Gå til innhold

Firmabiler som blir brukt utenfor arbeidstid

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 17.19):

Hei. Har en nabo som driver å parkere firmabilen i sin innkjørsel og parkerer sin private bil utenfor huset der jeg bor. Hans private bil kan stå opptil flere uker uten å være brukt. Hvordan er reglene på slike ting. Jeg jobbet i et firma for over 10 siden og hadde firmabil men det var regler i det firmaet at vi ikke skulle bruke de bilene privat. Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Dette er begynner å bli veldig irriterende å ha denne bilen hans der hele tiden. 

Anonymkode: 12cf7...e88

Du kan klage til kommunen, men de gjør ingenting så lenge det ikke går utover andre, og så lenge utrykningskjøretøy, renovasjonsarbeidere og brøytemannskap kommer seg frem.

Veldig rart all den tid det flere steder er veldig strenge regler for hvor mange biler man kan parkere i egen gård. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig hvor få som har hørt om fri bil ordning. Dette er en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker først og fremst. Og så er det en skattelovgivning som skal være på plass. Fordelsbeskatning. Har slik ordning selv.

Hva Ts angår. Hva er du for en? Er du pensjonert politi og kjeder ræva av deg? Eller leker du bare politi. Drit deg for all del ut ved å ringe et firma å spørre de ut om interne forhold. Bedriftens politikk overfor ansatte m.m.. Makan.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...