AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Min sønn søkte et studie der man måtte sende inn portfolio, pluss opptaksprøve og intervju for de som kom videre. Han kom videre etter første runde, gjerne opptaksprøven og stilte til intervju. Under intervjuet fikk han ros for det han hadde gjort på opptaksprøven. Ellers følte han det gikk dårlig under intervjuet. Han kom ikke inn, og i avslagsbrevet sto det at han ikke var kvalifisert. Han ønsket å søke igjen, men jeg lurer veldig på hva de mente med at han ikke var kvalifisert og hva han bør forbedre til neste gang. Selv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? Anonymkode: cc218...6d3
Populært innlegg Snabeltann Skrevet 11. august Populært innlegg #2 Skrevet 11. august Nei, det vil i allefall gi dem en bekreftelse på at han ikke var klar🤣 43 11
Mezzosoprena Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min sønn søkte et studie der man måtte sende inn portfolio, pluss opptaksprøve og intervju for de som kom videre. Han kom videre etter første runde, gjerne opptaksprøven og stilte til intervju. Under intervjuet fikk han ros for det han hadde gjort på opptaksprøven. Ellers følte han det gikk dårlig under intervjuet. Han kom ikke inn, og i avslagsbrevet sto det at han ikke var kvalifisert. Han ønsket å søke igjen, men jeg lurer veldig på hva de mente med at han ikke var kvalifisert og hva han bør forbedre til neste gang. Selv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? Anonymkode: cc218...6d3 HAHA, ja, selvfølgelig!! 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Han bør ta kontakt selv, gjerne muntlig først og evnt. skriftlig etterpå. Min sønn fikk studieplass allikevel etter skriftlig avslag (pga utvidet førstegangstjeneste). Men han måtte klage 3 ganger og vise til forskrift osv for å få dette til. Hør hva som er årsaken til avslaget, men dette bør han gjøre selv. Anonymkode: 49214...c34 6
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min sønn søkte et studie der man måtte sende inn portfolio, pluss opptaksprøve og intervju for de som kom videre. Han kom videre etter første runde, gjerne opptaksprøven og stilte til intervju. Under intervjuet fikk han ros for det han hadde gjort på opptaksprøven. Ellers følte han det gikk dårlig under intervjuet. Han kom ikke inn, og i avslagsbrevet sto det at han ikke var kvalifisert. Han ønsket å søke igjen, men jeg lurer veldig på hva de mente med at han ikke var kvalifisert og hva han bør forbedre til neste gang. Selv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? Anonymkode: cc218...6d3 Hvis du spør om noe som gjelder hans søknad, hindrer taushetsplikt dem i å svare Spør du generelt har de vel ikke mer å si enn hva som allerede er beskrevet i opptakskrav osv. Anonymkode: c2ff2...c6b 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Hvis man må sende inn portfolia og ha opptaksprøve er det vel noe med kunst, drama eller liknende. Der er vel nåløyet lite? Som I at de færreste kommer inn? Det er noe med å være realistisk. Kanskje dette forblir en hobby for han. Slik det er for de aller fleste Anonymkode: e1e30...516 5
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min sønn søkte et studie der man måtte sende inn portfolio, pluss opptaksprøve og intervju for de som kom videre. Han kom videre etter første runde, gjerne opptaksprøven og stilte til intervju. Under intervjuet fikk han ros for det han hadde gjort på opptaksprøven. Ellers følte han det gikk dårlig under intervjuet. Han kom ikke inn, og i avslagsbrevet sto det at han ikke var kvalifisert. Han ønsket å søke igjen, men jeg lurer veldig på hva de mente med at han ikke var kvalifisert og hva han bør forbedre til neste gang. Selv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? Anonymkode: cc218...6d3 Det er nok årsaken til at han ikke var kvalifisert. Noen som blander seg litt vel mye, kanskje. Hvis han ikke er moden nok til å ønske å forbedre seg, er hen mest sannsynlig ikke moden nok til studiet... Anonymkode: 406dd...4a8
megda Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): elv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? ja, hvorfor ikke. da får man kanskje en tilbakemelding på deres vurdering av ham.
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august Nei, bare nei! Herregud, ikke rart disse unge voksne er som de er Anonymkode: 63612...a4c 15 1
Mezzosoprena Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august megda skrev (2 minutter siden): ja, hvorfor ikke. da får man kanskje en tilbakemelding på deres vurdering av ham. Den voksne studenten kan fint kontakte dem, moren hans skal ikke det! 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august Jeg tenkte ikke å si hvem jeg er mor til, bare spørre om det er slik at man kan være kvalifisert uten å komme inn, eller om alle som ikke får plass betegnes som ikke kvalifisert. Så de kommer ikke til å kunne koble meg til Anonymkode: cc218...6d3
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Hm. Nei. Vil han ikke så vil han ikke. Han er voksen, respekter hans (dumme) valg. Du har gitt han rådet, han velger å ikke høre på deg. Nå må du snart slippe han og la han ta sine egne avgjørelser! IKKE RING STUDIETSED, ARBEIDSGIVER, DATEN, MORA TIL DATEN, for ungen din. Det er en god leveregel. Anonymkode: 79f87...2df 8 1
Kålrota Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte ikke å si hvem jeg er mor til, bare spørre om det er slik at man kan være kvalifisert uten å komme inn, eller om alle som ikke får plass betegnes som ikke kvalifisert. Så de kommer ikke til å kunne koble meg til Anonymkode: cc218...6d3 Nei. Du må kutte navlestrengen, rett og slett. Vil han vite, må han kontakte dem selv. 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Men det får han vel ringe og spørre om selv da. Han er jo voksen sier du. Anonymkode: 01ba1...e81 1 1
Seff Skrevet 11. august #15 Skrevet 11. august Ja, det er bare teit at en mor ringer inn på vegne av voksne barn. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #16 Skrevet 11. august Om du noen gang ønsker at sønnen din skal bli voksen og stå på egne bein så må han ta den samtalen selv Anonymkode: 47586...fa5 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #17 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): er det slik at man kan være kvalifisert uten å komme inn, eller om alle som ikke får plass betegnes som ikke kvalifisert. Anonymkode: cc218...6d3 Dette kan du finne info om på studiestedet nettside vel? Det står helt garantert om det i forbindelse med søkerprosessen. Anonymkode: 2fa57...0db 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #18 Skrevet 11. august At du og han ikke blir flau av å vurdere det i det hele tatt? Men enkelte folk eier jo ikke skam, så ting forundrer meg ikke lenger. https://www.nrk.no/sorlandet/foreldre-blander-seg-mer-inn-i-barnas-studier-ved-uia-1.17118040 Anonymkode: d8d39...370 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #19 Skrevet 11. august Nei. Noe av det kleineste jeg vet er foreldre som ringer på vegne av sine voksne barn. Hilsen ansatt i akademia. Anonymkode: ad4e0...98a 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #20 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min sønn søkte et studie der man måtte sende inn portfolio, pluss opptaksprøve og intervju for de som kom videre. Han kom videre etter første runde, gjerne opptaksprøven og stilte til intervju. Under intervjuet fikk han ros for det han hadde gjort på opptaksprøven. Ellers følte han det gikk dårlig under intervjuet. Han kom ikke inn, og i avslagsbrevet sto det at han ikke var kvalifisert. Han ønsket å søke igjen, men jeg lurer veldig på hva de mente med at han ikke var kvalifisert og hva han bør forbedre til neste gang. Selv vil han ikke ta kontakt og støtte dem, men er det dumt hvis jeg, hans mor, ringer og spør? Jeg trenger ikke støtte spesielt om ham, bare på generelt grunnlag. Eller er det bare teit? Anonymkode: cc218...6d3 Nei for all del ikke gjør dette. Det er veldig teit Anonymkode: fd5a0...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå