Lava Anne Skrevet 11. august #81 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): (Vet at du ikke liker at noen diskuterer mot deg, men du skal få en til) Du kaster ut forslag, men har ingen tanker om hvor det skal løses? Og kan du vise til noen som helst kilder som sier at uniform fører til mindre mobbing? Anonymkode: b6d9c...af5 Jeg vet ikke særlig mer hvordan det skal løses enn du kan svare på hvorfor det ikke fikser noe, nei, så jeg ser ikke poenget ditt. Bevisbyrden ligger tross alt ikke bare på min side. At jeg ikke skal utforme skoleuniformspolitikk, er ikke nødvendig å understreke. Jeg prøver å åpne rommet ved å komme med forslag. Hvis du synes forslagene mine er dårlige, betyr ikke det at uniform må være en dårlig løsning. Det er flere studier på at uniform kan bidra til flere positive ting. Jeg regnet med du hadde lest noen, siden du sa at uniform ikke kan redusere mobbing. Men det er også studier som ikke finner effekt. Så politikere hadde i så fall måttet se på hva det er som kan fungere ut fra omgivelsene. Det er ikke sikkert at det som fungerer på en skole, fungerer like godt på en annen, men prinsippet vil være det samme. Så er det også et poeng at det bør være en type stil som kan gjøre at det ikke er tungt å leke/drive med aktivitet, tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. august #82 Skrevet 11. august Bari skrev (11 minutter siden): Tja, mange land i Asia, samt Sentral og Sør-Amerika bruker også skoleuniformer. Det koster selvsagt penger, men de koster også penger å kjøpe 'sivile' klesplagg som vi gjør i Norge også. Dessuten er skoleuniform praktisk. Jeg ser fordeler med med skoleuniform blant annet at det kan være praktisk og at kan skape en mer institusjonsaktig skole med tydelige forskjeller på elver og lærere (men flere ikke-fordeler) men ikke at det skaper mindre mobbing som er det TS spør om i denne tråden Anonymkode: b6d9c...af5 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #83 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke særlig mer hvordan det skal løses enn du kan svare på hvorfor det ikke fikser noe, nei, så jeg ser ikke poenget ditt. Bevisbyrden ligger tross alt ikke bare på min side. At jeg ikke skal utforme skoleuniformspolitikk, er ikke nødvendig å understreke. Jeg prøver å åpne rommet ved å komme med forslag. Hvis du synes forslagene mine er dårlige, betyr ikke det at uniform må være en dårlig løsning. Det er flere studier på at uniform kan bidra til flere positive ting. Jeg regnet med du hadde lest noen, siden du sa at uniform ikke kan redusere mobbing. Men det er også studier som ikke finner effekt. Så politikere hadde i så fall måttet se på hva det er som kan fungere ut fra omgivelsene. Det er ikke sikkert at det som fungerer på en skole, fungerer like godt på en annen, men prinsippet vil være det samme. Så er det også et poeng at det bør være en type stil som kan gjøre at det ikke er tungt å leke/drive med aktivitet, tenker jeg. Link til disse studiene? Anonymkode: 6897d...1eb 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #84 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke særlig mer hvordan det skal løses enn du kan svare på hvorfor det ikke fikser noe, nei, så jeg ser ikke poenget ditt. Bevisbyrden ligger tross alt ikke bare på min side. At jeg ikke skal utforme skoleuniformspolitikk, er ikke nødvendig å understreke. Jeg prøver å åpne rommet ved å komme med forslag. Hvis du synes forslagene mine er dårlige, betyr ikke det at uniform må være en dårlig løsning. Det er flere studier på at uniform kan bidra til flere positive ting. Jeg regnet med du hadde lest noen, siden du sa at uniform ikke kan redusere mobbing. Men det er også studier som ikke finner effekt. Så politikere hadde i så fall måttet se på hva det er som kan fungere ut fra omgivelsene. Det er ikke sikkert at det som fungerer på en skole, fungerer like godt på en annen, men prinsippet vil være det samme. Så er det også et poeng at det bør være en type stil som kan gjøre at det ikke er tungt å leke/drive med aktivitet, tenker jeg. Skoleuniform kan ha flere fordeler, men ikke at det skaper mindre mobbing som er premisset TS har satt for denn tråden. Jeg har kommet med flere grunner til at det ikke løser noe med mobbing. Å bare komme med forslag uten noen løsninger til dem hjelper ingen. (Skal ikke diskutere mer med deg siden det da fort går mot person og den veien ønsker ingen av oss tror jeg at vi beveger oss ut på) Anonymkode: b6d9c...af5 2
Bari Skrevet 11. august #85 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da jeg bodde i Thailand var det barn som ikke kunne gå på skolen fordi foreldrene ikke hadde råd til uniform. Og tenker du seriøst at det er med på å skape mindre forskjeller at barn skulle bli kastet ut av skolen fordi de har foreldre som ikke greier følge opp klesvask? Anonymkode: 6897d...1eb Man kan ikke sno seg unna foreldreansvaret med å unngå å vaske barnets skoleuniform og deretter skylde på skolen for at det kommer en advarsel. Det kommer du ikke langt med i Storbritannia. Reglene blir kjent for alle fra dag en og må følges. Foreldrene får riktignok flere advarsler i forkant.
AnonymBruker Skrevet 11. august #86 Skrevet 11. august Bari skrev (Akkurat nå): Man kan ikke sno seg unna foreldreansvaret med å unngå å vaske barnets skoleuniform og deretter skylde på skolen for at det kommer en advarsel. Det kommer du ikke langt med i Storbritannia. Reglene blir kjent for alle fra dag en og må følges. Foreldrene får riktignok flere advarsler i forkant. Så barn med udugelige foreldre skal straffes ved å bli kastet ut av skolen mener du? Anonymkode: 6897d...1eb 3 2
Lava Anne Skrevet 11. august #87 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skoleuniform kan ha flere fordeler, men ikke at det skaper mindre mobbing som er premisset TS har satt for denn tråden. Jeg har kommet med flere grunner til at det ikke løser noe med mobbing. Å bare komme med forslag uten noen løsninger til dem hjelper ingen. (Skal ikke diskutere mer med deg siden det da fort går mot person og den veien ønsker ingen av oss tror jeg at vi beveger oss ut på) Anonymkode: b6d9c...af5 Noen studier viser at skoleuniform reduserer mobbing. Metastudier viser mer variasjon. Jeg er enig i at vi bør slutte å diskutere.
Bari Skrevet 11. august #88 Skrevet 11. august (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så barn med udugelige foreldre skal straffes ved å bli kastet ut av skolen mener du? Anonymkode: 6897d...1eb Dette er kjent ved skolestart og foreldrene signerer på at de har lest og forstått både ordensreglement og reglement når det gjelder skoleuniformen og hva brudd på dette medfører. Ergo så bør det ikke komme som noen overraskelse på at det kommer en advarsel når reglene blir brutt. Klager man på det, får man kopien av dokument og beskjed om at: Du/dere signerte her og her på at reglementet er lest og forstått.. ergo kontraktbrudd. Det er utrolig mange skoler i Storbritannia, både private og offentlige og slett ikke vanskelig å finne en annen. Endret 11. august av Bari
AnonymBruker Skrevet 11. august #89 Skrevet 11. august Bari skrev (2 minutter siden): Dette er kjent ved skolestart og foreldrene signerer på at de har lest og forstått både ordensreglement og reglement når det gjelder skoleuniformen og hva brudd på dette medfører. Ergo så bør det ikke komme som noen overraskelse på at det kommer en advarsel når reglene blir brutt. Klager man på det, får man kopien av dokument og beskjed om at: Du/dere signerte her og her på at reglementet er lest og forstått.. ergo kontraktbrudd. Det er utrolig mange skoler i Storbritannia, både private og offentlige og slett ikke vanskelig å finne en annen. Hjelper jo ikke for barnet at det må skifte skole? Anonymkode: b6d9c...af5 1 2
Lava Anne Skrevet 11. august #90 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Link til disse studiene? Anonymkode: 6897d...1eb Det ligger flere studier lett tilgjengelig på nett hvis du bruker relevante søkeord i søkefeltet.
Bari Skrevet 11. august #91 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper jo ikke for barnet at det må skifte skole? Anonymkode: b6d9c...af5 Dette er ikke noe jeg mener, det er faktisk slik det er. Foreldrene får iallefall en kalddusj og blir påminnet foreldreansvaret og slutter forhåpentligvis og være 'udugelige' slik det ble sagt i en post tidligere.
AnonymBruker Skrevet 11. august #92 Skrevet 11. august Bari skrev (1 minutt siden): Dette er ikke noe jeg mener, det er faktisk slik det er. Foreldrene får iallefall en kalddusj og blir påminnet foreldreansvaret og slutter forhåpentligvis og være 'udugelige' slik det ble sagt i en post tidligere. Beklager at det fremsto som at jeg mente det var en påstand fra deg, vet at det stemmer i UK. Men mente hvordan hjelper det barnet at det må skifte skole, blir ikke mindre mobbet av det Anonymkode: b6d9c...af5 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #93 Skrevet 11. august Bari skrev (6 minutter siden): Dette er ikke noe jeg mener, det er faktisk slik det er. Foreldrene får iallefall en kalddusj og blir påminnet foreldreansvaret og slutter forhåpentligvis og være 'udugelige' slik det ble sagt i en post tidligere. Er du virkelig så verdensfjern som du gir inntrykk av? Tror du seriøst at en påminnelse om foreldreansvaret er det som trengs for å få bort omsorgssvikt? 🙄 Anonymkode: 6897d...1eb 4 2
Bari Skrevet 11. august #94 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beklager at det fremsto som at jeg mente det var en påstand fra deg, vet at det stemmer i UK. Men mente hvordan hjelper det barnet at det må skifte skole, blir ikke mindre mobbet av det Anonymkode: b6d9c...af5 At barnet må skifte skole for slikt synes jeg er i overkant strengt. Er derimot for at elever som mobber andre eller er ufyselige uten antydning til bedring skal kastes ut av den aktuelle skolen, men det er en annen diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 11. august #95 Skrevet 11. august Lava Anne skrev (14 minutter siden): Det ligger flere studier lett tilgjengelig på nett hvis du bruker relevante søkeord i søkefeltet. Du vet jo om disse studiene, så hvorfor ikke bare vise oss dem? Anonymkode: 6897d...1eb 5
Bari Skrevet 11. august #96 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du virkelig så verdensfjern som du gir inntrykk av? Tror du seriøst at en påminnelse om foreldreansvaret er det som trengs for å få bort omsorgssvikt? 🙄 Anonymkode: 6897d...1eb Igjen, dette er ikke noe jeg tror. Det ER slik det fungerer i blant annet Storbritannia. Skolen vil si noe ala til foreldrene: Følger du ikke reglene? Ikke vårt problem, bye bye. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #97 Skrevet 11. august Bari skrev (1 minutt siden): At barnet må skifte skole for slikt synes jeg er i overkant strengt. Er derimot for at elever som mobber andre eller er ufyselige uten antydning til bedring skal kastes ut av den aktuelle skolen, men det er en annen diskusjon. Er 100% enig med deg i dette Anonymkode: b6d9c...af5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #98 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du virkelig så verdensfjern som du gir inntrykk av? Tror du seriøst at en påminnelse om foreldreansvaret er det som trengs for å få bort omsorgssvikt? 🙄 Anonymkode: 6897d...1eb Det er dessverre slik som @Bari skriver det fungerer i UK Anonymkode: b6d9c...af5 1
Bari Skrevet 11. august #99 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dessverre slik som @Bari skriver det fungerer i UK Anonymkode: b6d9c...af5 Ja og konsekvensene for foreldrene kan bli enda verre: For the first 5 school days of an exclusion, it’s your responsibility to make sure your child is not in a public place during normal school hours unless there’s a good reason. You might be prosecuted if your child is found in a public place when they’re not supposed to be.
AnonymBruker Skrevet 11. august #100 Skrevet 11. august Bari skrev (4 minutter siden): Igjen, dette er ikke noe jeg tror. Det ER slik det fungerer i blant annet Storbritannia. Skolen vil si noe ala til foreldrene: Følger du ikke reglene? Ikke vårt problem, bye bye. Men dette her er jo din mening : "Foreldrene får iallefall en kalddusj og blir påminnet foreldreansvaret og slutter forhåpentligvis og være 'udugelige' slik det ble sagt i en post tidligere." Anonymkode: 6897d...1eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå