AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hei. Har en nabo som driver å parkere firmabilen i sin innkjørsel og parkerer sin private bil utenfor huset der jeg bor. Hans private bil kan stå opptil flere uker uten å være brukt. Hvordan er reglene på slike ting. Jeg jobbet i et firma for over 10 siden og hadde firmabil men det var regler i det firmaet at vi ikke skulle bruke de bilene privat. Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Dette er begynner å bli veldig irriterende å ha denne bilen hans der hele tiden. Anonymkode: 12cf7...e88
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Anonymkode: 12cf7...e88 Det er lov å bruke firmabil privat hvis arbeidsgiver tillater dette. Ikke bland deg. Anonymkode: 7fc96...fdf 41 1 2
Moppeguri Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august Ikke bland deg i hvordan han bruker sin firmabil, men jeg ville absolutt gitt beskjed hvis han parkerer på din eiendom / parkeringsplass uten lov, uavhengig av hvilken bil han setter der 22 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lov å bruke firmabil privat hvis arbeidsgiver tillater dette. Ikke bland deg. Anonymkode: 7fc96...fdf Er det lov å bruke firmabiler på privaten? Hva mener du å ikke blande meg. Hvordan blander jeg meg hvis det er fritt frem? Anonymkode: 12cf7...e88 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Det er lovlig:) Men man må skatte av det dersom bilen brukes i privat ærend. Anonymkode: 6b781...9ca 12 5
Fru Uperfekt Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Har en nabo som driver å parkere firmabilen i sin innkjørsel og parkerer sin private bil utenfor huset der jeg bor. Hans private bil kan stå opptil flere uker uten å være brukt. Hvordan er reglene på slike ting. Jeg jobbet i et firma for over 10 siden og hadde firmabil men det var regler i det firmaet at vi ikke skulle bruke de bilene privat. Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Dette er begynner å bli veldig irriterende å ha denne bilen hans der hele tiden. Anonymkode: 12cf7...e88 Om han parkerer ulovlig er det en sak du har, du vet nada om hvilken avtale han har med seg og om han betaler skatt av fordelen 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lov å bruke firmabiler på privaten? Hva mener du å ikke blande meg. Hvordan blander jeg meg hvis det er fritt frem? Anonymkode: 12cf7...e88 Det er lov hvis firmaet ønsker det. Naboens arbeidsgiver har ikke noe med parkeringen du ikke liker. Anonymkode: 7fc96...fdf 11 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Har en nabo som driver å parkere firmabilen i sin innkjørsel og parkerer sin private bil utenfor huset der jeg bor. Hans private bil kan stå opptil flere uker uten å være brukt. Hvordan er reglene på slike ting. Jeg jobbet i et firma for over 10 siden og hadde firmabil men det var regler i det firmaet at vi ikke skulle bruke de bilene privat. Burde jeg kontakte firmaet han jobber for og gi beskjed? Dette er begynner å bli veldig irriterende å ha denne bilen hans der hele tiden. Anonymkode: 12cf7...e88 Det er helt lovlig å bruke firmabil privat Anonymkode: 95b10...c3c 9
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Ja Anonymkode: 95b10...c3c 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Ja. Anonymkode: 7fc96...fdf 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det lov å bruke firmabiler på privaten? Hva mener du å ikke blande meg. Hvordan blander jeg meg hvis det er fritt frem? Anonymkode: 12cf7...e88 Ja Anonymkode: 95b10...c3c 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Ja selvfølgelig hvis du skatter av det. Anonymkode: 014bd...635 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Står den private bilen hans på din grunn eller er det en offentlig plass? Du får vel heller snakke med naboen om den private bilen som sjenerer deg. Anonymkode: 73e0c...9fb 5 1
Fru Uperfekt Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det lovlig i forhold til skatteloven å bruke firmabil på privaten? Anonymkode: 12cf7...e88 Nei, ikke om en skatter av fordelen
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august Da tar jeg kontakt med firmaet han jobber for og spør om han betaler skatt. Hvis det er ikke tilfellet, da informerer jeg skattemyndighetene. Tusen takk for svar. Anonymkode: 12cf7...e88 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. august Populært innlegg #18 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da tar jeg kontakt med firmaet han jobber for og spør om han betaler skatt. Hvis det er ikke tilfellet, da informerer jeg skattemyndighetene. Tusen takk for svar. Anonymkode: 12cf7...e88 Jeg tror ikke det er naboens parkering som er nabolagets største irritasjon. Anonymkode: 7fc96...fdf 34 1 18
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da tar jeg kontakt med firmaet han jobber for og spør om han betaler skatt. Hvis det er ikke tilfellet, da informerer jeg skattemyndighetene. Tusen takk for svar. Anonymkode: 12cf7...e88 Man kan fint parkere firmabil på sin private adresse uten å måtte skatte av det Anonymkode: 95b10...c3c 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke det er naboens parkering som er nabolagets største irritasjon. Anonymkode: 7fc96...fdf Mener du jeg ikke har rett til det? Jeg går på jobb og betaler skatt. En jeg har kontakt med på jobb, en representant av vareleverandør har firmabil som han bruker på jobb og privat. Han betaler skatt. Hvorfor skal handverkere ikke betale skatt av sine firmabiler? Jeg vet at det er vanlig at de ikke gjør det. Har snakket med mange, ser du. Anonymkode: 12cf7...e88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå