Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler du kontakter i ditt liv. Som ikke behandler deg rettferdig. Folk som lover ting som stadig skuffer. Kutter du de bare ut. Å ikke sier noe. Eller synger du ut før du gjør det. Hvor ofte og hvor mange ganger skal du liksom tilgi folk som ikke oppfører seg. Jeg har familiemedlemmer venner og andre kontakter . Spessielt tre nå som gjør meg bare så enorm frustrert sint og lei meg. 

Anonymkode: 5badc...91f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem det er og hva det gjelder. Men jeg hadde antagelig sagt fra.

Anonymkode: 4c679...d94

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer ikke, så føler aldri at jeg blir utsatt for urettferdighet. 

Anonymkode: ac283...aa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan takler du kontakter i ditt liv. Som ikke behandler deg rettferdig. Folk som lover ting som stadig skuffer. Kutter du de bare ut. Å ikke sier noe. Eller synger du ut før du gjør det. Hvor ofte og hvor mange ganger skal du liksom tilgi folk som ikke oppfører seg. Jeg har familiemedlemmer venner og andre kontakter . Spessielt tre nå som gjør meg bare så enorm frustrert sint og lei meg. 

Jeg trekker meg bare unna...Orker simpelthen ikke. Det er ikke verdt det. 

Jeg har heldigvis andre mennesker i livet mitt som setter stor pris på meg, så da velger jeg å bruke tid og energi på dem istedet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg. Må beskytte mitt eget hjerte. 

Jeg er en sånn som alltid tilbyr meg, som alltid stiller opp, som viser interesse og lytter. Det betyr at man gjør seg veldig sårbar når det ikke kommer i retur. 

Anonymkode: b40ae...f76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vurderer ikke, så føler aldri at jeg blir utsatt for urettferdighet. 

så hvorfor gidder du egentlig å kommentere i en sånn tråd, i det hele tatt da?!!?     

Anonymkode: f78cc...f5a

Skrevet

Hvis de samme personene stadig skuffer og bryter løfter, justerer jeg forventningene og tar løftene deres med en klype salt. Hvorvidt det er noe poeng i (eller i det hele tatt et alternativ) å ta det opp, evnt kutte dem ur/avslutte vennskap, kommer an på så mangt  men først og fremst gjelder at man ikke kan kontrollere andres oppførsel, bare egne forventninger og reaksjoner. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på graden av urettferdighet og hvem vedkommende er. 

Dersom det er nær familie, så forsøker jeg i det lengste at de kommer på bedre tanker. 

Dersom kollega eller perifer bekjentskap så overser jeg de, eller kutter de helt vekk. 

Anonymkode: 893fd...00b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

"Urettferdighet" er et konkret ord for meg, jeg pleier ikke oppleve det overhodet. Men mener du bare at du føler noen har behandlet deg dårlig? Det skjer heller ikke ofte for meg, men jeg takler det ved å forsøke ikke ta det personlig. Dem om det, liksom, er folk kjipe, er de det. Jeg "synger ikke ut", jeg bare faser dem ut/orker ikke å være sammen med dem så mye i så fall. 

Anonymkode: 342eb...f05

Skrevet

Greit at folk ikke klarer å holde alt de lover. Vi er jo bare mennesker, men urettferdighet takler jeg dårlig. Folk som eks ikke tenker så mye på Gaza, men hadde blitt forbannet om deres egen familie ble bombet, eller folk som røyker, men klager over folk på Nav feks er i mine øyne like ille som de verste diktatorene gjennom historien.

AnonymBruker
Skrevet

Trekker meg elegant unna. Null drama. 

Anonymkode: 7260a...e41

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tillitsbrudd handler da ikke om urettferdighet.

Anonymkode: 7a94a...963

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har vært en sånn som setter ned foten for urettferdig flere ganger. Ikke bare for meg selv, for andre også. 

Men sånt fører med seg konflikt, så jeg har heller valgt å få folk sakte ut av livet mitt enn å konfrontere de. 

Anonymkode: 5803d...0c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

så hvorfor gidder du egentlig å kommentere i en sånn tråd, i det hele tatt da?!!?     

Anonymkode: f78cc...f5a

Spørsmålet er hvordan jeg takler det. Svaret er at jeg velger å ikke vurdere hvorvidt noe er rettferdig eller ikke. Jeg vurderer egne handlinger, ikke andres.

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (6 timer siden):

Hvis de samme personene stadig skuffer og bryter løfter, justerer jeg forventningene og tar løftene deres med en klype salt. Hvorvidt det er noe poeng i (eller i det hele tatt et alternativ) å ta det opp, evnt kutte dem ur/avslutte vennskap, kommer an på så mangt  men først og fremst gjelder at man ikke kan kontrollere andres oppførsel, bare egne forventninger og reaksjoner. 

Dette. 

Kan leve med at folk ikke er perfekte, men jeg forholder meg realistisk til hvordan de er. Helt upålitelige folk gidder jeg ikke.

Anonymkode: bf345...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...