AnonymBruker Skrevet 14. august #21 Skrevet 14. august Kanskje litt rart. Jeg ville nok i det minste laget en kake som ikke er skjørt i til neste besøk. Og hadde nok heller invitert alle samtidig på kaker enn å arrangere to besøk. Anonymkode: 0263d...17d
AnonymBruker Skrevet 14. august #22 Skrevet 14. august Ta det som et kompliment: de er avslappet og komfortable nok med deres familie at de ikke føler de må ha alt i perfekt tilstand før dere inviteres på besøk. Anonymkode: 6e91c...e65 2
Jajakvinne12 Skrevet 14. august #23 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det som et kompliment: de er avslappet og komfortable nok med deres familie at de ikke føler de må ha alt i perfekt tilstand før dere inviteres på besøk. Anonymkode: 6e91c...e65 Dette er en fin vinkling!! 1
Luckiness Skrevet 14. august #24 Skrevet 14. august Hva pleier dere og din del av familien å gjøre da? Hvis det er vanlig med kun kaker så fortsetter de vel den tradisjonen med den siden og om det er vanlig med middag i hennes familie så fortsetter det slik. Man er veldig lite løsningsorientert om argumentet med middag til barna på ettermiddagen kommer frem. Da kan dere gi middag til kvelds. Eller dere kan gi noe middagsmat, eller for den del skive med hvitost, på vei til besøket. Ingen krise at det ikke er kjøttkaker, gulrøtter og poteter før dette besøket. Vil også anta at de ikke har noe imot hvis dere velger å ta med noe som kan varmes i en mikro og servere barna deres før de inntar kake. Hvis det er såpass viktig for deg.
velociraptor Skrevet 14. august #25 Skrevet 14. august Jeg hadde bare takket nei til å komme til et sånt opplegg 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #26 Skrevet 16. august Thyra skrev (På 14.8.2025 den 5.52): Dette synes jeg var veldig spesielt. Greit nok med restekaker. Men om den ene familien får mat og kaker, bør den andre familien også få mat. Hadde de invitert de nærmeste fra begge sider på mat og kakerførst, og så invitert noen litt mer perifere familiemedlemmer, venner, naboer til å spise opp kakerestene om det ble mye kaker, så hadde det vært en annen sak. Her framstår det nærmest som om fars familie er A-gjester og mors familie er B-gjester. Eller er det en annen forklaring her? Kommer fars familie langveis fra, mens dere bor rett i nærheten? I så fall tenker de kanskje at de som skal reise langt har behov for noe ordentlig mat, mens dere som bor rett ved kan spise kaker? Barna tar nok ikke skade av å spise kaker før mat en gang i året, men det er litt spesielt å ha dårligere tilbud til den ene familien. Fars familie bor i samme nabolag, vi bor ca. 20 min unna, så relativt nærme, antallet gjester er omtrent det samme Anonymkode: 8353e...a1d
AnonymBruker Skrevet 16. august #27 Skrevet 16. august Luckiness skrev (På 14.8.2025 den 21.17): Hva pleier dere og din del av familien å gjøre da? Hvis det er vanlig med kun kaker så fortsetter de vel den tradisjonen med den siden og om det er vanlig med middag i hennes familie så fortsetter det slik. Man er veldig lite løsningsorientert om argumentet med middag til barna på ettermiddagen kommer frem. Da kan dere gi middag til kvelds. Eller dere kan gi noe middagsmat, eller for den del skive med hvitost, på vei til besøket. Ingen krise at det ikke er kjøttkaker, gulrøtter og poteter før dette besøket. Vil også anta at de ikke har noe imot hvis dere velger å ta med noe som kan varmes i en mikro og servere barna deres før de inntar kake. Hvis det er såpass viktig for deg. Mener jeg skrev det tidligere. Vi er oppvokst med at det serveres mat i familiebursdager, til og med i alle barnebursdager jeg var i som barn ble det servert mat før kaker, det er det mor i familien der er vant med også, slik gjør de det også i svigerfamilien min, så jeg har ansett dette som ganske normalt, og opplegget til min søster som ganske unormalt. Forventer ikke 3 retters, holder lenge med en kjele med Winerpølser. Eneste gangene jeg har hørt folk bare bli invitert til kaker i selskap er egentlig konfirmasjon og bryllup. Det er jo ikke snakk om så mange gjester i denne bursdagen. Hadde de gjort likt, slik at de ikke serverte middag hverken til den ene eller den andre familien så hadde det nå vært en ting, her føler jeg nesten vi er et nødvendig onde og kun invitert for at ungene skal få bursdagsgaven sin. Anonymkode: 8353e...a1d 1
Sandie Skrevet 16. august #28 Skrevet 16. august Jeg forstår deg, hadde reagert på samme måte. Når vi holder familiesbursdager for barna her inviterer vi alle til samme dag selv om det blir litt trangt om plassen. Vi må fordele gjestene slik at noen sitter ved spisebordet og noen rundt salongbordet. Skjer nesten alltid at noen melder avbud og heller kommer dagen etter, men da er de innforstått med at det "bare" blir kake og kaffe. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #30 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mener jeg skrev det tidligere. Vi er oppvokst med at det serveres mat i familiebursdager, til og med i alle barnebursdager jeg var i som barn ble det servert mat før kaker, det er det mor i familien der er vant med også, slik gjør de det også i svigerfamilien min, så jeg har ansett dette som ganske normalt, og opplegget til min søster som ganske unormalt. Forventer ikke 3 retters, holder lenge med en kjele med Winerpølser. Eneste gangene jeg har hørt folk bare bli invitert til kaker i selskap er egentlig konfirmasjon og bryllup. Det er jo ikke snakk om så mange gjester i denne bursdagen. Hadde de gjort likt, slik at de ikke serverte middag hverken til den ene eller den andre familien så hadde det nå vært en ting, her føler jeg nesten vi er et nødvendig onde og kun invitert for at ungene skal få bursdagsgaven sin. Anonymkode: 8353e...a1d Er det virkelig bare fordi du ikke får en pølse at du føler deg så provosert? Det må da nesten ligge mer bak? Du kan gi barna litt billigere gaver (eller din søster noe nitrist til jul og hennes bursdag) så det likesom matcher hvor lite hun gjør ut av selskapet. Anonymkode: e1f77...fb9
AnonymBruker Skrevet 17. august #31 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 14.05): Jeg er i barnemorens familie, selvom jeg ikke egentlig tenker at det ikke bør ha noe å si.. Ja, når vi inviterer til bursdager er det alltid mat og kaker og sånt har det egentlig alltid vært i vår familie, så jeg tenker det er normalen, slik er det i mannen min sin familie også, og i de bursdagene vi har vært i utenfor familien, så er det er egentlig bare her jeg har opplevd det.. det har vært sånn i 6 år så det er ikke lenger «tilfeldig» hvem som får komme først.. Anonymkode: 8353e...a1d Jeg tipper det har alt å si at du er i barnemors familie. Hun orker ikke høre fra sin svigermor at de ble invitert på rester, og hun tenker egen familie er mer raus / forståelsesfull 😉 Anonymkode: a1a74...27b
AnonymBruker Skrevet 17. august #32 Skrevet 17. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2025 den 20.13): Dersom noen inviterer til kaffe/kake i middagstid, takker jeg pent nei. Om det er rester eller ikke, er ikke så viktig for meg, men til middagstid spiser vi mat. Kaffe/kaker passer best på formiddagen. Anonymkode: b3138...3e4 Særing. Det går vel an å fravike middagen en gang. Like greit at du uteblir. Dessuten passer det ikke best med kaker på formiddagen… Anonymkode: 25fca...9f8
AnonymBruker Skrevet 17. august #33 Skrevet 17. august Men er dette søsteren din, TS? Eller søsteren til mannen din? Hvorfor snakker dere ikke bare sammen? Anonymkode: 68412...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå