Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg sitter her og vurderer å teste et hårprodukt og ser at produktet inneholder ingrediensen aktivt kull og føler meg litt usikker på om denne ingrediensen faktisk er trygg å bruke på kroppen?🤔 Altså, er det trygt å smøre inn hodebunnen i KULL av alle ting, eller bør en holde seg unna?😅 Denne ingrediensen er i alle fall helt ukjent for meg og det virker som det ikke er en ingrediens man så ofte ser i hår/hudprodukter(?), som gjør meg noe skeptisk…

Kanskje dumt spørsmål, men kan man risikere allergi, forgiftning eller annen kroppslig skade av å vaske seg med aktivt kull? Vil jo gjerne føle meg litt tryggere på det før jeg evt. kjøper produktet…

Så, er det noen som vet mer om dette enn meg eller som har noen erfaring? 

På forhånd takk! 🙂

Anonymkode: aa99a...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt trygt 😊

Anonymkode: 84a56...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Trygt

AnonymBruker
Skrevet

Tror det🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hva kull skal være bra for utvendig, men aktivt kull brukes for å forhindre forgiftning innvortes. F.eks om man har spist noe giftig, så vil aktivt kull kunne forhindre/begrense skader. 

Aktivt kull brukes også i ulike filter, både kjøkkenvifter, ventilasjonsanlegg og tilogmed gassmasker. 

Anonymkode: 21749...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller reagert på alle de andre kjemiske stoffene i shampooen før KULL.

Anonymkode: c23de...bd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde heller reagert på alle de andre kjemiske stoffene i shampooen før KULL.

Anonymkode: c23de...bd4

Jasså, sier du det?🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg aner ikke hva kull skal være bra for utvendig, men aktivt kull brukes for å forhindre forgiftning innvortes. F.eks om man har spist noe giftig, så vil aktivt kull kunne forhindre/begrense skader. 

Aktivt kull brukes også i ulike filter, både kjøkkenvifter, ventilasjonsanlegg og tilogmed gassmasker. 

Anonymkode: 21749...845

Det visste jeg ikke!😯😯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...