AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Hei. Tok en tatovering i dag, reiser til syden om 12 dager. Den er på armen så kan dekke den til med klær når solen står på, men hvordan er det med bading? Fikk ingen info fra tatovør om det. Skal den smøres med solkrem? Noen som har prøvd vanntett plaster over? Anonymkode: d6892...de3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Man skal ikke bade. Du kan ikke bruke solkrem heller, da det er parfyme i. Hva slags useriøs plass har du gått, siden du ikke fikk info? vask med grønnsåpe (helst medisinsk) og smør med bepanthen eller helosan. Anonymkode: 63e08...596 4
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Om to uker bør du ha grodd, men smør deg med solkrem, man får parfymefri solkrem da! 😊 Vet du hvordan du skal ta vare på den nå? Anonymkode: 8632c...b38 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Jøss, det var da dårlig av tattovør.. Her står det litt det kan være greit å huske på de første ukene etter å blitt tattovert: https://attitude.no/etterbehandling/ Anonymkode: ed31b...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei. Tok en tatovering i dag, reiser til syden om 12 dager. Den er på armen så kan dekke den til med klær når solen står på, men hvordan er det med bading? Anonymkode: d6892...de3 Bortkastede penger hvis badingen ødelegger både tilheling og farge. Anonymkode: 7dc3a...34e 2
K.B. Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Tok en tatovering i dag, reiser til syden om 12 dager. Den er på armen så kan dekke den til med klær når solen står på, men hvordan er det med bading? Fikk ingen info fra tatovør om det. Skal den smøres med solkrem? Noen som har prøvd vanntett plaster over? Anonymkode: d6892...de3 Bading er dumt. Du får prøve med en vanntett kompress.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august Kan kjøpe noe som heter second skin. Ta den av i dusjen. Denne er ment til å ta på rett etter når den er ny, da slipper du skorpe fasen. Men du kan bruke den om du skal bade i havet osv på ferie. Men da må du passe på sola. Jeg vet ikke, det er bare noe jeg tror selv. Er ikke tattovør. Hustle Butter Tattoo Aftercare Wrap - Tatoveringsfilm Anonymkode: 8632c...b38 4
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Det hørtes ikke helt planlagt ut. Burde tatt den for noen uker siden.Hvor stor er tatoveringen? Om den ikke er så stor så kan du kjøpe second skin å ta på, så dekke til for solen i tillegg. Anonymkode: a15f8...f82 3
AnonymBruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august Hva i all verden tenkte du med? Tatovering to uker før sydentur? Tatoveringer skal ikke utsettes for sollys, da blir de stygge. Å bade i skitne sydenbasseng med en så fersk tatovering er jo galskap, og ikke tenk på havet engang! Jeg hadde droppet turen. Helt seriøst. Å risikere å ødelegge en helt fersk tatovering som du jo håper skal holde seg fin lenge? Hvem gidder? Anonymkode: 8aad2...bd1 3
AnonymBruker Skrevet 11. august #10 Skrevet 11. august Ja nei jeg var ikke klar over at det ikke var lurt så nært reise, og som sagt ingen info fra tatovør heller om etterbehandling. Skal ikke bade før den er grodd helt. Er det uansett hvilken solkrem man bruker over den så lenge det er parfymefritt? Kan solkrem brukes allerede etter 2 uker? Anonymkode: d6892...de3
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august bading og soling ødelegger ikke tattooen din når den har grodd, grunnen til at de sier du bør vente er for å sikre seg - MEN, jeg ville vært litt forsiktig.. Du kan godt ha over vanntett plaster om du skal bade, og du kan godt bruke parfymefri solkrem osv. Jeg har over 25 av dem og jeg har passet på å holde den ren og smøre den til den har helet (ruren er borte) etter det er det vanlig hudpleierutine og bruk av solkrem.. Anonymkode: d0979...c61 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Ingen av mine tatoveringer har vært ferdig helet innen to uker, og du har mindre enn to uker. Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Kan du utsette reisen et par uker? Jeg ville aldri smørt den med solkrem før den er ferdig helet, og iallfall ikke badet. Jeg har alltid fått beskjed om ingen bading på 3-4 uker, og selv da absolutt kun i hav. IKKE basseng før alt er fullstendig ferdig og all skorpe er av. Anonymkode: 103b7...e8e
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Jeg fikk beskjed om å ikke gå på treningssenter engang de første 6 ukene... Anonymkode: 869ed...dc8
AnonymBruker Skrevet 14. august #14 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2025 den 22.58): Man skal ikke bade. Du kan ikke bruke solkrem heller, da det er parfyme i. Hva slags useriøs plass har du gått, siden du ikke fikk info? vask med grønnsåpe (helst medisinsk) og smør med bepanthen eller helosan. Anonymkode: 63e08...596 4uker uten bad og soling.. Anonymkode: 97e9c...5f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå