Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller andre fine folk i livet ditt? Stoler du på dem og tenker du at dem er der for livet? Eller det bare lett underholdning en liten stund? Finnes det gode venner der ute? 

Anonymkode: 8b2bf...c97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller andre fine folk i livet ditt? Stoler du på dem og tenker du at dem er der for livet? Eller det bare lett underholdning en liten stund? Finnes det gode venner der ute? 

En venn er en person man har et nært, fortrolig forhold til, preget av gjensidig affeksjon, tillit og støtte. Vennskap er et frivillig forhold basert på felles interesser, verdier, og ønske om å dele opplevelser og følelser. 

En venn er ikke bare noen man er hyggelig med, men en person man stoler på, og som bryr seg om en i både gode og dårlige tider. Vennskap innebærer å være ærlig, støttende, og å tilbringe tid sammen. 

Her er noen viktige kjennetegn ved vennskap:
  • Gjensidig: Vennskap er et forhold som begge parter bidrar til og drar nytte av. 

• Tillit: Å kunne stole på vennen sin er en viktig del av et sunt vennskap. 

• Støtte: En venn er noen man kan støtte seg på i vanskelige tider og som feirer ens suksesser. 

• Glede: Et vennskap er et forhold som bringer glede og positivitet i hverdagen. 

• Ærlighet: Åpenhet og ærlighet er viktig for å bygge et sterkt og varig vennskap. 

• Respekt: En venn respekterer deg som person og dine meninger, selv om de ikke alltid er enige. 

• Tid: Å tilbringe tid sammen er en viktig del av å pleie et vennskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei :) har kjæresten og familie, stoler 100% på dem.

Anonymkode: 4050b...2f8

• Liker 2
Skrevet

Ikke veldig mange, men de jeg har verner jeg godt om og er glad i ❤️ 

Har fått 5 nye venner de siste månedene 😊 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En venn er en person man har et nært, fortrolig forhold til, preget av gjensidig affeksjon, tillit og støtte. Vennskap er et frivillig forhold basert på felles interesser, verdier, og ønske om å dele opplevelser og følelser. 

En venn er ikke bare noen man er hyggelig med, men en person man stoler på, og som bryr seg om en i både gode og dårlige tider. Vennskap innebærer å være ærlig, støttende, og å tilbringe tid sammen. 

Her er noen viktige kjennetegn ved vennskap:
  • Gjensidig: Vennskap er et forhold som begge parter bidrar til og drar nytte av. 

• Tillit: Å kunne stole på vennen sin er en viktig del av et sunt vennskap. 

• Støtte: En venn er noen man kan støtte seg på i vanskelige tider og som feirer ens suksesser. 

• Glede: Et vennskap er et forhold som bringer glede og positivitet i hverdagen. 

• Ærlighet: Åpenhet og ærlighet er viktig for å bygge et sterkt og varig vennskap. 

• Respekt: En venn respekterer deg som person og dine meninger, selv om de ikke alltid er enige. 

• Tid: Å tilbringe tid sammen er en viktig del av å pleie et vennskap. 

Vet ikke hvor du har kopiert denne, men men jeg er litt uenig. En venn kan være så mangt. Man kan fint ha mange venner man finner på ting med. Feks kino og konserter. Uten å nødvendigvis være så nære og dype. Man kan godt ha en god venn uten å måtte eller ønske å brette ut så store deler av privatlivet sitt. Man kan også ha en god venn uten å forvente at de ofrer seg for enn i vanskelige tider. De fleste har nok med sitt enten de er en venn eller ei. Men noen er flinkere til å bry seg om de rundt seg enn andre. Da er de en svært god venn. Men de kan være en god venn uten å gjøre så mye også. Bare være tilgjengelig og si fra om at man er tilgjengelig holder ofte lenge nok.

Anonymkode: 159b3...a7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 4-6 venner. Men få som ville stilt opp annet enn som samtalevenner.

Anonymkode: 58dd9...41b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har én venn (i tillegg til samboeren). 

Det er helt ok. Jeg er autist, og trenger lite sosial kontakt. Jeg blir utslitt av sosiale ting. Vennen min ser og snakker jeg med sjelden, og det er også helt ok. 

Anonymkode: 7f4da...195

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har kone å barn, flere jeg kjenner å snakker med, men ikke som jeg sosialiserer meg med/reiser med osv 

Anonymkode: 31c95...9af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har få venner. Kanskje 1 person. 

Men jeg har mange fine mennesker i livet mitt. Også her inne. Så mange fine mennesker å kommunisere med og dele livet med, små glimt i alle fall. 

Jeg har ingen som ville stilt opp i en krise. Kanskje søstera mi ville, hvis jeg spurte og den ene vennen. Det er mer enn nok tenker jeg. Små menneskemøter med kontakt fyller koppen min. ❤️ 

Hva med deg TS? 

Anonymkode: e4f91...73e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner til ulike formål. Jeg har kolleger jeg ofte holder sammen med, og noen av disse er blitt svært gode venner de siste årene. 

Så har jeg barndomsvennene.  Har 3 stk. som jeg har holdt sammen med i tykt og tynt siden barneskolen. 

I tillegg har jeg venner fra hobbyer jeg har eller har hatt, som jeg også holder sammen med innimellom. 

Hvis jeg tenker over hvor mange virkelig nære venner jeg har, så har jeg 5 stk. Disse fem kan jeg snakke med om alt, og de vet jeg har ryggen min hvis det skulle skje noe uansett. 

Anonymkode: 4bc43...31a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venner utenom samboeren min. Om jeg har noe jeg har lyst til å gjøre, har jeg en person å spørre. 
Familien min ville nok stilt opp for meg i en krise. Sannsynligvis søsteren min. 

Jeg kjenner jeg savner veldig å ha en venn eller to, noen å snakke med. Men det er ikke lett p finne noen i voksen alder, dessverre… 

Anonymkode: 01e1b...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen venner og ingen jeg stoler på eller kan støtte meg på. 

Anonymkode: 7da3a...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har en del. Jeg har tre fra barndommen. Så har jeg en del fra voksenlivet. Jeg har forskjellige venner til forskjellige ting. Jeg har venner jeg reiser med. Det er to grupper. Dem kjenner ikke hverandre. Men har hørt om hverandre. De reiser jeg med. Så har jeg noen jeg finner på her vi bor. Ja. Jeg har nok. Jeg har mann og barn også. Men jeg er åpen for å treffe folk. Men ikke krev for mye av meg i hverdagen. Da trekker jeg meg unna. For jeg har nok å holde fingrene i. Men jeg er til å stole på. Og jeg kommer alltid løpende når det er noe alvorlig. 

Anonymkode: 8d5d8...d79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen, men jeg føler det er veldig overfladisk. 

Jeg har blitt skuffet så mange ganger, at jeg ikke vil slippe folk så nært innpå meg mer. Trives best sammen med familien og samboer. Jeg er også veldig introvert, så jeg blir sliten og utladet av å være sosial. 

Det rare er at jeg har flere folk som har lyst til å ha kontakt med meg, men jeg holder tilbake da jeg ikke har overskudd eller interesse av det selv. 

Anonymkode: ee897...d8c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Venner? Hva er det?

Anonymkode: 9f95b...028

AnonymBruker
Skrevet

Ingen venner, ingen kjæreste. Har et barn, men utover det er livet mitt nitrist.

Anonymkode: 1ab91...850

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen nære venner, nei, bortsett fra partneren min som også er min beste venn.

Anonymkode: 2360b...64f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ingen venner utenom samboeren min. Om jeg har noe jeg har lyst til å gjøre, har jeg en person å spørre. 
Familien min ville nok stilt opp for meg i en krise. Sannsynligvis søsteren min. 

Jeg kjenner jeg savner veldig å ha en venn eller to, noen å snakke med. Men det er ikke lett p finne noen i voksen alder, dessverre… 

Anonymkode: 01e1b...b4d

Av ulike grunner hadde jeg svært få venner for noen år siden. Hadde venner helt på andre kanter av landet, men de er jo ikke der i hverken hverdag eller kriser. 

Jeg måtte ta et bevisst valg og jobbe målbevisst for å utvide eget nettverk og få nye og flere venner. Ikke alle man møter blir annet enn bekjentskaper, så man må selv tåle at det ikke blir mer enn bekjentskap. Men om man ikke gir opp og fortsetter å jobbe målrettet, så kan man fint bygge vennskap, også gode og nære venner, som voksen.

Kort fortalt skaffet jeg meg en ny hobby, jeg begynte med frivillig arbeid (der treffer man mange, og man får gjerne et sekundært nettverk gjennom de man der blir kjent med), jeg har oppsøkt foredrag, utstillinger, konserter m.m. og valgt å selv ta initiativ til samtaler selv der det passer, by på meg selv. 

Anonymkode: 635c5...b09

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke nå lenger. Mistet de alle rett før pandemien kom. Klarte aldri å komme meg etter det, så har ikke hatt venner siden. Fikser det ikke lenger.

Anonymkode: 368ed...a6e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en venn. Eksen min ellers ingen. 

Anonymkode: 6dfec...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...