AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Jeg har kun fire dager egenmelding siste tå årene...men skulle egentlig vært mer borte da jeg har sovet dårlig, utprøving av hormonbehandling, ikke minst manglende energi og konsentrasjon. Hvordan er det med deg? Hilsen moden dame Anonymkode: ecdf9...e3f 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Stever skikkelig med overgangsplager, i en sånn grad at jeg får hormonbehandling på blå resept, men det hadde ikke falt meg inn å bli hjemme fra jobb pga det. Ja, jeg sover dårlig, jeg surrer, må ha alle beskjeder skriftlig. Men jeg kan ikke bli hjemme fra jobb av den grunn. Anonymkode: 6fc60...7c5 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Jeg sover dårlig fordi jeg våkner 3-4 ganger om natta. Ikke fravær pga det. Tok faktisk ei stund før jeg kobla det med overgangsalder, fordi jeg ikke har hatt andre symptomer. Men, jeg måtte løpe hjem fra jobb før lunsj en dag fordi jeg fikk en sinnssyk styrtblødning. Var borte resten av dagen, og måtte til legen og få tabletter for å stoppe det.. Jeg ble faktisk ganske redd, men tablettene virket heldigvis fort. Dette var en fredag, og blødningene var under kontroll til mandag og jobb. Anonymkode: d1961...318 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Trener dere nok? Spiser sunt? Skal man bevare helsa i overgangsalderen må man trene mer, spise mindre og ikke minst spise riktig. Man kan ikke lenger bare la det skure og gå og håpe på det beste. Anonymkode: 839ab...2e9 5 2
Mezzosoprena Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har kun fire dager egenmelding siste tå årene...men skulle egentlig vært mer borte da jeg har sovet dårlig, utprøving av hormonbehandling, ikke minst manglende energi og konsentrasjon. Hvordan er det med deg? Hilsen moden dame Anonymkode: ecdf9...e3f "Skulle egentlig ha vært mer borte?" Hvis du klarte å være på jobb, så skulle du jo ikke ha vært borte. For en merkelig ting å si 🫣 11 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Jeg har ikke hatt fravær pga overgangsalder. K55 Anonymkode: d8ecd...ceb 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke hatt fravær pga overgangsalder. K55 Anonymkode: d8ecd...ceb Ikke jeg heller. Har ikke merket så mye til den, bortsett fra at det går lenger og lenger tid mellom hver mens. K54 Anonymkode: b4608...48c 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Ingen fravær siden jeg hadde siste runde med Covid i 2022. Jobb er en god distraksjon for overgangsplagene. K52. Anonymkode: 50f9c...934 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Merkelig å tenke at man skulle vært borte mer, nok et eksempel på at sykelønnsordningen i Norge er alt for raus. Jeg har sovet dårlig i årevis, går selvfølgelig på jobb likevel. Hetetokter og hjertebank er plagsomt, men man kan da jobbe av den grunn. Anonymkode: 467d9...c19 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august De siste 4 årene har jeg hatt 3 dager egenmelding. 1 dag i 2021 grunnet akutt migreneanfall, og 2 dager i 2022 grunnet covid. Overgangsalderen har jeg hatt behov for å være hjemme med. Benytter HRT og trener endel. I samme periode har jeg hatt ca 1200 overtidstimer, og et helvetes stress, men har klart å holde dette under kontroll helsemessig. Anonymkode: 716a2...c63 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Merkelig å tenke at man skulle vært borte mer, nok et eksempel på at sykelønnsordningen i Norge er alt for raus. Jeg har sovet dårlig i årevis, går selvfølgelig på jobb likevel. Hetetokter og hjertebank er plagsomt, men man kan da jobbe av den grunn. Anonymkode: 467d9...c19 Det er ikke merkelig i det hele tatt! Mange presser seg mer enn de burde, jeg er også en av dem. Går på jobb og er tom for energi pga søvnmangel så jeg er ikke effektiv på jobb i det hele tatt. Jeg kunne fint hatt egenmelding mange ganger, men istedet blir psyken mer og mer slitt. Og da kan man gå på en smell. Finns mange eksempler på det! Anonymkode: 6ac6a...6e6 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Nei - har mange plager men man er da ikke borte fra jobb pga det! Anonymkode: aedbe...ffc 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Jeg jobber med mange kvinner i overgangsalderen. Det er ikke vanlig at noen har fravær på grunn av den. Anonymkode: 6ac57...cdc 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Jeg har ikke vært borte på grunn av overgangsalderen. har sovet dårlig i alle år. Var borte når vi skulle på tur her i fjor, jeg orker ikke sånn tvangssosialisering en hel dag. Anonymkode: f9b3c...20e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei - har mange plager men JEG er da ikke borte fra jobb pga det! Anonymkode: aedbe...ffc rette litt for deg! Anonymkode: 6ac6a...6e6 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Er i forstadiet nå. Sliter med trøtthet og hetetokter. Jeg sover veldig dårlig pga hetetokter og endel nattevåk med barna. Har hatt endel fravær, men ingen har sagt noe. Startet på Sequidot for 5 uker siden og alle plagene er borte. Anonymkode: b0761...c15 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august Bruker dere ikke noe å sove på dere som sover dårlig? Anonymkode: c34a1...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bruker dere ikke noe å sove på dere som sover dårlig? Anonymkode: c34a1...3e6 Hvorfor tror du vi er interessert i å bli avhengig av sovemedisin? Anonymkode: 6ac6a...6e6 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du vi er interessert i å bli avhengig av sovemedisin? Anonymkode: 6ac6a...6e6 Man kan sove på mye som ikke gir avhengighet og som ikke er vanlig sovemedisin. Anonymkode: c34a1...3e6 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan sove på mye som ikke gir avhengighet og som ikke er vanlig sovemedisin. Anonymkode: c34a1...3e6 som hva da? Anonymkode: 6ac6a...6e6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå