Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet nettopp til meldinger av den lite hyggelige sorten fra en venninne. Hun mener at jeg er blitt høy på meg selv og ser ned på henne siden jeg ble en «vestkantfrue». Hun ringte meg igår kveld for å si at hun og kjæresten kommer på besøk neste helg. 

Årsaken er at hun vil låne huset mitt fra torsdag til søndag når vi selv er i utlandet. Hun og kjæresten skal på en romantisk tur i Oslo samme helg og for å spare noen kroner så vil hun og kjæresten bo her for det er finere å bo her enn på hotell ifølge henne. Problemet er at vi ikke er hjemme og ønsker heller ikke at noen bor her uten at vi er hjemme. 

Vi har heller ikke møtt denne kjæresten før og kjenner han ikke. Alt vi vet er at han er fra Tyrkia og er noen år yngre enn henne. De har heller ikke vært sammen lenge, men er allerede forlovet. 

Personlig vil jeg ikke engang ha han på besøk her selv om vi er hjemme. Hun har overnattet her flere ganger når hun ferierer i Oslo, både med og uten barna. Da bor hun som regel på gjesterommet med eget bad. Bor ellers lenger nord. Hun har aldri betalt for seg eller tilbudt noe og vi har aldri krevd noe siden hun alltid har hatt dårlig økonomi. Vi(jeg og mannen) har ellers stilt opp for henne økonomisk flere ganger når hun har bedt om det så lenge barna hennes var små. 

Etter samtalen med henne igår, har hun ila natten sendt meg mange meldinger over hvor skuffet hun er og at jeg motarbeider kjærlighetslivet hennes. Hun ønsket oss en rævva storbytur neste helg.

Beklager om innlegget virker rotete men våknet nettopp og så disse meldingene fra henne. Jeg blir både oppgitt og lei meg. 

Anonymkode: 26ad5...39d

• Liker 3
  • Hjerte 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke ha besøk av han når du er hjemme? Der mistet du meg. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Morten1 skrev (2 minutter siden):

Ikke svar hun, la det gå litt tid. Jeg har full forståelse for at du ikke vil låne bort huset ditt. Hun har liv å spørre, men nå akseptere ett nei

Enig. La vær å svare- hun har lov til å spørre men du har lov til å si Hei ( jeg har også gjort det i andre situasjoner når noen vil låne huset). Hennes reaksjon får stå på henne. Gi det tid- enten tar hun kontakt og unnskylder ellers kommer hun tilbake når det er slutt med kjæresten, så får du se hva du vil gjøre med kontakten da. 

ha en fin storbytur og la ikke dette ødelegge

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (5 minutter siden):

Jeg mistenker at han bare er ute etter en ting og utnytter henne. Det sier andre som har møtt han, inkludert felles venner og hennes voksne barn. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv til henne at dere kan møtes bare dere to over en kopp kaffe og prate ut om dette. 

Anonymkode: 7a656...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skriv til henne at dere kan møtes bare dere to over en kopp kaffe og prate ut om dette. 

Tanken er god men det lar seg dessverre ikke gjennomføre da vi reiser samme dagen som de kommer til Oslo. Vi reiser tidlig på dagen og de ankommer senere på dagen. 

TS

Skrevet

Hun høres ikke ut som en veldig god venninne. Får inntrykk av at hun bare utnytter deg. Kanskje du har vært litt for generøs. Men at hun skal bli så negativ.. det bare understreker utnyttelsen. Hun prøver å manipulere deg. Snakker deg ned, gir deg dårlig samvittighet, for å få deg til si ja til det hun vil ha. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som barndomsvenninner jeg faset ut gjennom og etter studiene, når jeg forstod hvor umodne de var. 

Anonymkode: 2a9a5...4d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Personlig vil jeg ikke engang ha han på besøk her selv om vi er hjemme. Hun har overnattet her flere ganger når hun ferierer i Oslo, både med og uten barna. Da bor hun som regel på gjesterommet med eget bad. Bor ellers lenger nord. Hun har aldri betalt for seg eller tilbudt noe og vi har aldri krevd noe siden hun alltid har hatt dårlig økonomi. Vi(jeg og mannen) har ellers stilt opp for henne økonomisk flere ganger når hun har bedt om det så lenge barna hennes var små. 

Jeg forstår at du ikke ønsker folk i huset når du ikke er der selv, men når du sier det på denne måten her, har du faktisk en ovenfra og ned holdning JA. 

Anonymkode: 1310f...14b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg mistenker at han bare er ute etter en ting og utnytter henne. Det sier andre som har møtt han, inkludert felles venner og hennes voksne barn. 

Først og fremst, full forståelse for at du ikke vil ha noen boende i hjemmet ditt når du ikke er hjemme. Helt uavhengig av om du bor i villa på Nordstrand eller i en studioleilighet på Grønland. Ditt hjem er ditt hjem. Jeg kunne latt mamma og søsken bo i mitt hjem, men ikke så veldig mange andre.

Har også forståelse for at du er skeptisk til forholdet hennes, til tross, eller kanskje nettopp fordi at jeg selv har vært gift med en mann fra Tyrkia i 20år. Har bodd i Tyrkia i så mange år og har såpass med kjennskap at det du mistenker ikke er urimelig. 

Men jeg ville som venninne gitt det en sjanse. Ihvertfall helt frem til hun sendte de meldingene hun sendte i natt.

Enig med de flere andre skriver, ikke svar, la det få synke inn litt hos henne hva hun faktisk har sagt også se om hun angrer seg.

Anonymkode: ba83e...db0

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først og fremst, full forståelse for at du ikke vil ha noen boende i hjemmet ditt når du ikke er hjemme. Helt uavhengig av om du bor i villa på Nordstrand eller i en studioleilighet på Grønland. Ditt hjem er ditt hjem. Jeg kunne latt mamma og søsken bo i mitt hjem, men ikke så veldig mange andre.

Har også forståelse for at du er skeptisk til forholdet hennes, til tross, eller kanskje nettopp fordi at jeg selv har vært gift med en mann fra Tyrkia i 20år. Har bodd i Tyrkia i så mange år og har såpass med kjennskap at det du mistenker ikke er urimelig. 

Men jeg ville som venninne gitt det en sjanse. Ihvertfall helt frem til hun sendte de meldingene hun sendte i natt.

Enig med de flere andre skriver, ikke svar, la det få synke inn litt hos henne hva hun faktisk har sagt også se om hun angrer seg.

Anonymkode: ba83e...db0

Hei og takk for at du tok deg tid til å svare🥰

Jeg har ingenting imot tyrkere. Har selv venner derfra. Jeg mistenker bare at han utnytter henne. Han fridde etter veldig kort tid og de har ikke vært sammen så lenge. Under 1år. 

Hadde dette vært et seriøst forhold så hadde jeg ønsket de velkommen med åpne armer, men ikke når vi selv er bortreist.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Trenger du virkelig bekreftelse på noe av dette?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tanken er god men det lar seg dessverre ikke gjennomføre da vi reiser samme dagen som de kommer til Oslo. Vi reiser tidlig på dagen og de ankommer senere på dagen. 

TS

Kan ta en prat over telefonen, da. 

AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (43 minutter siden):

Kanskje fordi hun kkke har møtt han/kjenner ham, og kanskje har erfaring med venninnens nye kjærester? Det må ikke være diskriminering….

Anonymkode: 7c751...19c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Her er det HUN som er urimelig! Et nei er et nei, og det må hun akseptere. Hev deg over det og ikke svar. Her er det hun som må tenke seg om!!! 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (21 minutter siden):

Hun høres ikke ut som en veldig god venninne. Får inntrykk av at hun bare utnytter deg. Kanskje du har vært litt for generøs. Men at hun skal bli så negativ.. det bare understreker utnyttelsen. Hun prøver å manipulere deg. Snakker deg ned, gir deg dårlig samvittighet, for å få deg til si ja til det hun vil ha. 

Ts her. 

Du er ikke den første som sier det. Vi har støttet henne økonomisk så lenge barna var små og bodde hjemme. Etter at de flyttet ut så har mannen min sagt nei. Det ble dårlig stemning da og, men det har roet seg. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart å bo oss noen andre under en kjærstehelg, hadde aldri sakt ja til dette.

Anonymkode: b0eee...7c5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. 

Du er ikke den første som sier det. Vi har støttet henne økonomisk så lenge barna var små og bodde hjemme. Etter at de flyttet ut så har mannen min sagt nei. Det ble dårlig stemning da og, men det har roet seg. 

Når du sier støttet økonomisk, har dere rett ut betalt for ting og gitt henne penger i en årrekke? Det var ko veldig snillt, men jeg kan se hvordan det har blitt til en situasjon hvor hun bare forventer, og at hun synes det er innafor å bruke huset deres som gratis hotell.. absolutt innafor å sette grenser. 

Anonymkode: 1310f...14b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne i det minste møtt denne fyren, før du konkluderte. Men skjønner at du ikke vil låne bort boligen. Mulig det kom veldig frem at du ser ned på henne? 

Anonymkode: 90706...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...