AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Ber du aftenbøn/kveldsbønn? Vil du dele hvilken i så fall? Anonymkode: 71b09...81b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Nei, det gjør jeg ikke. Anonymkode: 8ef17...90b
AnonymBruker Skrevet 11. august #3 Skrevet 11. august I skyggens favn lukker jeg mine øyne. Mørkets fakkel brenner i mitt sinn, lys av kunnskap, ild av vilje. Jeg er min egen herre, mitt eget lys i natten, min egen gud i drøm og virkelighet. Så hviler jeg — urokkelig, fri, våken. Anonymkode: 9fe6f...0c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Ja. Kjære Gud og Nu lukker seg mitt øye. Og en personlig. Anonymkode: ea144...fc9
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 23.57): Ber du aftenbøn/kveldsbønn? Vil du dele hvilken i så fall? Anonymkode: 71b09...81b «Nu lukker seg mitt øye.» Dette er den fineste kveldsbønnen jeg vet om. Jeg ber den hver kveld i tillegg til fadervår, selv om det er mange år siden jeg mistet troen min. Anonymkode: 742de...5a5 2
Hoppetaujenta Skrevet 12. august #8 Skrevet 12. august Innimellom når jeg føler for det så sammenfatter jeg alt på en enkel måte når jeg skal sove, men det kan sies hele døgnet, hvor som helst og det kommer fra hjertet: "Takk." Jeg kjenner at det er nok. 2 1
Socketlicker Skrevet 15. august #9 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 23.57): Ber du aftenbøn/kveldsbønn? Vil du dele hvilken i så fall? Anonymkode: 71b09...81b Ja, Fader Vår 3
piggrokken Skrevet 15. august #10 Skrevet 15. august Ja. Jeg takker Gud for alt jeg har fått denne dagen, og ber om hans visdom skal falle på meg i alle mine fremtidige avgjørelser. Jeg takker Gud for hans kjærlighet, og at jeg via han skal bli et bedre menneske. Jeg takker Gud for at jeg har syndet, og at dette gjør meg til et menneske, men at jeg via han og kun han, skal synde mindre i dagen som kommer. Jeg takker Gud for menneskene rundt meg som jeg er glad i, for fremtidige og tidligere venner og de som har gått bort. Så leser jeg et kapittel fra bibelen og tenker på meningen med det mens søvnen svøper meg inn. Jeg folder ikke hendene mens jeg ber, men ligger i sengen helt avslappet. Jeg sier ikke bønnen, men tenker den inni meg. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august #11 Skrevet 17. august Ja. Ber om beskyttelse for meg og mine. Takker for alt han har gjort og kommer til og gjøre for meg. Takker for veiledning. Pluss pluss. Anonymkode: 5c15e...ca0
AnonymBruker Skrevet 17. august #12 Skrevet 17. august Ja, selvsagt. Om jeg skulle dø i søvne ville mine siste ord være for Gud Anonymkode: 0f2eb...c4c 1
Strigiformes Skrevet mandag kl 20:05 #13 Skrevet mandag kl 20:05 Jeg takker Gud min far for at han lytter til mine bønner. Ber for alle som har det vondt, for min familie og mine gode venner. Kjære Gud Du er kjærlighet og du er god. Hjelp meg så jeg kan finne styrke på min vei. Bringe glede inn i livet til de jeg er glad i og elsker. Jeg takker deg for alt som er godt, og alt som jeg har fått. Du passer på meg og er med meg på min vei. Gjør slik at lyset skinner i meg. Så synger jeg min sang for å hylle og prise ditt navn. Jeg ser at du ser og hjelper meg når jeg trenger det. Kjære Gud min far i himmelen. Pass på store og små. Gi dem trygghet til å leve et godt liv, og hjelp dem med å ta gode valg for seg selv. Amen ❤️ Denne sangen synger jeg ofte som en bønn til himmelen ❤️
ada@ Skrevet mandag kl 20:12 #14 Skrevet mandag kl 20:12 Jeg ber en personlig bønn. Da ungene var små sang vi «kjære gud fader» eller «kjære Gud, jeg har det godt, takk for ….».
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:10 #15 Skrevet tirsdag kl 08:10 Jeg vender meg ikke til noe himmelrike, for der finnes intet annet enn løgn. Jeg bøyer meg ikke for kors eller krone, for jeg står rett når troen faller. Gudene er menneskers redde ekko, kirker er gravkammer for tanker. Prestene taler med tomme tunger, og bønnene deres dør før de når taket. Jeg legger meg i natten uten herre, uten synd, uten skam, uten håp om frelse. Min vilje er min eneste lov, mitt hode min eneste himmel. Så lukker jeg øynene, fri for gud, fri for løgn, fri. Anonymkode: 9fe6f...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå