AnonymBruker Skrevet 12. august #61 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overgangsalder er ikke en sykdom, men en overgang. Så klart skal man ikke være borte fra jobb. Jeg er også der, våkner på natta, og har div symptomer. Men på jobb må jeg. Jeg er jo ikke syk. Anonymkode: 03aaf...139 Der kommer jo helt an på hvor sterkt plaget man er. Det finnes de som har ekstrem utmattelse, store søvnforstyrrelser eller depresjon som følge av overgangsalder. Anonymkode: ae698...790 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #62 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva reduserte du på av karbohydrater? Anonymkode: c34a1...3e6 Ikke meg du spør, men jeg kutta alle typer sukker. Anonymkode: 839ab...2e9
AnonymBruker Skrevet 12. august #63 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Der kommer jo helt an på hvor sterkt plaget man er. Det finnes de som har ekstrem utmattelse, store søvnforstyrrelser eller depresjon som følge av overgangsalder at de ikke foretar noen livsstilsendringer når de kommer i overgangsalderen. Anonymkode: ae698...790 Retta litt for deg. Anonymkode: 839ab...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #64 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Melatonin Det finnes naturlig i kroppen, men noen kan ha for lite av det. Skjermbruk sies å redusere det, og særlig før leggetid. Anonymkode: 259f8...308 Melatonin hjelper kun for å sovne, ikke holde en person sovende, som faktisk er det mange sliter med. Da sier vi takk til deg og din uvitenhet. Anonymkode: 467d9...c19 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #65 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Selvsagt ikke - dummeste jeg har hørt på lenge 😂 Anonymkode: b8f83...1e6 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle kvinner har jo plager i overgangsalderen, men de kan jo ikke være borte fra jobb for det! Hetetokter gjør at man våkner om natten pga. at det blir for varmt osv. Ha det kjølig på soverommet og ei tynnere dyne. Prøv med en form for hormonbehandling. Det finnes hjelp å få! Anonymkode: 259f8...308 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Overgangsalder er ikke en sykdom, men en overgang. Så klart skal man ikke være borte fra jobb. Jeg er også der, våkner på natta, og har div symptomer. Men på jobb må jeg. Jeg er jo ikke syk. Anonymkode: 03aaf...139 Det er stor forskjell på hvor plaget kvinner blir. Noen har greit og noen faller ut av arbeidslivet som følge av overgangsalderen. Og noen er så plaget at de tar livet av seg. Anonymkode: 44ac6...069 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #66 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har ikke hatt fravær pga overgangsalder. K55 Anonymkode: d8ecd...ceb Ikke jeg heller, gitt. Annen kvinne på 55. Anonymkode: 0e381...76b
AnonymBruker Skrevet 12. august #67 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er stor forskjell på hvor plaget kvinner blir. Noen har greit og noen faller ut av arbeidslivet som følge av overgangsalderen. Og noen er så plaget at de tar livet av seg. Anonymkode: 44ac6...069 Det er en grunn til at kvinner 45-55 har mer selvmord enn de andre aldersgruppene. Anonymkode: 716a2...c63
AnonymBruker Skrevet 12. august #68 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Melatonin hjelper kun for å sovne, ikke holde en person sovende, som faktisk er det mange sliter med. Da sier vi takk til deg og din uvitenhet. Anonymkode: 467d9...c19 Det er kun delvis riktig. Jeg har Melatonin Timed Release, kapsler som slipper melatoninen litt etter litt, og den hjelper meg å forhindre alt for mange oppvåkninger. Og gjør at jeg sovner fortere igjen. Anonymkode: 16f40...fae
AnonymBruker Skrevet 12. august #69 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er stor forskjell på hvor plaget kvinner blir. Noen har greit og noen faller ut av arbeidslivet som følge av overgangsalderen. Og noen er så plaget at de tar livet av seg. Anonymkode: 44ac6...069 Du har ikke hatt overgangsalder ser jeg! Det kan være iskaldt i rommet enda kan jeg få hetetokter. Jeg kan sitte i et rom å ha normal temperatur og plutselig pipler svetten uten grunn. Anonymkode: 6ac6a...6e6
AnonymBruker Skrevet 12. august #70 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ikke hatt overgangsalder ser jeg! Det kan være iskaldt i rommet enda kan jeg få hetetokter. Jeg kan sitte i et rom å ha normal temperatur og plutselig pipler svetten uten grunn. Anonymkode: 6ac6a...6e6 ? Anonymkode: 44ac6...069 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #71 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ? Anonymkode: 44ac6...069 Jeg ser det ble feil i siteringen min. Anonymkode: 6ac6a...6e6
AnonymBruker Skrevet 19. august #72 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 12.8.2025 den 13.26): Retta litt for deg. Anonymkode: 839ab...2e9 Ikke «rett» på mitt innlegg! Nei du kan ikke fjerne alvorlige overgangsalderplager kun ved livsstilsendringer. Det er selvfølgelig lurt å gjøre det også, men det løsernødvendigvis ikke det faktum at du begynner å få mangel på hormoner. Anonymkode: ae698...790
Grå Skrevet 19. august #73 Skrevet 19. august Her er det maks en håndfull som vet hva overgangsalder kan gi av alvorlige plager for den enkelte, ja foruten dårlig søvn da dwt har dete alle, resten vil heller fremstå som flinke pliktoppfyllende piker enn å støtte andre som har større plager, ganske skuffende lesning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå