Tiuren Skrevet 11. august #61 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tar jeg kontakt med firmaet han jobber for og spør om han betaler skatt. Hvis det er ikke tilfellet, da informerer jeg skattemyndighetene. Tusen takk for svar. Anonymkode: 12cf7...e88 Gjør det, så virker du som en stor fjomp. Det er kjørebok med GPS på nesten alle firmabiler, så de vet veldig godt om bilen blir brukt. 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #62 Skrevet 11. august Er du sikker på at det ikke er nabo som eier bilen, men får betaling for å ha på firmalogo? Da kan han jo kjøre så mye han vil! Anonymkode: 96e0f...f5f 1
Tiuren Skrevet 11. august #63 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke født i går. Sannsynligheten for at vedkommende betaler skatt for bruk av slike type firmabil er svært liten. Dette er ikke er salgsmann som må kjøre rundt og besøke kunder og slikt. Dette er en snekker. Jeg jobbet selv tidligere som handverker og det var strenge regler for bruk av firmabil og jeg har aldri hørt om en snekker, maler eller murer som betaler skatt av sin firmabil. Han bruker den på privaten til å spare drivstoff og sin egen bil. Anonymkode: 12cf7...e88 Du bløffer. Om du har jobbet som håndverker hadde du kjent til reglene, det gjør du på langt nær. 4 6
AnonymBruker Skrevet 11. august #64 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Det kommer an på hva som innberettes. Anonymkode: 1bd27...204 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #65 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du sikker på at det ikke er nabo som eier bilen, men får betaling for å ha på firmalogo? Da kan han jo kjøre så mye han vil! Anonymkode: 96e0f...f5f Vi har en privatbil med firmalogo. Den er 100% i vårt eie og vi får betalt for å ha den på bilen. Sjefen er bare glad for at vi bruker bilen så mye som mulig, slik at logoen kommer frem mest mulig. Vi har også en firmabil som firmaet eier. Den skatter vi av for å bruke den privat. Sjefen her sier at vi gjerne må bruke den på turer i nærområdet - hente unger i barnehagen, til butikken, på handletur til nabobyen osv. Men han ønsker ikke at vi bruker den på langturer lissom. Den har GPS sporing så han finner ut av om vi plutselig tar den med på ferie. Pass på deg selv TS, dette er helt lovlig. Anonymkode: 7c898...59c 1 4
Brunello Skrevet 11. august #67 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Firmabil er «to forskjellige ting». 1) Bil som benyttes i tjeneste, eksempel rørlegger og elektriker som har verktøy og materialer i bilen. 2) Vanlige biler som eies/kurses av firmaet og som benyttes av den ansatte. Biler av type 1) er ofte ikke ment å bruke privat, og man skal skatte særskilt for privat bruk. Biler av type 2) er det meningen man skal benytte privat, og man skattes av bruken ved påslag i inntekt. 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #68 Skrevet 11. august huldra_hildur skrev (1 time siden): Dette må være en trolle tråd?😂 Det tror je og, eller så er kjerringa splitter pine gal. Anonymkode: 438e7...c14 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #69 Skrevet 11. august Har hatt firmabil i alle år og får lov å bruke den privat. Helt vanlig. Hvorfor i all verden skal du legge deg opp i dette? Hjelpes altså.. Anonymkode: 08dff...f96 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #70 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har hatt firmabil i alle år og får lov å bruke den privat. Helt vanlig. Hvorfor i all verden skal du legge deg opp i dette? Hjelpes altså.. Anonymkode: 08dff...f96 Uten å betale skatt? Anonymkode: 12cf7...e88
AnonymBruker Skrevet 11. august #71 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uten å betale skatt? Anonymkode: 12cf7...e88 Hvor har du dette ifra at personen ikke betaler skatt hvis bilen brukes privat? Anonymkode: 95b10...c3c 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #72 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor har du dette ifra at personen ikke betaler skatt hvis bilen brukes privat? Anonymkode: 95b10...c3c Det er bare enkelt spørsmål. Hvorfor blir du provosert av det? Jobber mannen din som handverker og sviker staten med å ikke betale skatt av bruk av firmabil? Anonymkode: 12cf7...e88 2
katties Skrevet 11. august #73 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke det er naboens parkering som er nabolagets største irritasjon. Anonymkode: 7fc96...fdf Nei, TS har nok vært irritert på naboen for parkering på eiendommen hans, så siden naboen har vært frekk så skal TS være frekk tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #74 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er bare enkelt spørsmål. Hvorfor blir du provosert av det? Jobber mannen din som handverker og sviker staten med å ikke betale skatt av bruk av firmabil? Anonymkode: 12cf7...e88 Både mannen og jeg har firmabil og vi skatter som bare det av det. Angiveri er det som provoserer meg Anonymkode: 95b10...c3c 3 3
bvp Skrevet 11. august #75 Skrevet 11. august Det behøver nødvendigvis ikke være en firmabil heller, det kan tenkes at naboen eier den selv. Det finnes hundrevis eller sannsynligvis tusenvis av lastebiler som det står Bring eller Postnord på som sjåføren eier selv, de kjører på regning og får ekstra godtgjørelse hvis de lakker eller folierer bilen i firmaets farger, det samme gjelder muligens også en del håndverkere, siden de må holde verktøy selv er det ingen umulighet at de holder bilen selv også. 2 2
Blue Balloon Skrevet 11. august #76 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Har en nabo som driver å parkere firmabilen i sin innkjørsel og parkerer sin private bil utenfor huset der jeg bor. Hans private bil kan stå opptil flere uker uten å være brukt. Hvordan er reglene på slike ting. Jeg jobbet i et firma for over 10 siden og hadde firmabil men det var regler i det firmaet at vi ikke skulle bruke de bilene privat. Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Dette er begynner å bli veldig irriterende å ha denne bilen hans der hele tiden. Anonymkode: 12cf7...e88 Det er litt uklart for meg hva som er problemet her.. Har jeg forstått det riktig at han parkerer sin private bil på DIN eiendom? Eller er det lov for alle å parkere der? Eller hvorfor er det irriterende at privatbilen hans står der den gjør? Hvis det er parkeringa av hans private bil som er problemet, så må du prate med han om dette, så kanskje dere kan finne en løsning. Ingen vits i å blande inn firma og skattemyndigheter osv for dette. Skjønner ikke hvordan det skal løse noe med parkering. 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. august #77 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er nok fordi angivere er det lowest of the low Anonymkode: 95b10...c3c Det er vel dette som bakgrunn at ungdomskriminaliteten eksploderer. De som blir ranet anses som snitchere om de melder til politiet. Anonymkode: db026...2d3
AnonymBruker Skrevet 12. august #78 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Da tar jeg kontakt med firmaet han jobber for og spør om han betaler skatt. Hvis det er ikke tilfellet, da informerer jeg skattemyndighetene. Tusen takk for svar. Anonymkode: 12cf7...e88 Du får satse på at ikke leder der kjenner din leder😂😂😂 for snakker om å flagge ut i offentligheten at du har store mangler i topplokket. Anonymkode: 66631...a67
Brunello Skrevet 12. august #79 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Både mannen og jeg har firmabil og vi skatter som bare det av det. Angiveri er det som provoserer meg Anonymkode: 95b10...c3c Hadde folk sagt fra om svart arbeid slik at vi ble kvitt det, kunne vi sluppet veldig mye annet. Bompenger for eksempel. Staten taper faktisk ca150 milliarder i inntekter på svart arbeid. Inntektene på bompenger er bare 15 milliarder. Det paradoksale er at svart arbeid er mest akseptert blant velgerne til partiet som er mest mot bompenger. Angiveri er forkastelig i sammenhengen angi jøder til nazistene under krigen. I sammenhengen skatt, er det en borgerplikt å si fra at en vet om kriminalitet. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august #80 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har hatt firmabil i alle år og får lov å bruke den privat. Helt vanlig. Hvorfor i all verden skal du legge deg opp i dette? Hjelpes altså.. Anonymkode: 08dff...f96 jeg er villig til å vedde på at du ville ha klagd rævva av deg her på Kvinneguiden du også, dersom noen andre hadde plassert bilen deres på DIN eiendom... Anonymkode: fcac8...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå