AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Lang historie kort - jeg kommer fra en lang rekke med ustabile personer på min mor side. Mange emosjonelt umodne personer, mangler på nære relasjoner og ubetinget kjærlighet. Alt skal «skyves under teppe», vanskelige eller personlige ting prates ikke om og følelser skal ikke vises andre.. Har vært klar over hvor feil og skadelig dette er siden jeg var liten, og ha alltid vært bevisst på å ikke videreføre disse tingene til egne barn Føler jeg og min mann lykkes med dette i hverdagen og har i dag barn som får alt de orker av ubetinget kjærlighet, nærhet og kan komme til oss og prate uansett hva det gjelder❤️ Men.. merker det er visse ting og temaer som virkelig trigger noe vondt og vanskelig i meg. Viser ikke dette til barna, men for meg kan det bli så vanskelig at hele kvelden er «ødelagt» i vonde og skamfulle følelser. Har en forståelsesfull mann som forsøker å støtte så godt han kan, men han har ikke opplevd å leve så avstengt fra egen familie og forstår nok ikke helt hvorfor jeg får disse reaksjonene. Mitt eneste ønske er å være der for barn mine i alle situasjoner og stå stødig i rollen min som mor, men det er til tider så utmattende og vanskelig når kroppen reagerer på ting som ligger langt tilbake. Vet jeg ikke viser dette så mye utad (en «positiv» ting meg å vokse opp i et hjem hvor følelser ikke var akseptabelt er at man blir veldig flink til å skjule de) men det gjør alikevell vondt å være den som skal bryte generasjoner med usunne mekanismer. Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Lufte hode er sted hvor noen kanskje har opplevd det samme så det ikke føles så ensomt å kjempe i motbakke mot egne følelser😕 Anonymkode: 33b7d...788 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Psykolog! Du skjermer barna dine, men du må bearbeide ditt eget. Det ene utelukker ikke det andre, og det er ikke bare barna du skal ta vare på i dette livet. Lykke til TS. Anonymkode: 5b8fb...720 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august For meg høyrest det ut som om du kunne hatt nytte av å oppsøke ein psykomotorsisk fysioterapeut, i og med at du forteller at det triggast noko i kroppen. ❤️ Anonymkode: 20f0d...ff1
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Har ikke noen råd å komme med, men jeg vil bare fortelle deg at du er virkelig ikke alene! Føler på mange av de samme tingene som deg, men det snakkes jo ikke om - og det gjør det enda vanskeligere. Klem❤️ Anonymkode: 0796c...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå