Gå til innhold

Helthjem, stopp i pakkesporing, forsvunnet pakke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en pakke for et par uker siden. Sist mandag ankom den Sandnes. Burde ikke være vanskelig eller ta lang tid å få den videre til Stavanger. Men der stoppet den visst opp. På nettsiden blir vi bedt om å vente 7 dager.. hater jo å måtte ta kontakt så jeg ventet til i dag. Og får beskjed om at pakken er ikke til å bli funnet. De gir beskjed til firmaet jeg har bestilt fra og ber meg gjøre det samme.

Skjer dette ofte? Det virker jo helt sykt. Hadde det vært mulig hadde jeg valgt en annen leverandør i utgangspunktet, men hadde bare valget mellom henting i butikk eller leveranse på døra, og her kan jeg ikke stole på naboer eller forbipasserende. 

For øvrig skal jeg ha fått kontakt med en person på chatten til Helthjem, men var det virkelig det? Kanskje det er vanlig at de har ferdigkomponerte svar som de bare limer inn? 

Anonymkode: 5895c...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjer dette ofte? Det virker jo helt sykt. 

For øvrig skal jeg ha fått kontakt med en person på chatten til Helthjem, men var det virkelig det? Kanskje det er vanlig at de har ferdigkomponerte svar som de bare limer inn? 

Det vil alltid kunne skje feil når mennesker er involvert.

Spiller ingen rolle for deg om du snakket med robot eller menneske. Hvis systemet nå ikke vet hvor pakken er så er den for tiden borte. Henvend deg til butikken som du fikk beskjed om.

Anonymkode: 0d761...786

AnonymBruker
Skrevet

What?? Ja, enig i at dette er helt sykt. 
Hva sier denne «personen» du har snakket med? Tipper at det var en robot siden du nevner ferdigkomponerte svar. 

Anonymkode: 16abb...e03

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bestilte en pakke for et par uker siden. Sist mandag ankom den Sandnes. Burde ikke være vanskelig eller ta lang tid å få den videre til Stavanger. Men der stoppet den visst opp. På nettsiden blir vi bedt om å vente 7 dager.. hater jo å måtte ta kontakt så jeg ventet til i dag. Og får beskjed om at pakken er ikke til å bli funnet. De gir beskjed til firmaet jeg har bestilt fra og ber meg gjøre det samme.

Skjer dette ofte? Det virker jo helt sykt. Hadde det vært mulig hadde jeg valgt en annen leverandør i utgangspunktet, men hadde bare valget mellom henting i butikk eller leveranse på døra, og her kan jeg ikke stole på naboer eller forbipasserende. 

Det skjer at pakker forsvinner, uansett hvem som er befrakter, men av det totale volumet med pakker som sendes er nok omfanget ganske lite.

Ja, kundebehandlere, både hos Helthjem og andre, har ofte biblioteker med ferdige svar på ofte stilte spørsmål som de kan bruke.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer jo med alle fraktleverandører at pakker kan bli borte. Da må avsender, hvis det er en nettbutikk, ordne opp overfor deg og sende ny pakke, og selv reklamere på frakttjenesten ut fra avtalen med dem. Dette er jo ikke «helt sykt», men helt vanlig. Heldigvis ikke så ofte det skjer, men pakker kan glippe unna.

Anonymkode: f005a...12c

AnonymBruker
Skrevet

Her skjedde det med post nord. Viste seg å ligge på et av lagrene til post nord. Plutselig så fikk jeg .ending om henting. Ja da hadde faen meg de på post nord endret hvor jeg skulle hentet også.

Anonymkode: aa906...aea

AnonymBruker
Skrevet

min erfaring er at det skjer oftere med "helt hjem" og det er ikke en dritt du kan gjøre.. kundeservicen er elendig.. 

Anonymkode: 32928...cb9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det spiller ingen rolle om du har fått standardsvar eller et personlig skrevet svar på chatten til Helthjem. Det gjør ingen forskjell. 

Gjør som du får beskjed om. Gi beskjed til firmaet du har bestilt fra, om at pakken har forsvunnet under frakt. Og at de vil få denne beskjeden også fra Helthjem, som du har snakket med, og som bekrefter dette. 

Resultat: 
Det tar litt lenger tid, men du vil få tilsendt ny pakke med samme innhold. (Evt. slippe å betale for varer du ikke har fått.) 

Om pakken skulle dukke opp likevel, så kan det være du får dobbel leveranse. 

Anonymkode: b3d0f...823

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis er pakken din kommet til Forus og fra der har den forsvunnet. Uansett så skal den jo være registrert en plass og pakken burde hvert levert i dag eller i morgen.  Men har selv opplevd at 7 pakker plutselig bare ble borte vekk. Mistenke det er noen som er litt langfingret. Fikk aldri svar på hva som hadde skjedd. 

Anonymkode: 09f8c...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...