Arild37 Skrevet 13. august #201 Skrevet 13. august Kan noen forklare meg hvorfor årsaken til sykdom har noe å si? Det eneste som har noe å si er da om vedkommende er frisk nok til å jobbe eller ikke, hva som utløste sykdommen er da ingen andre sin business 2 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #202 Skrevet 13. august Teknoil skrev (19 minutter siden): Det fremkommer etter rettens syn ikke beskrivelser av sykdom i referatet som tilsier arbeidsuførhet. Derimot fremstår det som om det er belastningen knyttet til samlivsbruddet som er utløsende årsak for sykemeldingen. Dette understøttes av dialogmelding fra fastlegen til Nav av 12. mars 2024, der fastlegen oppgir at sykemeldingen skyldes As personlige situasjon. Arbeidsuførhet som skyldes sosiale eller familiære forhold gir ikke rett til sykepenger, jf. folketrygdloven § 8-4 første ledd annet punktum. At funksjonsnedsettelsen «klart» skyldes sykdom er etter rettens bedømmelse ikke sannsynliggjort. I den medisinske dokumentasjonen er det for øvrig ikke gjort noen funksjonsvurderinger eller nærmere beskrivelse av hva A kan gjøre eller ikke gjøre med de helseplager han har." Så er pasienten forledet i god tro eller har legen gjort feil her da? Om du har noen kjennskap til det, flott innspill btw. Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #203 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett tålte de et samlivsbrudd mye bedre før. De tålte også mye annet bedre. Nå er det knapt skyggen igjen av det. Og verre blir det selvsagt også. Anonymkode: 31ca6...ddd Neida, da ga man ungene bank og drakk seg til grunne i stedet for å oppsøke hjelp eller ta en pause for så å komme tilbake.. Anonymkode: 1fc9a...0f8 4 1
Grüner Skrevet 13. august #204 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, også har vi flere, interessant hvilken diagnose de fikk som sykemeldingsgrunnlag.... Sissel Knutsen Hegdal. Misbruk av partimidler. Gikk av og ble sykmeldt Olaug Bollestad. Varslinger mot henne. Sykemelding i etterkant Trond Giske. MeToo-anklager. Sykemelding midt i stormen Jørn Eggum Upassende meldinger, tilbakekall av LO-kandidatur Sykmeldt siden 2. mai Lokal FrP-politiker Nachspiel-varsling Sykmeldt etter varsel Christian Tybring-Gjedde Trusler og sjikane Sykmeldt under press Varaordfører Michael Torp Løgner om nachspiel-invitasjon Langtidssykmeldt etter avsløring Anonymkode: b3eb6...062 Psykisk helse er tydeligvis et ukjent begrep for deg… 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #205 Skrevet 13. august Grüner skrev (1 minutt siden): Psykisk helse er tydeligvis et ukjent begrep for deg… Naa... utsatt for overgrep med PTSD - holder det for deg? Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #206 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Naa... utsatt for overgrep med PTSD - holder det for deg? Anonymkode: b3eb6...062 Ingen tro på, fleste med opplevelser i bagasjen utvikler empati og forståelse for andre mennesker. Inne på er forum kan man hevde mye uten at det er sant, problemet er at sannheten skinner igjennom innleggene Anonymkode: 81fe7...f1c 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #207 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen tro på, fleste med opplevelser i bagasjen utvikler empati og forståelse for andre mennesker. Inne på er forum kan man hevde mye uten at det er sant, problemet er at sannheten skinner igjennom innleggene Anonymkode: 81fe7...f1c Når legen sykemelder, må det være en diagnosekode som gir rett til sykemelding (og sykepenger). Mitt spørsmål går dithen om hvilken diagnosekoder får man for å ha stjålet noe? Psykisk belastende uten tvil, men hvilken diagnosekode? Hold deg til det som innlegget mitt forsøker å si... lurer på hvilken diagnose de får... trenger ikke rakke ned og skape mer drama enn nødvendig.. les også innlegget over her hvor skilsmisse egentlig ikke er grunnlag for sykemelding... hva blir de da sykemeldt for??? Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #208 Skrevet 13. august hvorfor ikke si det som det er - man blir ikke sykemeldt pga bruddet, man blir skemeldt fordi ens egen psykiske helse ikke tanker påkjenningen man står i og som resultat har man psykisk uhelse, som er grunnlaget for en sykemelding, altså er man syk på den mentale evnen man har, ikke den fysiske.. Anonymkode: d11af...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #209 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når legen sykemelder, må det være en diagnosekode som gir rett til sykemelding (og sykepenger). Mitt spørsmål går dithen om hvilken diagnosekoder får man for å ha stjålet noe? Psykisk belastende uten tvil, men hvilken diagnosekode? Hold deg til det som innlegget mitt forsøker å si... lurer på hvilken diagnose de får... trenger ikke rakke ned og skape mer drama enn nødvendig.. les også innlegget over her hvor skilsmisse egentlig ikke er grunnlag for sykemelding... hva blir de da sykemeldt for??? Anonymkode: b3eb6...062 Hva har du med hva andre får av diagnoser? Det er rimelig privat. Depresjon er en diagnose, en så stor livsendring kan gjøre at man utvikler det. Det kan være selvmordstanker, det er var angst, det kan være psykose. Du har ingenting med hvilke diagnoser andre har eller får. Jeg holder meg til tema, men svarer at jeg ikke tror deg fordi du kommer med innlegg som viser lite forståelse for andre mennesker. Hva leger setter som diagnose er kun mellom lege og pasient. Anonymkode: 81fe7...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #210 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva har du med hva andre får av diagnoser? Det er rimelig privat. Depresjon er en diagnose, en så stor livsendring kan gjøre at man utvikler det. Det kan være selvmordstanker, det er var angst, det kan være psykose. Du har ingenting med hvilke diagnoser andre har eller får. Jeg holder meg til tema, men svarer at jeg ikke tror deg fordi du kommer med innlegg som viser lite forståelse for andre mennesker. Hva leger setter som diagnose er kun mellom lege og pasient. Jeg personlig bryr meg ikke om forhold mellom pasient og lege eller diagnose på generelt grunnlag. Men NAV giør jo det. De viser ikke så mye forståelse om lover og regler brytes. Og storsamfunnet. Hva vi bruker penger på / skattepengene våre. Du er kanskje litt på mikronivå nå, jeg tenker mer makro... Har ingenting med mine personlige egenskaper å gjøre, som du uansett ikke kjenner, men tolker. Diagnosekodene er offentlig informasjon.... er ikke top Secret det altså. Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #211 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ingen tro på, fleste med opplevelser i bagasjen utvikler empati og forståelse for andre mennesker. Inne på er forum kan man hevde mye uten at det er sant, problemet er at sannheten skinner igjennom innleggene Anonymkode: 81fe7...f1c Støtter den. Alle jeg har møtt som har slitt med psykisk sykdom har mye større forståelse og empati for slikt enn befolkningen ellers. Men finnes jo sikkert unntak Anonymkode: 64af0...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #212 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ingen tro på, fleste med opplevelser i bagasjen utvikler empati og forståelse for andre mennesker. Inne på er forum kan man hevde mye uten at det er sant, problemet er at sannheten skinner igjennom innleggene Anonymkode: 81fe7...f1c Støtter den. Alle jeg har møtt som har slitt med psykisk sykdom har mye større forståelse og empati for slikt enn befolkningen ellers. Men finnes jo sikkert unntak Hei! Vennligst slutt med la oss kalle det anonym personhets, Påminnelse: her er tema: Er det virkelig innafor at voksne mennesker blir langtidssykemeldt på grunn av samlivsbrudd? God psykisk helse fra PTSD etter overgrep - dama 🙂 Diagnosekode F43.1 – Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #213 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): virkelig innafor at voksne mennesker blir langtidssykemeldt på grunn av samlivsbrudd? Om samlivsbrudd utløser sykdom, så skal en selvsagt bli sykemeldt. Samlivsbrudd eller ikke er egentlig ikke relevant, det som er relevant er om en er syk eller ikke. Eller mener du at om en blir så syk av en livskrise at en må på sykehus, så bør en bare si opp jobben, og ikke bli sykemeldt? Anonymkode: 64af0...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #214 Skrevet 13. august Brunello skrev (På 11.8.2025 den 19.43): Så lenge man får full lønn, må andre kunne mene noe om det. Grunnen til at mange kritiserer slikt som dette er at de har gått gjennom det samme selv uten å være borte fra jobb. Kan ikke si at du har gått gjennom det samme selv alle er så forskjellige og står forskjellige steder i livet. Mitt forhold tok slutt etter 25 år, felte ikke ei tåre og ikke en dag borte. Hadde dette skjedd senere hadde jeg fått pleiepenger og alle hadde vel trudd jeg var knust av sorg. Anonymkode: 25fab...97c
Grüner Skrevet 13. august #215 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Naa... utsatt for overgrep med PTSD - holder det for deg? Anonymkode: b3eb6...062 Da burde ha større forståelse og empati for andre i samme båt som også sliter psykisk!
Ruspus Skrevet 13. august #216 Skrevet 13. august Helt forståelig, noen tar jo selvmord pga, av dette.
AnonymBruker Skrevet 13. august #217 Skrevet 13. august Grüner skrev (5 minutter siden): Da burde ha større forståelse og empati for andre i samme båt som også sliter psykisk Det som muligens kan trigge, er jo at overgrep og PTSD er en helt annen "liga" enn et ordinært samlivsbrudd... Ikke er det godkjent hos NAV / bakover her som viser til at det ikke er sykemeldingsgrunnlag. Og folk har blitt nektet sykepenger på grunn av dette. Jeg vet ikke hvordan du sliter psykisk, og jeg snakker sak... Så lenge det er bruk av det offentliges midler, så er dette absolutt noe det er lov å ha meninger om. Man må gå i behandling på en eller annen måte... Det er flere måneders ventetid på behandling for PTSD for eksempel... Alt koster penger. Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #218 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 19.04): Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Jeg er en av de du refererer til. Men jeg hadde ikke kjærlighetssorg. Nervesystemet mitt var helt i sjokk over at familien min var oppløst og alt jeg trodde livet skulle bli var borte. Alt skulle fordeles, det skulle flyttes, pakkes, signeres papirer, bank, barn, familievernkontor. Det var for mye å håndtere i tillegg til jobb. Det var en form for død. Anonymkode: 08830...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 13. august #219 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller mener du at om en blir så syk av en livskrise at en må på sykehus, så bør en bare si opp jobben, og ikke bli sykemeldt? Du kan ta ut ferie? Sorg er ikke sykemeldingsgrunnlag, ikke samlivsbrudd heller... det er ingen psykisk lidelse / diagnose. Det er en normal livsutfordring. Noen kan ha sårbarheter i bunn, kanskje, men vold og den type brudd var jo egentlig ikke tema her. Arbeidsgiver må finne vikar, lære opp den og betale de første 16 dagene... dialogmøter og tilrettelegging... Ingen her inne nevner noe om at man kunne ønske seg tilrettelegging eller deltidsjobbing eller å bare ta ut ferie i 5 uker og rydde i eget leir. Det er rett på 100% sykemelding i flere måneder. Anonymkode: b3eb6...062
AnonymBruker Skrevet 13. august #220 Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): sykehus Så ikke sykehus... men jeg vet ikke hvilke sykehus som tar i mot pga samlivsbrudd... Det kan jo være mental helse, legevakta om man vurderer noe mer drastisk eller 113. Legge seg inn på psykiatrisk.... Det er vel det som er mulighetene. Anonymkode: b3eb6...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå