Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
mitch92 skrev (15 timer siden):

Man MÅ ikke være totalt Karen heller bare fordi naboen klipper gress en sø dag . Vi hadde jo blasfemiparagraf og inntil nylig. Man er passe kjip om man driver og angir naboer for klipping av gress søndag. Like kjip som om man skulle ringt politiet for naboens blasfemi før 2015 eller når den nå ble fjernet. 

Og klippe gresset er ikke ulovlig. Unødig støy er ulovlig. Hvor setter du grensen? Er du kjip om du angir naboen for narkotikabruk, narkotikasalg, høylytt fyll, svart arbeid , kjøp av prostitusjon, stjele osv ? Vi setter kjip ut i fra egen moral og hva som plager oss egentlig. Uansett er loven slik den er. Du kan la være om angi naboen , men du kan ikke forvente at naboen lar være og angi deg. 

Anonymkode: 38f92...1a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mitch92 skrev (13 timer siden):

Herrefred for en sinnsyk logikk. Er det samme å drepe noen og stjele og da eller? Ikke alle lover er likeverdige vet du og ikke alle lover er fornuftig eller en gang nyttig for å si hva som er rett og galt. Men når jeg ser slike hjernevaska kommentarer skjønner jeg veldig godt hvorfor ting som homofili forble ulovlig så lenge. "Loven sier det, ferdig snakka" "like ille å være homofil som voldtektsmann" osv. Logikken er litt i samme gata...

Og nei såklart er ikke søndags freden like ille som anti homofili. Jeg sier bare at den logikken holder ikke mål. Ting er ikke galt fordi det er ulovlig. At det kan være fint å ha det rolig noen ganger syns vel alle, de med stort behov for sånt kan flytte på bygda. Og drive og straffe andre for å klippe gress og lage litt støy på en søndag i Norge i 2025, et såkalt progressivt land, er tullete. 

Nei, det er ikke det samme, derfor har det ulike strafferammer. Begge deler er allikevel ulovlig.

du kan absolutt forsøke og endre loven , lover endres hele tiden. Hvis og bråke på søndager er din hjertesak så får du jobbe for og endre loven. Det vil alltid være sånn at man selv synes noe som er ulovlig ikke er galt. Det er lover jeg synes er dumme, men jeg kan ikke lovlig bryte den, fordi de ikke passer meg. jeg er så glad for at jeg fortsatt har krav på en dag i uka med ro i et forferdelig bråkete samfunn, så det er en lov jeg vil kjempe for og beholde. Så er jeg feks for legalisering av cannabis , men enn så lenge er det forbudt så jeg kan ikke lovlig bruke det fordi jeg ikke synes det er galt. Dette er jo politikk egentlig, så du må engasjere deg i et parti som ønsker og endre loven om det er viktig. 
og be folk flytte på bygda er litt standard, og det er jo i storbyen politiet følger opp denne loven strengest fordi det er mest behov. Ja, kanskje man må si opp jobben og flytte på bygda i fremtiden fordi byen bare er for bråk . Hva med barn? Jeg har et lydsensitivt barn som elsker søndager. Mange barn sliter med all lydforurensing  hele uka. 

Anonymkode: 38f92...1a2

Skrevet

Det dreier seg om Lov om helligdagsfred. Det går fint an å grille på en søndag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva tenker dere om dem som krever at det skal være stille ute på søndager, altså unngå ting som gressklipping, barnefotball, oppussing, demonstrasjonstog, grillfester mm?

Anonymkode: 326bd...649

Det er norsk lov som sier det skal være stille på søndager, og ikke noe som noen har funnet på for å være vanskelig.

Anonymkode: 8ac8e...e3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel kun gårdbrukere som får forståelse for å lage bråk, fordi gårdbrukere er avhengig av været for å arbeide på jorda med traktorer og maskiner når det er våronn og silolegging for ofte må de arbeide 24/7 

Alle andre har ikke noe hast med å gjøre arbeidet sitt.

Anonymkode: 8ac8e...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Er så glad for at jeg og naboene mine har snakket om dette, og vi er alle enige at det er helt greit å klippe gress og bråke litt på søndager. Men, ikke tidlig på morgenen. 
Prøver å bråke de andre dagene i uka fremfor søndager, men i blant blir det sånn. 

Anonymkode: fc788...266

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er så glad for at jeg og naboene mine har snakket om dette, og vi er alle enige at det er helt greit å klippe gress og bråke litt på søndager. Men, ikke tidlig på morgenen. 
Prøver å bråke de andre dagene i uka fremfor søndager, men i blant blir det sånn. 

Anonymkode: fc788...266

Plutselig kommer det en ny nabo som liker stille søndager. 

Anonymkode: 9e391...dfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mitch92 skrev (På 10.8.2025 den 23.38):

Dette med at jeg bare bryr meg om meg selv er selvrettferdig tullball.

Men like fullt prøver du å rettferdiggjøre for deg selv at dine behov veier tyngre enn både andres, samt lover og regler.

Anonymkode: 9dfa2...7a2

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...