Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde en ansatt som lagde bare kvalm, ingen ville trodd det om jeg skrev hvordan denne personen oppførte seg mot oss alle. 

Jeg gjorde kort prosess, sa opp vedkommende usaklig, advokater ble koblet inn og jeg betalte rett og slett en erstatning for å bli kvitt denne personen. Advokatene forhandlet seg i mellom, jeg var villig til å strekke meg langt økonomisk bare for å slippe unna dritten. 

Kostet oss et par hundre tusen kroner, men det var verdt hver eneste krone. Hadde ikke denne personen forsvunnet, hadde alle de andre ansatte sagt opp. Valget var enkelt. 

Firmaet har blomstret etter dette og pengene ble tjent inn igjen rimelig kjapt. For oss var det som å vinne i lotto. 

Anonymkode: 95502...a82

Laget kvalm hvordan? 

Anonymkode: 0e60f...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 15.45):

På grunn av høyt fravær ønsker jeg si opp et par ansatte. Hvordan gå frem?

Anonymkode: 41a1c...6a5

Første bud - ikke bruk KG som lederstøtte.

Når man bryter første bud, så viser man seg uegnet. Punktum.

Anonymkode: 65923...459

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt en arbeidsgiver som spurte om råd på KG angående jobben, så ville jeg sagt opp 😅 snakk om å være udugelig 

Anonymkode: 73e4c...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 17.16):

ikke meg du siterer,

Men om det stemmer så vet du også at den seriøs Sjef ikke ville gått på KG for å få råd.
En seriøs leder hadde brukt nettverket sitt for finne løsninger, og ikke et forum som dette.

Så om det ikke er Trolling vil jeg si at dette er en udugelig/useriøs leder.

Anonymkode: 8ace3...f0c

Humoristisk! 

Det faktum at du tror en leder er udugelig fordi han eller hun ikke kjenner til alt av lovverk for alle eventualiteter under en ansettelse er ganske enkelt humoristisk. Mener du også at en leder bør kunne alt annet av lovverk innen skatteloven, miljøloven, lov om x, y og z? 

For din egen del så håper jeg din misforståelse av hva ledelse er ikke er noe du snakker høyt om. 

ledelse – Store norske leksikon

Anonymkode: 2a420...10a

AnonymBruker
Skrevet

Du mistet min empati da du fortalte at den ansatte er kronisk syk. Du er sikkert samme type som slenger om deg med at det er altfor lett å bli ufør i dette landet? Hvordan skal kronisk syke få lov til å eksistere her i landet syns du? Jeg er sikker på at denne ansatte allerede føler veldig på å være uønsket. Kan du vende blikket mot deg selv? Hvordan kan du tilrettelegge arbeidet for at hen kan yte litt mer? Er du egentlig en god leder? Er denne oppgaven for krevende for deg? Det virker som du er litt for følelsesstyrt i denne saken? 

Hadde det vært fyllesyke og åpenlyse «tredagers» kunne du sikkert fått gode råd. 

Anonymkode: 742ce...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...