AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Hei alle sammen! Jeg er på jakt etter erfaringer fra dere kloke mennesker der ute. Jeg har googlet meg halvt i hjel, men det er utrolig vanskelig å finne noe konkret som ligner på det jeg selv opplever – mange beskriver lignende symptomer, men som regel litt lenger ute i syklusen. Ifølge appen min skulle jeg hatt EL den 7. august. For aller første gang la jeg merke til skikkelig eggløsningsslim – kjempeseigt og lange tråder (beklager detaljer, men antar det er innafor her 😅). Det var helt nytt for meg. Jeg er 27 år og vi er førstegangsprøvere, og det har ikke klaffet enda. Det spesielle denne måneden er at vi faktisk ikke har prøvd så "strukturert" – vi hadde sex når vi hadde lyst, og det var et par ganger dagene før EL. Så egentlig følte jeg meg litt avslappet til hele greia denne gangen og tror egentlig ikke at det skal klaffe. Nå er jeg ca. 4 DPO og kjenner noe som virkelig trykker i livmoren. Det er skikkelig ubehagelig – som intense mensmurringer, bare mye tidligere enn vanlig. I dag oppdaget jeg også litt brunlig utflod (spotting) i trusa, men når jeg tørker meg er det helt rent. Så det er liksom "der", men ikke kontinuerlig. Jeg pleier å ha ganske forutsigbar syklus og mensen er ikke forventet før 20. august, så dette føles veldig tidlig. Derfor lurer jeg: Er det noen her som har opplevd lignende symptomer så tidlig etter EL – trykkende følelse, murringer og/eller brunlig spotting rundt 4-5 DPO? Tar imot alle erfaringer med stor takk! ❤️ Anonymkode: 3c34c...19e
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Har du prøvd lenge og er du godt kjent med syklusen din? jeg bare spør, fordi vi kvinner er så forskjellige at det nesten blir umulig å sammenligne seg selv med andre. Det beste er å sammenligne seg med seg selv! Spotting er for eksempel noe som kan ha veldig individuelle årsaker. Har du opplevd det før? For det første jeg tenker er at brunt blod = gammelt/koagulert blod som gjerne er noen dager gammelt. Da er det mer sannsynlig at det kommer fra eggløsningen, enn at det er fra en graviditet. Med mindre du ikke er 100% sikker på eggløsningsdatoen da. Noen kvinner bruker apper, men disse er ikke til å stole på i det hele tatt. Når et egg blir fertilisert av en sædcelle, tar det gjerne 6-ish dager før celledelingen har kommet så langt at embryoet kan begynne å feste seg. En prosess som forøvrig tar et par dager, minst. Før den tid så svever det bare rundt inni der og gjør svært lite av seg. Derfor tenker jeg, igjen, at de symptomene du kjenner sannsynligvis ikke kommer fra en graviditet - men fra progesteronstigningen. Hver syklus kan by på ulike symptomer. Rett og slett fordi kroppene våre ikke er maskiner, og hormonene våre svinger litt fra gang til gang. Noen ganger får man svake symptomer, noen ganger er murringene så sterke at man kan bli overbevist om at man er gravid. (Been there done that og lærer aldri). Denne gangen begynte det å murre noe ekstremt hos meg også, ved rundt 4 dpo. Samme symptomene som du sier. Men ble ikke gravid denne gangen heller. Bare hormonene som lurer meg. Jeg mistenker at du er utsatt for det samme. Anonymkode: 5f93d...c2d
mommyaka Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei alle sammen! Jeg er på jakt etter erfaringer fra dere kloke mennesker der ute. Jeg har googlet meg halvt i hjel, men det er utrolig vanskelig å finne noe konkret som ligner på det jeg selv opplever – mange beskriver lignende symptomer, men som regel litt lenger ute i syklusen. Ifølge appen min skulle jeg hatt EL den 7. august. For aller første gang la jeg merke til skikkelig eggløsningsslim – kjempeseigt og lange tråder (beklager detaljer, men antar det er innafor her 😅). Det var helt nytt for meg. Jeg er 27 år og vi er førstegangsprøvere, og det har ikke klaffet enda. Det spesielle denne måneden er at vi faktisk ikke har prøvd så "strukturert" – vi hadde sex når vi hadde lyst, og det var et par ganger dagene før EL. Så egentlig følte jeg meg litt avslappet til hele greia denne gangen og tror egentlig ikke at det skal klaffe. Nå er jeg ca. 4 DPO og kjenner noe som virkelig trykker i livmoren. Det er skikkelig ubehagelig – som intense mensmurringer, bare mye tidligere enn vanlig. I dag oppdaget jeg også litt brunlig utflod (spotting) i trusa, men når jeg tørker meg er det helt rent. Så det er liksom "der", men ikke kontinuerlig. Jeg pleier å ha ganske forutsigbar syklus og mensen er ikke forventet før 20. august, så dette føles veldig tidlig. Derfor lurer jeg: Er det noen her som har opplevd lignende symptomer så tidlig etter EL – trykkende følelse, murringer og/eller brunlig spotting rundt 4-5 DPO? Tar imot alle erfaringer med stor takk! ❤️ Anonymkode: 3c34c...19e Symptomer er nok etter eggløsning hormon. Blødningen kan komme av egget har sluppet,sex eller spotting
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du prøvd lenge og er du godt kjent med syklusen din? jeg bare spør, fordi vi kvinner er så forskjellige at det nesten blir umulig å sammenligne seg selv med andre. Det beste er å sammenligne seg med seg selv! Spotting er for eksempel noe som kan ha veldig individuelle årsaker. Har du opplevd det før? For det første jeg tenker er at brunt blod = gammelt/koagulert blod som gjerne er noen dager gammelt. Da er det mer sannsynlig at det kommer fra eggløsningen, enn at det er fra en graviditet. Med mindre du ikke er 100% sikker på eggløsningsdatoen da. Noen kvinner bruker apper, men disse er ikke til å stole på i det hele tatt. Når et egg blir fertilisert av en sædcelle, tar det gjerne 6-ish dager før celledelingen har kommet så langt at embryoet kan begynne å feste seg. En prosess som forøvrig tar et par dager, minst. Før den tid så svever det bare rundt inni der og gjør svært lite av seg. Derfor tenker jeg, igjen, at de symptomene du kjenner sannsynligvis ikke kommer fra en graviditet - men fra progesteronstigningen. Hver syklus kan by på ulike symptomer. Rett og slett fordi kroppene våre ikke er maskiner, og hormonene våre svinger litt fra gang til gang. Noen ganger får man svake symptomer, noen ganger er murringene så sterke at man kan bli overbevist om at man er gravid. (Been there done that og lærer aldri). Denne gangen begynte det å murre noe ekstremt hos meg også, ved rundt 4 dpo. Samme symptomene som du sier. Men ble ikke gravid denne gangen heller. Bare hormonene som lurer meg. Jeg mistenker at du er utsatt for det samme. Anonymkode: 5f93d...c2d Tusen takk for eit veldig fint svar! Det er nok det som skjer ja… at der er hormonene som stiger og surrer. Men da skal jeg ta det helt med ro. Jeg er litt kjent med sykulusen min men ikke helt 100%. Jeg har ikke tatt EL tester på en stund for jeg ble helt gal av de. vi har prøvd i 8 mnd nå Anonymkode: 3c34c...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå