Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste denne saken, og ble overrasket over at høye mennesker har dårlig samvittighet for å ta plass langt fremme på konsert.

https://vink.aftenposten.no/artikkel/qPqGr1/folk-maa-bare-leve-med-at-vi-ogsaa-finnes

Jeg er selv høy, ingen kjempe, men har aldri tenkt annet enn at på konsert er det først til mølla om de beste plassene, enten det er sitteplass eller ståplass, nummerert eller unummerert. Det handler jo ikke bare om å se over hodene på folk, man vil jo gjerne komme nær artistene selv om man tilfeldigvis er høy. Og om du flytter deg bakover er du jo uansett foran noen, med mindre det menes at de høye kun kan ta plass aller, aller bakerst. Enten det er i konserthuset eller på Bjerke travbane. 

Så hva tenker dere, bør en høy flytte seg bak alle de som er lavere, og havne bakerst uansett hvor tidlig ute man er? 

Anonymkode: 77861...0d0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som 157cm høy synes jeg at folk som er høye fint kan stå ut på siden eller bakover. Jeg har flere ganger opplevd at høye mennesker presser seg frem for å stå langt fremme, eller bare generelt at de havner foran meg, og for min del blir jeg stående i en borg hvor jeg ikke ser noe som helst, og gjerne er i risikosonen for å få en albue i fjeset hvis personen foran koser seg og danser litt.

Hadde sikkert ikke følt det på samme måte hvis jeg var 1,80.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (6 minutter siden):

Som 157cm høy synes jeg at folk som er høye fint kan stå ut på siden eller bakover. Jeg har flere ganger opplevd at høye mennesker presser seg frem for å stå langt fremme, eller bare generelt at de havner foran meg, og for min del blir jeg stående i en borg hvor jeg ikke ser noe som helst, og gjerne er i risikosonen for å få en albue i fjeset hvis personen foran koser seg og danser litt.

Hvorfor skal de ha dårlig plass fordi de er høye? Er det ikke de som kommer senere eller bestiller plass senere som må ta til takke med dårligere plasser? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er kjipt å stå bak høye på konsert, men du har da like mye rett til å være der som resten. Jeg hadde ikke tatt hensyn, men utnyttet fordelen :) Det er mye verre med folk som presser seg fram og tilbake og dulter borti en med fem ølglass i hendene. Eller snakker. Eller holder på med mobilen hele tiden.

• Liker 3
Skrevet
Nuttery skrev (12 minutter siden):

Høye mennesker skal visst stå ved siden av noen eller bak. Da rykker de stadig bakover. Er det riktig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stinali skrev (4 minutter siden):

Høye mennesker skal visst stå ved siden av noen eller bak. Da rykker de stadig bakover. Er det riktig?

Ville trodd det enkleste var at de lave enten møter opp tidlig, eller ikke stiller seg akkurat bak en høy som står der fra før. Noen steder er dessuten scenen høy, sånn at plassene rett foran den også egner seg dårlig for lave.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høyere folk har nok ikke bedre syn, så de burde få stå like langt fram. Problemet er vel størst om man havner rett bak noen man ikke kan se over skuldrene på.

Anonymkode: d5a86...6a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er forskjell på de som har vært tidlig ute, som du sier, og stiller seg foran i god tid, kontra de på 195 som bare presser seg frem rett før det starter og stiller seg foran ei på 155 uten skam. 

Anonymkode: f1420...d56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (10 minutter siden):

Det er kjipt å stå bak høye på konsert, men du har da like mye rett til å være der som resten. Jeg hadde ikke tatt hensyn, men utnyttet fordelen :) Det er mye verre med folk som presser seg fram og tilbake og dulter borti en med fem ølglass i hendene. Eller snakker. Eller holder på med mobilen hele tiden.

Folk med dårlig oppdragelse kunne stått bakerst, da hadde det blitt veldig god plass foran scenen :D

Stinali skrev (7 minutter siden):

Je sto og stødde veggen, mens æille andre dæinse...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er forskjell på de som har vært tidlig ute, som du sier, og stiller seg foran i god tid, kontra de på 195 som bare presser seg frem rett før det starter og stiller seg foran ei på 155 uten skam. 

Anonymkode: f1420...d56

Brøyte seg frem er ikke greit, enten man er 1,90 eller 1,50.

Jeg satt forresten nylig bak et par som stadig stakk hodene sammen, hun var veldig klengete og hadde stadig hodet på skulderen hans. Dette var i teatret der man typisk bare ser mellom hodene på de foran. Så i sånne tilfeller synes jeg man kan tenke på de bak. Men ikke flytte seg fordi de har en bedre plass, selvsagt.

Hører med til historien at dama hadde noen drinker innabords. Jeg sa ingenting før hun reiste seg midt i forestillingen og sang med og veivet med armene, da fikk jeg olme blikk bakover og spydige kommentarer resten av forestillingen. Og hun forsto ikke forskjell på det å reise seg midt i forestillingen, og stående applaus på slutten. "Nååå reiste du deg ja", smalt det bakover. Mannen så mest ut til å ville flykte derfra han også :D

AnonymBruker
Skrevet

Litt av poenget må vel være om man faktisk ser?  Og ta hensyn til dem som ikke gjør det?

Anonymkode: cfa87...d2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nuttery skrev (1 time siden):

Som 157cm høy synes jeg at folk som er høye fint kan stå ut på siden eller bakover

Men hvis den høye personen har en lav venn....skal de da splitte seg og stå på hvert sitt sted?

Jeg er hverken høy eller lav, der det er viktig å se godt kommer jeg bare tidlig. Har ventet mange ganger hele dagen i kø for å få stå først på konserter, kjedelig, men verdt det.

Anonymkode: 09470...a1a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hvis den høye personen har en lav venn....skal de da splitte seg og stå på hvert sitt sted?

Jeg er hverken høy eller lav, der det er viktig å se godt kommer jeg bare tidlig. Har ventet mange ganger hele dagen i kø for å få stå først på konserter, kjedelig, men verdt det.

Anonymkode: 09470...a1a

Jeg sier ikke hva som er riktig eller galt eller hvordan ting skal være. Jeg sier bare at jeg synes det er nikjipt som 157cm høy og ende opp bak noen høye. Og det er like vanlig at de brøyter seg frem som at lave gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...