AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Vår familie, 2 voksne og 2 store barn, skal i løpet av høsten kjøpe vår første elbil. For å etterkomme alles ønsker/forbehold er følgende 'krav' satt: Ikke kinesisk eller Tesla, relativt høy bakkeklaring og 4x4, min 500 km rekkevidde og gjerne rask lading. Pris? Hmmm, opp til 550-600 tusen kanskje? Drømmebilen er vel en av SUV-ene fra Mercedes, men det blir for dyrt tror jeg... De som nevnes og vurderes er Kia ev6, Ioniq5 n-line, skoda enyaq, Geandlan (kommer vist ned 4x4 i høst), og Toyota bz4x. Peugeot? Hvilken ville du valgt, og hvorfor? Annen bil vi heller burde sett på? Anonymkode: 196ad...dee
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Skoda Enyaq og Kia EV6 har 17cm, og ToyotaBz4x samt Subaru Solterra har 21cm bakkeklaring. Anonymkode: 56e55...611
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august EV6 GT med firehjulsdrift er fantastisk. Prøvekjør! Anonymkode: a40ab...6e2 1
Mardina Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Jeg hadde kjøpt Kia'n, selv om den ser ut som en dass 😄 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Takk for svar😊 vi kommer til å prøvekjøre flere av dem før vi bestemmer oss ja. Tenkte bare om noen hadde ett eller annet som bikket mer eller mindre mot en av dem. Syns det er vanskelig å bestemme seg🤪 Anonymkode: 196ad...dee 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for svar😊 vi kommer til å prøvekjøre flere av dem før vi bestemmer oss ja. Tenkte bare om noen hadde ett eller annet som bikket mer eller mindre mot en av dem. Syns det er vanskelig å bestemme seg🤪 Anonymkode: 196ad...dee Det er ganske gøy å prøvekjøre bil. Med det budsjettet får du også tilgang på skikkelig gode biler. Opel og Peugeot hadde jeg rett og slett sett bort fra fordi de har for dårlig kvalitet. Škoda er ikke vondt, men fryktelig kjedelig sammenlikna med EV6/Ioniq 5. Dessuten er det fortsatt 400V infrastruktur i den tsjekkiske Volkswagen, halvparten av det koreanerne har. Blir for slapt. Anonymkode: a40ab...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Ok, da blir det testing av ioniq 5 i morgen, og ev6 i helgen😃 Anonymkode: 196ad...dee 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Jeg kjører Skoda Enyaq RS, og kan anbefale den. Veldig fint interiør. Kjempegod å kjøre. Super på vanskelige vinterveier (jeg har 4wd). God plass. Ville absolutt prøvd den også var jeg dere. Anonymkode: aef32...f24 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 22.35): Jeg kjører Skoda Enyaq RS, og kan anbefale den. Veldig fint interiør. Kjempegod å kjøre. Super på vanskelige vinterveier (jeg har 4wd). God plass. Ville absolutt prøvd den også var jeg dere. Anonymkode: aef32...f24 Det skal vi gjøre😊 Anonymkode: 196ad...dee
AnonymBruker Skrevet 13. august #10 Skrevet 13. august Har dårlig erfaring med skoda. Hevet kjøpet til slutt. Kia EV6 er flott. Du trenger ikke å gå GT variant, en vanlig AWD exclusive gjør jobben mer enn godt nok. Føles veldig kraftig. Tenk også om du har behov for eller lyst på V2L. Det finner du nesten bare hos asiatene. Ioniq 5 står på samme plattform som EV6 og bilene er ikke så forskjellig teknisk sett. Eneste minus er viskere. Anonymkode: a03fd...825 1
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august Ioniq 5 har nå fått bakvisker. Anonymkode: a40ab...6e2
_popcorn_ Skrevet 13. august #12 Skrevet 13. august Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm 1
Anbefalte innlegg