Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så uenig. TS har da «kjempet» ved å tilgi utroskap og gi han en ny sjanse. Nå bør TS forlate denne tullingen som åpenbart er utro igjen. 

Anonymkode: 12237...513

Så du er sikker på at han er det. Jeg var kompis med en mann som hadde blitt alene også. Da han hadde det tungt. Var ikke utro mot kjæresten min for det.

Anonymkode: e5763...571

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For din egen skyld - gå. Du vil angre deg om du blir. En som må slette meldinger kan du aldri stole på. 

Anonymkode: d9ed2...e8e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så du er sikker på at han er det. Jeg var kompis med en mann som hadde blitt alene også. Da han hadde det tungt. Var ikke utro mot kjæresten min for det.

Holdt du det skjult for kjæresten din?

Anonymkode: 7d080...690

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra en som har vært der denne mannen er:

En av de vanskeligste tingene etter utroskap er helt normale venneforhold og kollegiale relasjoner. 

Dersom du forteller åpent om dette, så blir du avhørt sammenhengende i to uker om hvem, hva og hvorfor. Deretter jevnlige avhør.

Intet menneske orker å leve slik, så da gjenstår to muligheter;

1. Du orker ikke å fortelle om bekjentskap, selv om det er helt normale relasjoner. Kanskje blir man til og med gode venner med noen, helt uten at det er romantiske følelser involvert. Da er det ikke helt far out å gå tur med bikkja til vedkommende om det er et godt vennskap og det passer seg slik.

2. Du behandler det annet kjønn som levende røde flagg, hilser ikke, sier ikke hei, man gjør alt for å ikke snakke med de. Man setter en mur/fasade rundt seg, med pigger ut så snart noen av det motsatte kjønn er i nærheten. 

Begge deler er veldig dårlige alternativ, men foreslår man en annen vei, så ''forstår'' man ikke følelsene til den som er utsatt for utroskap. Så da blir livet fort slik. Har valgt å leve etter alternativ 2 selv. Ikke sunt i det hele tatt, men orker ikke noe annet. 

Anonymkode: b3772...b31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En av de vanskeligste tingene etter utroskap er helt normale venneforhold og kollegiale relasjoner. 

Dersom du forteller åpent om dette, så blir du avhørt sammenhengende i to uker om hvem, hva og hvorfor. Deretter jevnlige avhør.

1. Du orker ikke å fortelle om bekjentskap, selv om det er helt normale relasjoner. Kanskje blir man til og med gode venner med noen, helt uten at det er romantiske følelser involvert. Da er det ikke helt far out å gå tur med bikkja til vedkommende om det er et godt vennskap og det passer seg slik.

2. Du behandler det annet kjønn som levende røde flagg, hilser ikke, sier ikke hei, man gjør alt for å ikke snakke med de. Man setter en mur/fasade rundt seg, med pigger ut så snart noen av det motsatte kjønn er i nærheten. 

Begge deler er veldig dårlige alternativ, men foreslår man en annen vei, så ''forstår'' man ikke følelsene til den som er utsatt for utroskap. Så da blir livet fort slik. Har valgt å leve etter alternativ 2 selv. Ikke sunt i det hele tatt, men orker ikke noe annet. 

Det finnes en mellomting. Hvorfor ikke la kona også få treffe og bli kjent med nye venner, for hun har sikkert fått truffet gamle venner? 

Anonymkode: 44411...45c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Typen min var i et forhold der dama var notorisk utro. Det går faktisk utover meg som aldri har vært utro mot verken han eller tidligere partnere. Han er veldig mistenksom og liker å sjekke/kontrollere ting. Siden jeg ikke har noe å skjule så kan han sjekke så mye han vil. Det trygger han litt, den sjekken/kontrollen og det blir lite krangling av det.

Men som en konsekvens av dette, holder jeg litt tilbake om ting. F.eks om vi har fått ny mannlig kollega. Ikke bra, men han er nok litt traumatisert av det forrige forholdet. Enn så lenge går det greit.

Anonymkode: cf3e9...568

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette var voldsomt da. Jeg driver ikke med kryssforhør av ham. Vanskelig å ha et fungerende liv om man skal holde på sånn du skisserer.. 

Anonymkode: 0e116...730

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har mest lyst til å pakke sammen og dra. Hvis vi ikke hadde barn hadde jeg gjort det. Det er mer komplisert nå. 

Du kan ikke pakke sammen å dra, men du kan avslutte forholdet og be han flytte ut (avhengig av hvem som skal ha hovedomsorgen for barna).

Kontakt familievernkontoret så dere får den obligatoriske meklingen. Du burde også passe på din egen økonomi i dette.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke pakke sammen å dra, men du kan avslutte forholdet og be han flytte ut (avhengig av hvem som skal ha hovedomsorgen for barna).

Kontakt familievernkontoret så dere får den obligatoriske meklingen. Du burde også passe på din egen økonomi i dette.

Nei, det var vel skrevet mest i affekt.

Huset er mest mitt (2/3) og det økonomiske er jeg ikke så redd for. 
Takk for råd 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå er jo ikke dette en venninne av hverken mannen eller ts. Hun sier de er på hils. Og han holdt det skjult. Holdt du det skjult for din kjæresten din?

Anonymkode: f6910...819

• Liker 2
Skrevet

Han er garantert utro. Ellers hadde han ikke løyet om dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De er ikke kompiser. Bekjente har vi vært alle sammen. Hundene har møttes ute. Før dette da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Typen min var i et forhold der dama var notorisk utro. Det går faktisk utover meg som aldri har vært utro mot verken han eller tidligere partnere. Han er veldig mistenksom og liker å sjekke/kontrollere ting. Siden jeg ikke har noe å skjule så kan han sjekke så mye han vil. Det trygger han litt, den sjekken/kontrollen og det blir lite krangling av det.

Men som en konsekvens av dette, holder jeg litt tilbake om ting. F.eks om vi har fått ny mannlig kollega. Ikke bra, men han er nok litt traumatisert av det forrige forholdet. Enn så lenge går det greit.

Å tillate han å sjekke forer angsten hans. Du legger til rette for at han ikke får utviklet seg. Angst = eksponere seg. Dvs han kan ikke kontrollere og sjekke, han må stå i ubehaget ved å stole på noen. Håper du innser selv hvor feil dette er. Dette er ikke en god ting mot han, dette er en ekte bjørnetjeneste. 

Anonymkode: e4b24...042

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Å slette meldinger er utroskap. Han er garantert utro enten i tankene med denne damen, eller fysisk med denne damen dersom han sletter meldinger fra henne. Kanskje hun nylig har blitt singel fordi hun forlot mannen sin for din mann? For alt du vet har de hatt et forhold gående lenge - han kan ikke motbevise dette heller når han har slettet alt av meldinger fra henne. Enten forlater du han (lettere sagt enn gjort, tro meg jeg vet) eller så sier du til han at han ikke får ha noen som helst kontakt med denne damen igjen. For han har gått bak ryggen din med å slette meldinger. Så mye vet du med sikkerhet. Si at hun kan finne en singel mann til å hjelpe han med diverse, ikke en som er opptatt. 

• Liker 3
Skrevet

Du kan nok ikke hindre at det skjer noe, hvis de begge to er gira... på hverandre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei, det var vel skrevet mest i affekt.

Huset er mest mitt (2/3) og det økonomiske er jeg ikke så redd for. 
Takk for råd 😊

Familievernkontoret må dere innom. Men du kan be han sove på ett annet rom og finne seg en egen plass så fort som mulig. At han undervurderer deg og tror du er så dum, vell det er ganske utrolig.

• Liker 1
Skrevet

Man sletter meldinger av to årsaker.

1) han  vil skjule innholdet.

2) han orker ikke alt som kommer med å forklare fordi det alltid gir negativ reaksjon.

Om det er fordi han har et forhold til hun med hudene, eller om han ikke orker en runde til med uro, er ikke godt å si. Jeg har gjort begge deler opp gjennom livet, men absolutt mest for å slippe uro på grunn av noe som ikke er å uroe seg for, altså 2.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å tillate han å sjekke forer angsten hans. Du legger til rette for at han ikke får utviklet seg. Angst = eksponere seg. Dvs han kan ikke kontrollere og sjekke, han må stå i ubehaget ved å stole på noen. Håper du innser selv hvor feil dette er. Dette er ikke en god ting mot han, dette er en ekte bjørnetjeneste. 

Anonymkode: e4b24...042

Feil er det iom at jeg i tillegg holder noen ting tilbake. Han sjekker ikke like mye som før heldigvis fordi han har nok skjønt at jeg skjuler ikke noe. Og nå har han begynt i ny jobb (må reise bort) og da får han nok utfordret seg. Håper det går bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Så stort rødt flagg at det forårsaker solformørkelse!!! Våkn opp!!

Anonymkode: 4afa9...7ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Delt på Facebook også nå 😅

Det ble veldig respons her, takk til alle som engasjerte seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...