AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:38 #1 Skrevet mandag kl 01:38 Jeg er 19år og flytter nå til Kristiansand. Jeg er jobbsøker der alt er av interesse, men så stor stilling som mulig aller helst 100%. Har ikke førerkort og har gått på vgs frem til nå så ikke kjempemasse jobberfaring. Litt i butikk, sånn vedsiden av skole. Jeg er overhodet ikke kjent i Kristiansand så pr nå så har jeg søkt på relevante stillinger som er lagt ut på nav og finn. Er det noen andre plasser jeg kan finne ledige stillinger? Og er det noen bedrifter eller noe sånt i Kristiansand der det kan være lurt å ta kontakt? Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 01:45 #2 Skrevet mandag kl 01:45 Er mange av resturantene langs markens som ofte trenger folk.Er sjeldent de lyser ut vet jeg. Kanskje prøve å gå innom der å levere søknader. Lykke til !:)
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:48 #3 Skrevet mandag kl 01:48 Eva00 skrev (Akkurat nå): Er mange av resturantene langs markens som ofte trenger folk.Er sjeldent de lyser ut vet jeg. Kanskje prøve å gå innom der å levere søknader. Lykke til !:) Supert, tusen takk for tips. Hva gjør man da sånn konkret? Skriver en generell søknad med CV, møter opp og spør etter den som har ansvaret for å ansette folk? Anonymkode: ea98c...903
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:52 #4 Skrevet mandag kl 01:52 Og "langs marken" skjønner jeg hvor det er når jeg kommer til Kristiansand? Flytter om et par dager. Har faktisk hatt noen sommerjobber på restaurant som servitør. Men er jo bare 19år så er jo ikke sånn kjempe erfaren. Må jeg være 20år for å jobbe som servitør hvis de har spritservering? Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 01:53 #5 Skrevet mandag kl 01:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Supert, tusen takk for tips. Hva gjør man da sånn konkret? Skriver en generell søknad med CV, møter opp og spør etter den som har ansvaret for å ansette folk? Anonymkode: ea98c...903 Ja. Skriv litt generelt om deg selv også, kanskje få med at type restaurant jobb vil være topp da du er ny i byen, ønsker å jobbe i er ungt miljø, anser seg selv som en som tar ting fort, kan stille opp på kort varsel osv.. stikk innom de på en tid på dagen de ikke har mye å gjøre, feks med en gang de åpner.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:55 #6 Skrevet mandag kl 01:55 Er litt redd for å søke på jobber som jeg ikke har lov til å jobbe på. Men mamma sier at jeg skal søke på alt uansett også er det jo opp til arbeidsgiver å vurdere om jeg er kvalifisert eller ikke. Har søkt i masse barnehager å sånn også. Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 01:55 #7 Skrevet mandag kl 01:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og "langs marken" skjønner jeg hvor det er når jeg kommer til Kristiansand? Flytter om et par dager. Har faktisk hatt noen sommerjobber på restaurant som servitør. Men er jo bare 19år så er jo ikke sånn kjempe erfaren. Må jeg være 20år for å jobbe som servitør hvis de har spritservering? Anonymkode: ea98c...903 Nei, men da kan du ikke stå i baren. Ja, du skjønner det, er i gågata de ligger alle sammen. Har du hatt sommerjobb som de vil de der ordne seg. Er mange spiseplasser rundt selve bykjernen også samt på fiskekaia.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:56 #8 Skrevet mandag kl 01:56 Eva00 skrev (2 minutter siden): Ja. Skriv litt generelt om deg selv også, kanskje få med at type restaurant jobb vil være topp da du er ny i byen, ønsker å jobbe i er ungt miljø, anser seg selv som en som tar ting fort, kan stille opp på kort varsel osv.. stikk innom de på en tid på dagen de ikke har mye å gjøre, feks med en gang de åpner. Tusen takk for gode råd. Veit du om det er høy arbeidsledighet i Kristiansand? Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 01:57 #9 Skrevet mandag kl 01:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er litt redd for å søke på jobber som jeg ikke har lov til å jobbe på. Men mamma sier at jeg skal søke på alt uansett også er det jo opp til arbeidsgiver å vurdere om jeg er kvalifisert eller ikke. Har søkt i masse barnehager å sånn også. Anonymkode: ea98c...903 Enig med din mor. Du kommer ingen vei med å være redd, hopp i det og send i vei. Du har ingenting å tape!
Eva00 Skrevet mandag kl 01:59 #10 Skrevet mandag kl 01:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for gode råd. Veit du om det er høy arbeidsledighet i Kristiansand? Anonymkode: ea98c...903 Tror ikke det, er vel som i resten av landet, jobb får man seg om man ikke er kresen eller stor på det.
AnonymBruker Skrevet mandag kl 02:01 #11 Skrevet mandag kl 02:01 Eva00 skrev (1 minutt siden): Enig med din mor. Du kommer ingen vei med å være redd, hopp i det og send i vei. Du har ingenting å tape! Du høres ut som mamma 😅😅 Da har hun kanskje rett da. Men veldig greit at flere hun ho sier det. Er vel ganske mange turister der også å jeg snakker like godt engelsk som norsk så det er jo kanskje ikke så dumt. Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 02:02 #12 Skrevet mandag kl 02:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du høres ut som mamma 😅😅 Da har hun kanskje rett da. Men veldig greit at flere hun ho sier det. Er vel ganske mange turister der også å jeg snakker like godt engelsk som norsk så det er jo kanskje ikke så dumt. Anonymkode: ea98c...903 Mammaer har alltid rett🤭
AnonymBruker Skrevet mandag kl 02:09 #13 Skrevet mandag kl 02:09 Burde jeg ha bilde av meg selv i den søknaden eller blir det bare teit? Tenkte sånn at siden jeg har vært der så er det greit at de husker hvem sin søknad det er? Anonymkode: ea98c...903
AnonymBruker Skrevet mandag kl 02:13 #14 Skrevet mandag kl 02:13 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde jeg ha bilde av meg selv i den søknaden eller blir det bare teit? Tenkte sånn at siden jeg har vært der så er det greit at de husker hvem sin søknad det er? Anonymkode: ea98c...903 Googla det, det er vist vanlig det å ha profesjonelt portrettbilde på cven. Da veit jeg det. https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=jobbsøknad+med+bilde Anonymkode: ea98c...903
Eva00 Skrevet mandag kl 02:13 #15 Skrevet mandag kl 02:13 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde jeg ha bilde av meg selv i den søknaden eller blir det bare teit? Tenkte sånn at siden jeg har vært der så er det greit at de husker hvem sin søknad det er? Anonymkode: ea98c...903 Tja..hvorfor ikke. Er blitt mere og mere vanlig så 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:11 #16 Skrevet mandag kl 15:11 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 19år og flytter nå til Kristiansand. Jeg er jobbsøker der alt er av interesse, men så stor stilling som mulig aller helst 100%. Har ikke førerkort og har gått på vgs frem til nå så ikke kjempemasse jobberfaring. Litt i butikk, sånn vedsiden av skole. Jeg er overhodet ikke kjent i Kristiansand så pr nå så har jeg søkt på relevante stillinger som er lagt ut på nav og finn. Er det noen andre plasser jeg kan finne ledige stillinger? Og er det noen bedrifter eller noe sånt i Kristiansand der det kan være lurt å ta kontakt? Anonymkode: ea98c...903 Flere spisesteder som søker etter folk i kristiansand. Sjekk nav.no eller finn. Anonymkode: dde2a...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå