Gjest King James Skrevet 25. mars 2006 #1 Skrevet 25. mars 2006 Hvor stor smerte har dere kvinner når dere føder ?.. siden jeg antar at dere må ha store smerter.
Gjest LoisLane Skrevet 25. mars 2006 #2 Skrevet 25. mars 2006 Det er varierer. For min egen del må jeg si dritvondt. Men det er en spesiell smerte, du vet at den vil ende i noe godt og fantastisk. Det er digg!
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2006 #3 Skrevet 25. mars 2006 Det er omtrent som å kjøre en trailer gjennom en stuedør............. Det gjør ......vondt...............................!
Gjest gjest1 Skrevet 25. mars 2006 #4 Skrevet 25. mars 2006 Det er omtrent som å kjøre en trailer gjennom en stuedør............. Det gjør ......vondt...............................! ← Minn meg på at jeg aaaaaldri skal føde!
Heidipia Skrevet 25. mars 2006 #5 Skrevet 25. mars 2006 Minn meg på at jeg aaaaaldri skal føde! ← He he... Ja det er helt forferdelig vondt... Men det er en overkommelig smerte, husk de fleste får flere barn en ett.
pondusa Skrevet 25. mars 2006 #6 Skrevet 25. mars 2006 En smerte som ikke kan beskrives før den setter inn. Men ikke verre enn at jeg har opplevd det 2 ganger, og gjerne vil gjøre det igjen.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #7 Skrevet 25. mars 2006 En kan ikke beskrive smertene under en fødsel, det er heller ingen som er like. Hos noen sklir bare barnet ut, og andre igjen ligger lenge. Veldig dumt spørmål, for det kan lage veldig angst ang fødsel hos noen.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #8 Skrevet 25. mars 2006 (endret) Det er uten tvil det aller beste jeg har vært med på!! Jeg har hatt to vidt forskjellige fødsler, den ene en tretimers sak med effektive rier og smerter uten smertestillende (så var fakstisk ikke så ille) og den andre en ti timers setefødsel med epidural og vanvittige smerter. Men jeg føder gjerne igjen *edit:skrivefeil* Endret 25. mars 2006 av Evelina
Fibonacci Skrevet 25. mars 2006 #9 Skrevet 25. mars 2006 Smertene er overkommelige synes jeg, det finnes verre smerter! Selvfølgelig er det individuelt, men jeg synes det var mer slitsomt og ubehagelig enn vondt. Ja visst gjør det vondt, men smertene er ikke konstante! Man får små pauser mellom riene, og hele fødselen er ikke like intens. Det er viktig å jobbe med kroppen og ikke stritte imot. Og flinke jordmødre har veldig mye å si!
momo Skrevet 25. mars 2006 #10 Skrevet 25. mars 2006 Det er utrolig individuelt. Noen har nesten ikke smerter overhodet, de sammenligner det med mensen smerter, og andre har det virkelig helt for jævlig. Jeg hadde det jævlig, til og med jordmor sa det etterpå. Jeg hadde ingen pause mellom og smerten var så stor at jeg gikk inn og ut av bevissthet. Men måtte jeg føde igjen, så hadde jeg gjort det. Jeg ville valgt fødsel framfor keisersnitt. Men må jo si jeg er glad for at vi skal adoptere, så slipper jeg og føde igjen, men det er ikke grunnen til at vi skal adoptere, det er bare en bonus.
Gjest gjesta Skrevet 25. mars 2006 #11 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har ikke født selv, så jeg kan vel egentlig ikke svar.. Men jeg leste en gang at det kjentes litt ut som det gjør hvis du åpner munnen munnen på vidt gap. Deretter tar du fingrene i hver ende av munnen og drar fingrene mot ørene så hardt du kan, bare at det gjør enda mer vondt enn det. Om det stemmer vet jeg ikke, og det var vel kanskje snakk om akkurat når ungen kommer ut, er vel andre typer vondt i andre faser av fødselen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mars 2006 #12 Skrevet 25. mars 2006 Jeg har ikke født selv, så jeg kan vel egentlig ikke svar.. Men jeg leste en gang at det kjentes litt ut som det gjør hvis du åpner munnen munnen på vidt gap. Deretter tar du fingrene i hver ende av munnen og drar fingrene mot ørene så hardt du kan, bare at det gjør enda mer vondt enn det. Om det stemmer vet jeg ikke, og det var vel kanskje snakk om akkurat når ungen kommer ut, er vel andre typer vondt i andre faser av fødselen. ← Det er den biten som er MINST vond, for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #13 Skrevet 25. mars 2006 Smertene er overkommelige synes jeg, det finnes verre smerter! Selvfølgelig er det individuelt, men jeg synes det var mer slitsomt og ubehagelig enn vondt. Ja visst gjør det vondt, men smertene er ikke konstante! Man får små pauser mellom riene, og hele fødselen er ikke like intens. Det er viktig å jobbe med kroppen og ikke stritte imot. Og flinke jordmødre har veldig mye å si! ← Så søtt barn du har. Jeg tror jeg har sett ham på butikken!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #14 Skrevet 25. mars 2006 En kan ikke beskrive smertene under en fødsel, det er heller ingen som er like. Hos noen sklir bare barnet ut, og andre igjen ligger lenge. Veldig dumt spørmål, for det kan lage veldig angst ang fødsel hos noen. ← Spørsmålet er vel ikke dumt så lenge hun lurer på det? Vi kan ikke la være å si ting i frykt for hvordan andre vil reagere. Da kan alle få munnkurv.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #15 Skrevet 25. mars 2006 siden jeg antar at dere må ha store smerter. ← Du antar helt rett... Jeg hadde en komplisert fødsel som endte med hastekeisersnitt.. Synes det var veldig vondt mens det stod på. (kan ikke beskrive smertene, men det var litt sånn "blir det vondere nå, så kommer jeg faktisk til å dø!") Men alle klisjeer ble oppfylt i det jeg fikk småtten i armene - smertene var glemt og jeg gjør det gjerne igjen!!
Gjest marthepia Skrevet 25. mars 2006 #16 Skrevet 25. mars 2006 Som de andre sier er det veldig forskjellig hvordan man opplever smerten. For min del må jeg si det var det verste jeg har vært med på. Jeg hadde tunge og harde rier konstant i mange timer (pause kanskje i 10 sek. mellom hver) og da ble det slitsomt! Men det som er så fint er at man (jeg iallefall) har glemt smerten. Husker rett og slett ikke hvordan den var, jeg husker bare at det var forferdig! Men føde igjen det skal jeg garantert!!
Catlin Skrevet 25. mars 2006 #17 Skrevet 25. mars 2006 Heldigvis glemmer man hvor vondt det faktisk er. Jeg har 3 unger. Hadde jeg husket hvor vondt det faktisk er, hadde jeg vel ikke fått mer enn en. Jeg satt å lurte litt på hvordan jeg skulle beskrive det sånn at en mann kanskje kunne forestille seg hvor vondt det faktisk er. Det nærmeste jeg kommer er å "bæsje en stol - eller noe annet som er stort og slettes ikke ser ut som om det skal få plass til å komme ut DER"
Kosejenta Skrevet 25. mars 2006 #18 Skrevet 25. mars 2006 Minn meg på at jeg aaaaaldri skal føde! ← He he..det sa jeg etter førstemann å...og det tok ikke mer enn 18mnd til neste....Men NÅ er det slutt.... Det er utrolig vondt, men du glemmer det (stort sett) etterpå, og det er jo absolut verdt det!!!!!
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2006 #19 Skrevet 25. mars 2006 Det var en grusom opplevelse. Men det hadde mye med at jeg ikke følte at personalet på sykehuset informerte meg om hva som skjedde underveis, de så forbi meg og på min ledsager. Jeg følte meg mer eller mindre i veien under min egen fødsel, og det var ingen god følelse. I tillegg hadde jeg og barnefaren nylig gjort det slutt, noe som også bidro til at hele situasjonen var fæl.
Jens Skrevet 25. mars 2006 #20 Skrevet 25. mars 2006 Levende mareritt..... Gutten kom med ansiktet først, og han har høøøøøy panne............... Men, gjør det igjen, selv om jeg ikke akkuratt gleder meg............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå