Gå til innhold

Fulltidsjobb + deltidsjobb... kan det fungere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som får det til? Fulltidsjobben krever fysisk oppmøte, den andre er hjemmekontor. 

Anonymkode: 0f0f1...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min. Han har en 100% stilling som er fast, også har han en ekstra jobb hvor han setter seg opp på vakter når det passer han /oss å ta ekstra. Begge er fysisk oppmøte.. Vi har små barn, så da passer det best med en ekstrajobb hvor han selv setter seg opp på vakter eller får tilbud om vakter han kan si nei til.

En fast turnus hadde ikke vært aktuell. (Han har fast turnus i sin faste stilling, og der er det ofte også overtid, sene kvelder og lange helger). 

Anonymkode: 71cd3...be4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får til fulltidsjobb og deltidsjobb - begge med fysisk oppmøte. Med de prisene som er nå, er det ikke så mange andre alternativer. 

Anonymkode: 9d3d0...36d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har klart det som alenemor til 3 samtidig. Hadde på et punkt en fulltidsjobb (pedagogisk leder i barnehage), og to deltidsjobber som jeg kunne jobbe hjemmefra. Men den ene betale så dårlig at det ikke var verdt det så sluttet etter få måneder. Har fremdeles den andre, men det er ikke fast arbeidstid eller timesbetalt. Kan jobbe 5 minutter en dag og 6 timer en annen. Styrer tiden (og delvis lønnen) selv. Men ja, det er fullt mulig om man ønsker det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber fulltid og har et firma selv i tillegg, som tar litt tid hver dag og mer i perioder. bruker mye helg og ferie på det. Jobben er jo bare 40-50 timer i uka med reise, så er mye tid igjen. 

Anonymkode: 1e9e9...805

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene så langt, dette lover jo godt ❤️ Trenger litt ekstra penger og vurderer å takke ja til ny deltidsjobb. Barn har jeg heller ikke, så der sparer jeg jo litt tid også.

Anonymkode: 0f0f1...028

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fulltidsjobb og trenger en ekstrajobb pga alt er så dyrt, har «kontortid» og kan da jobbe kveld og helg. Det går an, vet om flere som har/har hatt ekstrajobb i tillegg til fulltidsjobb med fysisk oppmøte. Kjedelig at man må jobbe mer enn 100% for å klare seg for tiden..

Anonymkode: c7b21...2dd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som faglærer på barneskole, fast 100% og som vikar på avlastningsbolig. Godt med litt ekstrainntekt selv om den varierer fra måned til måned.

Anonymkode: 56e9b...386

AnonymBruker
Skrevet
Mayamus skrev (27 minutter siden):

Jeg har klart det som alenemor til 3 samtidig. Hadde på et punkt en fulltidsjobb (pedagogisk leder i barnehage), og to deltidsjobber som jeg kunne jobbe hjemmefra. Men den ene betale så dårlig at det ikke var verdt det så sluttet etter få måneder. Har fremdeles den andre, men det er ikke fast arbeidstid eller timesbetalt. Kan jobbe 5 minutter en dag og 6 timer en annen. Styrer tiden (og delvis lønnen) selv. Men ja, det er fullt mulig om man ønsker det

Hva slags jobb gjør du hjemmefra?

Anonymkode: e9a14...341

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva slags jobb gjør du hjemmefra?

Anonymkode: e9a14...341

Jeg hjelper en musiker og et band med å booke jobber og føre et lett regnskap.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber som faglærer på barneskole, fast 100% og som vikar på avlastningsbolig. Godt med litt ekstrainntekt selv om den varierer fra måned til måned.

Anonymkode: 56e9b...386

Er ikke avlastningsboligen kommunal? I og med at det ikke er lov til å jobbe mer enn 100% i én kommune?

Jeg hadde noen år da jeg jobbet 100% som lærer i en kommune, 30% på fritidsklubb i en annen, verge for mellom 10-15 stk pluss 50% nettstudent. Dro på jobb kl 7 og var hjemme kl 23 hver ukedag pluss 8 timer hver søndag fast og mellom 4-8 timer på lørdager. Mandager var jeg ferdig kl 17. Ungene mine så jeg på fritidsklubben, mannen min så jeg "aldri". Jeg trivdes veldig godt med det fordi jeg trivdes bedre på jobben enn jeg gjorde hjemme. Men gikk på en skikkelig smell så har stått utenfor arbeidslivet som ufør i noen år nå. Hadde jo da så høy inntekt før jeg ble syk at uføretrygden min er bra, har fra spk i tillegg. Men å gå fra 900.000kr i årer til 520.000kr i året merkes, pluss at jeg nå, ikke så overraskende, også er skilt så står nå alene med økonomien. Så om det var verdt den rovdriften jeg holdt på med kan vel diskuteres...

Anonymkode: ebeda...818

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke avlastningsboligen kommunal? I og med at det ikke er lov til å jobbe mer enn 100% i én kommune?

Du kan ikke ha mer enn 100% som ansatt i kommunen, altså at kommunen er arbeidsgiveren din. Men du kan jobbe 100% i en hvilken som helst annen bedrift og ha deltidsjobb med kommunen som arbeidsgiver i tillegg.

Anonymkode: 2f65b...ad8

• Liker 1
Skrevet

Som ung og barnløs hadde jeg det i noen år. Det gikk fint og ga god utbetaling i fødselspenger for førstemann.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen med barn, det går fint. Jobber fullt pluss ekstravakter og har en deltidsjobb i tillegg. 

Anonymkode: 1751c...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Har to rotasjonsjobber. Når jeg har fri fra hovedjobben tar jeg vakter på den andre jobben. Noen måneder blir det 200%

Trenger egentlig ikke pengene, men jeg blir rastløs av å bare sitte hjemme.

Anonymkode: 06d84...9f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du kan ikke ha mer enn 100% som ansatt i kommunen, altså at kommunen er arbeidsgiveren din. Men du kan jobbe 100% i en hvilken som helst annen bedrift og ha deltidsjobb med kommunen som arbeidsgiver i tillegg.

Anonymkode: 2f65b...ad8

Ja, var det jeg mente. Du kan selvfølgelig jobbe 100% på Cubus og 20% som servitør i samme kommune, da du da ikke er kommunalt ansatt. Men du kan ikke være mer enn 100% kommunalt ansatt i en og samme kommune. Jeg skrev ikke kommunalt ansatt, men trodde allikevel det var forståelig i og med at jeg spurte om avlastningsboligen ikke var kommunal. Men jeg burde kanskje vært tydeligere.

Har nemlig hørt om tilfeller der kommunen som arbeidsgiver ikke har vært klar over dette og at det har skapt endel tull for den ansatte som har jobbet over 100% i kommunal stilling i en og samme kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var økonomistudent jobbet jeg som ufaglært assistent på en skjermet demensavdeling på ett kommunalt sykehjem. Trivdes så godt i den jobben, at jeg beholdte stillingsprosenten på hver tredje helg, samtidig som jeg jobbet fulltid som controller i ett selskap. Arbeidshelgen var fredag kveld, lørdag dag og søndag kveld. Tok også på meg ekstravakter hvis det passet, inkl. natt. 

Sluttet der for noen år siden, men savner faktisk jobben iblant😄 Rent lønnsmessig tjente jeg vel 100-150.000 ekstra i året, det var inkludert ekstravakter og helligdagstillegg. 

Anonymkode: 66620...8cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær obs på at mange arbeidsgivere krever at du oppgir at du har ekstra jobb, andre har som krav i arbeidskontrakten at du må ha forhåndsgodkjenning for bierhverv. Dette bl. fordi du ikke kan jobbe for konkurrende bedrifter og det kan måtte vurdere din arbeidsevne (fx om du overhover hviletid mellom jobb). Også vær obs på at om du blir sykmledt og din hovedarbeidsgiver forskuttere lønn så vil du muligvis bli trukket i lænn når din arbeidsgiver oppdager de ikke får full refusjon av sykepenger.

Anonymkode: c5950...e10

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mange som har en ekstrajobb. 

Om det er overkommelig for deg kommer an på arbeidstidene i de ulike jobbene, og hvor mye kapasitet du har. 

Jeg har ikke overskudd til en ekstrajobb i ukedagene nå, men kunne sikkert fint jobbet ekstra i helger. Jobber som fagleder nå, og enkelte uker er mer hektiske og mentalt krevende. Hadde jeg kunne jobbet ekstra akkurat når det selv passet meg, uten å ha faste tider/vakter eller antall timer, så hadde jeg klart det. 
I midten av tyveårene så jobbet jeg fulltid på hotell, og tok 2-4 ekstravakter ved annet hotell hver uke. Det var ikke noe problem. 

Anonymkode: 35dff...28c

AnonymBruker
Skrevet

Har fulltidsjobb + ekstrajobb. Tar ut avspasering eller forskøvet arbeidstid de dagene jeg er på ekstrajobben. Det er en avtale jeg har fått med hovedarbeidsgiver og det fungerer fint. 

Anonymkode: bf2cc...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...