tvil om å stemme Rødt. Sannsynligvis må jeg svelge den kamelen og stemme på dem uansett, siden alternativene er enda verre.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (39 minutter siden):

Så bra! Hadde de bare roet ned messingen sin om Gaza og palestinerne hadde jeg ikke vært i tvil om å stemme Rødt. Sannsynligvis må jeg svelge den kamelen og stemme på dem uansett, siden alternativene er enda verre.

Så en politikk der de store selskapene skal nasjonaliseres er en grei politikk? 

Mener du at staten har vist seg som en god bedriftseier? Ett av de områdene staten selv driver business er tog. Det er vel kanskje ett av de områdene i Norge som drives dårligst.

Finnes det ett samfunn i verden hvor sosialisme har fungert godt? Det nærmeste er vel Venezuela som har nasjonalisert bedrifter to ganger. Er dette slik du tenker vi skal organisere Norge?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kaffeguru skrev (3 timer siden):

Rødt er såpass sterkt nå at en stemme til AP er en stemme til Rødt. Les artikkelen. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/8q2X6E/stoere-maa-inn-i-roedt-lys-distriktet

Jeg stemmer Rødt og er absolutt uenig i denne påstanden! Har ganske mye å si ang hvor mange flere fra Rødt som kommer inn på Stortinget om man stemmer på Rødt enn ikke å stemme på dem! Jo færre som stemmer på Rødt jo færre plasser får Rødt i Stortinget og dermed har de mindre å bli med på å jobbe frem eller være motstander av.

Et evt samarbeid med Rødt for å danne regjering er det ikke sikkert AP ønsker men begge partier ønsker å heller gjøre det sammen enn at FRP og Høyre får sitte i regjering. Mene...pr nå sitter jo AP med en mindretalls regjering... Aldri noen garanti uansett hva man går med på eller hva...

• Liker 1
Skrevet

Landet vårt kjøres i grøfta. Forstår ikke at det går an å stemme på disse partiene. Velferdsstaten og kulturarven vår vil kollapse iløpet av få tiår og vi får svenske tilstander. Verken H eller AP jobber for å stoppe dette.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Vil tippe at 80% av de som stemmer Rødt ikke aner hva planøkonomi er, og hvor hinsides det er å skulle stemme på et parti som står for noe sånt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Sofie Marhaug er genial ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er bare å stemme MDG isteden det. Kommer MDG over sperregrensa blir det intet behov for Rødt.

Skrevet
-jk- skrev (37 minutter siden):

Det er bare å stemme MDG isteden det. Kommer MDG over sperregrensa blir det intet behov for Rødt.

Som å velge mellom pest eller kolera. Begge partier vil kjøre Norge i grøfta rimelig fort. Går ikke an å øke utgifter samtidig som inntektene kveles. Samme hvor idealistisk og blåøyd man er, og tror det finnes alternativer som kan oppveie tap av oljeinntekter og kapitalflukt. Det hjelper ikke, virkeligheten triumfer blåøyd idealisme. 

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...