Gå til innhold

Appocillin (flytende penicillin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvordan man skal få i en snart 1 år gammel stabeist medisinen uten at den kommer opp igjen? Har smakt på den, og brekningene er forståelige, smaker skikkelig skarpt. Har prøvd å "bedøve" smaksløkene med is (tips fra apoteket), og dette fungerer på snart 3- åringen (som også får 1 skje is som belønning).

Men 1- åringen... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Bland det i appelsinjuice eller saft eller noe.......

Gi på medisinsprøyte, bittelitt og bittelitt......

Bland det i grøten..........

Send ungen hit så du får sove litt..............

Skrevet

Medisinen blir levert med pipette, så det går fint.

Endte opp med syltetøy med dråper av medisin på skjea.

Hun spydde ikke, men er totalt skeptisk.

Grøt har vi kuttet ut, men vurderer å blande i melka neste gang...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

jeg fikk sånn dritt blanda i litt cola da jeg var liten - og hata cola i årevis etterpå. Brakk meg bare jeg så flaska.

Skjønner veldig godt at ungen har problemer, for det smaker helt forferdelig. Hadde faktisk vært mindre grusomt uten den fæle jordbærsmaken de putter i.

Men Evelina har bra tips, brukte opp til flere av dem da pusen min måtte ha penicillin. Faktisk samme greia til pusen, med jordbærsmak og det hele.

Skrevet (endret)

Engangssprøyte kan være greit fordi man kan få medisinen nesten forbi smaksløkene.

Ellers ville jeg unngått å blande i noe du vil at barnet skal like senere. Jeg brekker meg nesten av tanken på melk med bitter jordbærsmak...

Edit: skrivefeil.

Endret av Brunhilde
Gjest Gjest
Skrevet

Vesla vår på 2 år gikk også på en uke med Apocillin, var et svare styr. Banansmak var det på den, og vesla har ikke spist banan siden (hun eelsket det før!)

Fikk etterpå tips om å be om Imacillin neste gang, da dette skal smake bedre og er omtrent samme preparatet.

Problemet var ikke mest smaken, men det å måtte spise noe når man ikke vil.. Dette gjaldt ihvertfall for vår trassunge..

Det funka 2-3 ganger å blande med juice før hun nekta det, og 2-3 ganger i blåbærsaft. Prøv litt forskjellig, det hjelper jo bare å kunne gjøre det sånn en gang også. Resten av gangene måtte det presses på bart.. Det er vel bare å holde ut og glede seg til man blir ferdig. Er det helt umulig, spør legen om råd.

Vesla vår kastet opp av det en gang, det var på nest siste dosen..

God bedring!

Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Skrevet

Som Veronal har jeg funnet ut at hun får den "bar".

Det funker bra, bedre med Smurf...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...