Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kjæresten min la meg til som ekstra sjåfør/bruker (jeg vet ikke helt hva det heter) på sin Tesla for en stund tilbake. Han bad meg bruke den også for å se hvor han var i terrenget når han skulle hente meg. Brukte sen hovedsakelig til dette men ellers sjekket jeg aldri hvor han var.

Nå har han fjernet meg uten forvarsel. Begrunnelse da jeg spurte og grov var "jeg vil ikke at andre skal stå som eier av bilen min". Er det virkelig slik at man ikke kan legge inn brukere av bilen uten at de står som "eier" i appen/systemet? Eller lyver han til meg.

Anonymkode: 95caa...dd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han skjuler noe.

Anonymkode: 85ab3...079

AnonymBruker
Skrevet

Han lyver 😆 Jeg fjernet samboer en gang da, men det var midlertidig fordi jeg dreiv å handla julegave og han er en snokete luring, så ville ikke at han skulle se hvor jeg var 🥲 

Men man kan jo også sjekke kamera gjennom appen, så man burde ikke legge til hvem som helst uten å tenke seg om. Kan jo hende han er redd du overvåker han? Hvis du er veldig sjalu f.eks (sier ikke at du er det), men hadde du blitt sur hvis han f.eks skysset en kvinnelig kollega hjem fra jobb? Tenker at selvom han skjuler noe behøver det ikke være typ «han er utro» 

Anonymkode: 77b3a...fea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han lyver 😆 Jeg fjernet samboer en gang da, men det var midlertidig fordi jeg dreiv å handla julegave og han er en snokete luring, så ville ikke at han skulle se hvor jeg var 🥲 

Men man kan jo også sjekke kamera gjennom appen, så man burde ikke legge til hvem som helst uten å tenke seg om. Kan jo hende han er redd du overvåker han? Hvis du er veldig sjalu f.eks (sier ikke at du er det), men hadde du blitt sur hvis han f.eks skysset en kvinnelig kollega hjem fra jobb? Tenker at selvom han skjuler noe behøver det ikke være typ «han er utro» 

Han har absolutt ingen kvinner han forholder seg til annet enn moren sin. Så jeg har aldri mistenkt noe. Har heller aldri sjekket hvor han er med mindre han skulle hente meg og jeg måtte se hvor han stod eller når han kom frem. Har ikke skjedd noe fra min side som skulle tilsi noe paranoia fra han. Jeg tilbød han bruker på min bil da han gav meg bruker også, men han ville ikke ha det (nektet faktisk). Så jeg forstår ikke, hvorfor skal han skjule noe nå. 

Tips til hvordan jeg kan ta dette opp? Hvordan kan jeg si at "Nei det stemmer ikke at jeg MÅ stå som eier for å bruke den'?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har absolutt ingen kvinner han forholder seg til annet enn moren sin. Så jeg har aldri mistenkt noe. Har heller aldri sjekket hvor han er med mindre han skulle hente meg og jeg måtte se hvor han stod eller når han kom frem. Har ikke skjedd noe fra min side som skulle tilsi noe paranoia fra han. Jeg tilbød han bruker på min bil da han gav meg bruker også, men han ville ikke ha det (nektet faktisk). Så jeg forstår ikke, hvorfor skal han skjule noe nå. 

Tips til hvordan jeg kan ta dette opp? Hvordan kan jeg si at "Nei det stemmer ikke at jeg MÅ stå som eier for å bruke den'?

Men la han deg til som eier eller sjåfør? Jeg aner ikke altså, jeg har lagt til både samboer og foreldrene mine på min bil. Syns egentlig bare det er greit, og er ikke noe bekymra for det. Det er jo «bare» en bil, og jeg stoler på de. 

Men har du lånt bilen noen gang, og kanskje vær uforsiktig/ uheldig? At han er redd du skal ødelegge bilen? Eller at dere har forskjellig syn på hvordan man behandler bilene? Jeg aner ikke altså, syns det er litt merkelig at han bare har fjernet deg. Virker jo som det er noe som gjør at han ikke stoler på at du skal ha tilgang da.. 

Kan jo være han faktisk skjuler noe da, men det behøver ikke være noe negativt i den forstand (altså, kan være hva som helst. Kanskje han har begynt hos psykolog eller gått til noe lege ellernoe som han ikke vil du skal vite av f.eks).  Er jo egentlig umulig for oss her å vite hva årsaken er.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjørte den aldri. Han brukte det litt som årsak for fjerningen også (jeg ville at han skulle vise meg først, da jeg ikke hadde samme bil). Men som han sa, han la meg til for at jeg skulle tracke. Gjorde det ved behov når han gav beskjed om ar han var på vei (vi kjører mye sammen).

Han ville at jeg skulle bruke den, bad meg kjøre flere ganger.

Alt av legetimer, psykolog, alt vet jeg om for det ligger i felles kalender og han forteller meg etter hver time. Mange av disse hjalp jeg han med også, så slikt er utelukket.

Jeg er redd han skjuler noe. Men eneste han sier er "vil ikke at andre skal stå som eier. Er ikke mer enn det." 

AnonymBruker
Skrevet

Tilleggsinformasjon: Jeg fikk nøkkelkort. Så det handler ikke om bilen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjørte den aldri. Han brukte det litt som årsak for fjerningen også (jeg ville at han skulle vise meg først, da jeg ikke hadde samme bil). Men som han sa, han la meg til for at jeg skulle tracke. Gjorde det ved behov når han gav beskjed om ar han var på vei (vi kjører mye sammen).

Han ville at jeg skulle bruke den, bad meg kjøre flere ganger.

Alt av legetimer, psykolog, alt vet jeg om for det ligger i felles kalender og han forteller meg etter hver time. Mange av disse hjalp jeg han med også, så slikt er utelukket.

Jeg er redd han skjuler noe. Men eneste han sier er "vil ikke at andre skal stå som eier. Er ikke mer enn det." 

Men du står jo ikke som eier bare for at han legger deg til som sjåfør🫣

Det der hadde jeg også blitt usikker på. Hvordan oppfører han seg ellers da? Med mobilen f.eks? Jobb? Fått seg noen ny hobby? Du er sikker på at han faktisk er hos psykolog og lege når han sier? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du står jo ikke som eier bare for at han legger deg til som sjåfør🫣

Det der hadde jeg også blitt usikker på. Hvordan oppfører han seg ellers da? Med mobilen f.eks? Jobb? Fått seg noen ny hobby? Du er sikker på at han faktisk er hos psykolog og lege når han sier? 

Vi er særboere. Aldri hatt eks. tilgang til hverandres mobiler eller PCer. Mobilen har han alltid vært beskyttende ovenfor men han gjemmer den ikke. Og han ser aldri på min.

Vi er fra hverandre litt over annenhver uke så uansett om adferd ikke er endret når vi er sammen er det plenty av tid og mulighet for alt mulig ellers. 

Ingen hobby. Blitt arbeidsledig (delvis frivillig). Og jeg vet med sikkerhet at de timene er relle. Men igjen, vi er jo ikke samboere heldigvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...