AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b 1 2
Mezzosoprena Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Jeg synes ikke det er innafor. 29 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Nei. Men noen saker er komplisert og kan gå utover psyken. Kan være alt fra barnefordelingssaker til at barn er syke og belastningen er mye større enn ved vanlige brydd. Anonymkode: aa876...034 27 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Seriøst? Gjør folk det? Og om leger skriver ut sykemeldinger i månedsvis pga noe slikt, så er det ikke rart både nav og arbeidsgiver bestrider sykemeldinger! Anonymkode: 39239...650 17 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Jeg har heller aldri hørt om dette fenomenet. Man går på jobb. Anonymkode: 6bfd3...67f 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august Populært innlegg #6 Skrevet 11. august Folk pleier ikke å annonsere for kolleger at eksen var voldelig, utnyttet de økonomiske, var utro etc. En kollega her skilte seg fra mannen, var sykemeldt. Mange år etterpå fikk jeg vite at eksen hennes hadde forgrepet seg på datteren deres Anonymkode: c16f9...b6f 64 37 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august Populært innlegg #7 Skrevet 11. august Tenker at det handler om sorg. Den kan arte seg på mange måter. En situasjon som for meg er overkommelig, kan være knusende for en annen. Noen fungerer best med å være i jobb for å komme seg gjennom tøffe tider, andre fungerer ikke, og trenger å bli sykemeldt en periode. Tenker at det er opp til den enkelte og vedkommendes lege og arbeidsgiver å finne ut av, ikke noe andre skal synse og mene å mye om? Anonymkode: cb90e...f0e 36 3 23
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Jeg mener nei, i de fleste tilfeller. Dette er følelser, ikke sykdom. For noen kan det nok bikke over i psykisk sykdom, og da er det dekket av sykelønnsordningen. Men for de aller, aller fleste så er dette en del av livet - vondt og vanskelig, ja, men ikke sykmeldingsgrunn. Anonymkode: d02d1...32f 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Hvis bruddet gjør deg psykisk syk så er det jo innafor. Folk reagerer forskjellig. Anonymkode: 1d864...5f0 21 1 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august Populært innlegg #10 Skrevet 11. august Man vet da aldri alt om folk. Et samlivsbrudd kan faktisk gjøre at noen avslutter livet. For andre kan det være en trigger for gamle traumer og man faller ned i et svart hull av depresjon og ptsd. For å være sykemeldt må man ha en diagnose. En diagnose man gjerne ikke deler på jobben, men da er det lettere å si at det er kjærlighetssorg. Anonymkode: cb19c...c20 41 1 15
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august Jeg setter meg ikke som dommer over andres funksjonsevner på jobb. Om de og legen mener det er riktig så er det riktig. Samlivsbrudd betyr jo omveltninger av en ganske ekstrem grad, at det er vanlig betyr ikke at det er enkelt eller engang gjennomførbart å fungere på jobb midt i alt. Anonymkode: 07bf5...3c2 18 11
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august for meg var det å ha en hverdag det som fikk meg igjennom, opp og videre men jeg vet også at det sm fungerer for meg ikke er en fasit for andre, noen velger kjelleren og trenger gå ned der og få dvele ved sorgen, plagene osv for at de skal få det de trenger.. Men for meg er det ikke riktig og jeg syns det er fullstendig urimelig å la arbeidsgiver stå i problemene det skaper at man selv ikke kan møte opp og prøve.. Anonymkode: d11af...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Kjenner jeg er glad for at jeg var på AAP da jeg ble brådumpet helt ut av det blå. Jeg var helt i sjokk, og det hadde nok vært lettere for meg om han plutselig døde, da hadde jeg ikke grublet meg i hjel på hva jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: 52afc...fbe 6 6 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Vet du alt om hva som har skjedd? Rart sykmeldingene ikke bestrides. Anonymkode: 9bec3...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august I dag så klarer jo folk ingenting så min erfaring er at folk går for sykemelding for alt de kan få sykemelding på. Skulle ikke vært lovlig. Anonymkode: 57fd4...e9c 5 2
Ludovica- Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Jeg tenker at samlivsbrudd kan være ganske ekstremt i noens liv av ulike grunner. Og noen ganger er ikke jobben man har kompatibel med det man gjennomgår. Månedsvis er kanskje drøyt men at man kan trenge en pause er fult forståelig. 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): for meg var det å ha en hverdag det som fikk meg igjennom, opp og videre men jeg vet også at det sm fungerer for meg ikke er en fasit for andre, noen velger kjelleren og trenger gå ned der og få dvele ved sorgen, plagene osv for at de skal få det de trenger.. Men for meg er det ikke riktig og jeg syns det er fullstendig urimelig å la arbeidsgiver stå i problemene det skaper at man selv ikke kan møte opp og prøve.. Anonymkode: d11af...e5e Wow, du virker veldig empatisk må jeg si. Jeg var faktisk innlagt på psykiatrisk sammen med en dame som måtte dit etter et samlivsbrudd. Fram til bruddet hadde hun fungert med vanlige psykologtimer, men bruddet gjorde henne til en fare for seg selv. Hun var skikkelig dårlig. Tenk om hun hadde visst at hun kunne la være å velge kjelleren🥰 Anonymkode: cb19c...c20 35 12
AnonymBruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august Samlivsbrudd er noe ganske annet enn litt kjærlighetssorg. Er som en livskrise å regne. Selv om man tilsynelatende er enig. Anonymkode: 14dbf...96d 17 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Man vet jo egentlig ingenting om hva som rører seg bak fasaden. Tilsynelatende… Anonymkode: 5d66d...1a5 9 7
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da snakker vi IKKE om vold, mishandling eller narsissisme. Men to ok personer der den ene ikke vil mer. Ingen fiendskap. Bare slutt. Vi har flere kollegaer som er helt ute av drift på grunn av slike brudd. Sykemelder seg i månedsvis. Fordi de har kjærlighetssorg. Anonymkode: 68955...99b Du vet aldri hva årsaken til bruddet, fysiske og psykiske kostnader. Jeg unner noen dom hsr kjempet i forholdet til å få sykemrlding når det kommer ut. Så kan man bli utslitt sv hvordan man skal håndtere barna og samlivsbrudd. Kan være mye trusler. Om man blir forlatt så er det tillitsbrudd og selvtillitsknekk og det kan være mye underliggende. Kjærlifhetssorg ksn være «offisiell» grunn. Hadde en sjef som ble sykemeldt etter samlivsbrudd, den totale komboen med krevende jobb, finne ny bolig, selge hus, ha ansvar for barn OG underliggende sykdom gjorde at hun ikke klarte jobben. Regnestykket for å håndtere jobb og samlivsbrudd gikk bare ikke opp. Anonymkode: 9f507...600 5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå