AnonymBruker Skrevet 11. august #1 Skrevet 11. august Legene er ganske sikker og jeg går nå på solu medrol (?) pga betennelse på synsnerven, skal ha 4.dose i dag, men føler fremdeles ikke noe spesiell bedring. I tillegg faller/velter jeg endel, har tenkt at det er en dårlig ankel. Hender og armen dovner bort, helt uten grunn. Jeg er utkjørt hele tiden, har fatigue, så alt faller på mann og datter (19 år) Jeg klarte ikke en gå-test, mistet balansen. På torsdag skal jeg ta spinalpunksjon med røntgen, er veldig spesielt å bare vente slik. Men de sier de har gode behandlinger nå, og at jeg gjerne kan være som før. Anonymkode: 69f5b...98e 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #2 Skrevet 11. august Hørtes vondt ut. Kan du være i overgangsalder og? Er mange symptomer som dukker opp da. Hvordan merket du det med synet? Ønsker deg lykke til og håper det ikke er MS. Anonymkode: a1e96...aed
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørtes vondt ut. Kan du være i overgangsalder og? Er mange symptomer som dukker opp da. Hvordan merket du det med synet? Ønsker deg lykke til og håper det ikke er MS. Anonymkode: a1e96...aed Nå må det faen meg bli slutt på skylde alt på overgangsalder! Kvinner over 50 kommer jo aldri til å få hjelp med noe som helst så lenge denne idiotholdningen består. Nei, overgangsalderen får ikke hele kroppen til å rase sammen. At man får plager i den alderen kan skyldes en million andre ting. Anonymkode: 832d7...100 8 4
AnonymBruker Skrevet 11. august #4 Skrevet 11. august Dette høres ut som MS og ikke overgangsalder, men spinalpunksjon og mr (røntgen høres litt rart ut ?) er det eneste som be- eller avkrefte diagnosen. De har veldig gode behandlinger nå, mye bedre enn før bare 20-30 år siden, og mange lever fint med MS. Jeg forstår at du er bekymret og regner med at synsnervebetennelse ble merket ved at du fikk dobbeltsyn? Solumedrol hjelper, men det kan ta litt tid. Jeg kunne sendt deg en personlig melding med mer erfaring, men det går jo ikke når du skriver som anonym. Det går helt fint å leve et godt liv med MS og jeg ønsker deg både god bedring og lykke til! Anonymkode: f51e5...bd0 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Så godt du er under utredning da, det betyr jo at de er på ballen og forhåpentligvis finner ut både hva som er galt og hvordan de kan hjelpe deg best mulig. Forsøk å fokusere på det Hos meg fant de ingen klar årsak til lignende plager, og dermed heller ingen mulighet for å iverksette tiltak, annet enn å uføretrygde meg. Skulle gjort mye for å få en diagnose og fungerende medisiner, selv om jeg skjønner at det er et sjokk og at du frykter for framtiden. Masse lykke til, håper du har gode folk rundt deg! Anonymkode: 3cb87...a60 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå må det faen meg bli slutt på skylde alt på overgangsalder! Kvinner over 50 kommer jo aldri til å få hjelp med noe som helst så lenge denne idiotholdningen består. Nei, overgangsalderen får ikke hele kroppen til å rase sammen. At man får plager i den alderen kan skyldes en million andre ting. Anonymkode: 832d7...100 Ehhh jo, man kan få alt mulig nevrologisk og betennelser av overgangsalder, er du uheldig. Synsforstyrrelser, dovning i ekstremiteter og muskelsvakhet også. Det samme kan skje med B12 mangel eller andre mangler bla. Men ja man må jo også utelukke andre sykdommer først. Anonymkode: 918e0...702
AnonymBruker Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ehhh jo, man kan få alt mulig nevrologisk og betennelser av overgangsalder, er du uheldig. Synsforstyrrelser, dovning i ekstremiteter og muskelsvakhet også. Det samme kan skje med B12 mangel eller andre mangler bla. Men ja man må jo også utelukke andre sykdommer først. Anonymkode: 918e0...702 Det er det vi er hjernevasket til å tro ja, sånn at vi bare skal lide i stillhet fremfor å få hjelp for det er jo uansett "bare overgangsalderen". Anonymkode: 832d7...100 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #8 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er det vi er hjernevasket til å tro ja, sånn at vi bare skal lide i stillhet fremfor å få hjelp for det er jo uansett "bare overgangsalderen". Anonymkode: 832d7...100 Får man så mye plager som feks meg pga perimenopause, så går man seff til legen å får utelukket det mest alvorlige av sykdommer for man kan bli skikkelig skrall . Dette med så mye plager er jo ikke noe jeg finner opp, har vært der (og er delvis der ennå) Hormonene er med på å styre alt i kroppen vår blir det ubalanser og mangler kan man bli skikkelig syk. Merker man knapt noe så er man blant de heldige. 1/3 av oss kan bli skikkelig syke. Anonymkode: 918e0...702
AnonymBruker Skrevet 11. august #9 Skrevet 11. august TS sier at legene er "ganske sikre" på at hun har MS, da syns jeg faktisk det er ganske respektløst å ikke anerkjenne hennes bekymring, men prøve å vri tråden til å handle om problemer rundt overgangsalderen! Lag en egen tråd om overgangsalderen, men la denne handle om ts og hennes bekymringer. Anonymkode: f51e5...bd0 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Skrevet 12. august Jeg fikk påvist ms i fjor, etter å ha hatt noen vage sensoriske symptomer. Det ble bekreftet av mr og spinalprøve. Jeg er 46 år (og sikkert i overgangsalderen) Mine symptomer ga seg før jeg fikk diagnosen, og jeg har ikke hatt veldig merkbare symptomer etter det. Har fått to infusjoner med rituximab med 6mnd mellomrom. Merker ikke noe til diagnosen til hverdags. Anonymkode: 37dbc...83a 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. august #11 Skrevet 13. august Jeg har tenkt på deg i dag, ts, hvordan går det med deg? Anonymkode: f51e5...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå