Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om dem som krever at det skal være stille ute på søndager, altså unngå ting som gressklipping, barnefotball, oppussing, demonstrasjonstog, grillfester mm?

Anonymkode: 326bd...649

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at de har rett. 

Anonymkode: 8b177...889

• Liker 21
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare bra

Anonymkode: 7af05...4a9

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker dere om dem som krever at det skal være stille ute på søndager, altså unngå ting som gressklipping, barnefotball, oppussing, demonstrasjonstog, grillfester mm?

Jeg synes at Søndager er beste dag for hagearbeid, oppussing o.l for å vær ærlig, ungene må jo få lov å gå ut om det er Søndag, og invitere til en sammenkomst i hagen er helt innafor.

Anonymkode: a773e...159

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne diskusjonen kommer opp alt for ofte. Responsen er alltid den samme: En blanding av folk som føler de er for travle til å få gjort bråkete arbeid andre dager, og MANGE som fortsatt støtter helligdagsfreden.

Heldigvis har vi er tydelig lovverk på dette området, som politiet selv i nyere tid har vært ute og presisert. Motoriserte gressklippere og andre støyende verktøyer skal ikke brukes på søndager. Ferdig snakka.

Anonymkode: 95f40...48c

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker at de har begynnende demens. 

Anonymkode: 9e391...dfc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så glad jeg ikke har naboer. Bråker når jeg vil.

Anonymkode: a607a...503

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er godt at helligdagsfreden finnes. Bor i blokk der det borres ett eller annet sted nesten hver dag ellers, så da er det veldig greit med søndagen fri. 

Anonymkode: 9dfa2...7a2

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne diskusjonen kommer opp alt for ofte. Responsen er alltid den samme: En blanding av folk som føler de er for travle til å få gjort bråkete arbeid andre dager, og MANGE som fortsatt støtter helligdagsfreden.

Heldigvis har vi er tydelig lovverk på dette området, som politiet selv i nyere tid har vært ute og presisert. Motoriserte gressklippere og andre støyende verktøyer skal ikke brukes på søndager. Ferdig snakka.

Flott at du er ferdig snakka da.

hva med idrettslag som organiserer fotballcup med masse barn som hojer og skriker og heier fra tidlig morgen om søndagene? Kan være ganske bråkete det også?

Vi lærer jo barna å ikke opprettholde søndagsfreden som en viktig tradisjon. Hvorfor bryter ikke politiet inn her?

Barna kan fint leke i litt mer ro og fred en av de syv dagene i uken?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flott at du er ferdig snakka da.

hva med idrettslag som organiserer fotballcup med masse barn som hojer og skriker og heier fra tidlig morgen om søndagene? Kan være ganske bråkete det også?

Vi lærer jo barna å ikke opprettholde søndagsfreden som en viktig tradisjon. Hvorfor bryter ikke politiet inn her?

Barna kan fint leke i litt mer ro og fred en av de syv dagene i uken?

Det er ikke jeg som er ferdig snakka, det er lovverket :ler: 

Idrettslag må også ha spesiell tillatelse for å lage mye støy på søndager, ref. lov om helligdager og helligdagsfred § 4.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i tettbygd strøk så skal du følge loven om helligdagsfred,de som ikke greier å forholde seg til lover har jeg null respekt for. Enten det er å stjele naboens bil eller det er å drive med gressklipperen søn-ig helligdager så er det like ille.

Greier du ikke holde fred søn-ig helligdager så flytter du på bygda ,sånn som jeg, for her er det bønder og de har lov å bråke og er du bare huseier så er det helt greit. For naboene bor så langt unna at de hører deg ikke! 

Anonymkode: 9e391...dfc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tenker at de kan loven om helligdagsfred 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Folk som aktivt går inn for å skape støy på en stille dag til tross for at de kan gjøre dette seks andre dager i uken, har gjerne en personlighetsforstyrrelse hvis de ikke er sadister av natur, og burde absolutt oppsøke en psykolog.

Anonymkode: 36925...f9f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Selv bryr jeg meg ikke om jeg hører lyd fra andre på søndager, ikke noe mer enn på lørdager eller onsdager. Men jeg har ikke noe problem med å ikke bråke selv akkurat på søndagen, siden jeg vet at mange bryr seg om helligdagsfreden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er er jo så klart greit,dem leker.Men kan spare meg for gressklipping.Her i mitt borettslag skal det være stille kl 23,man rekker klippe gresset en dag i uka da.

Anonymkode: 6eb35...095

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dersom man ønsker å gjøre noe med helligdagsfreden får man starte en underskriftskampanje og se hvor mange man får sanket.

Nytter ikke å bare støye fordi man er uenig.

Anonymkode: 4e4c6...d01

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva andre gjør, og forventer at andre gir f i meg. 

Anonymkode: 4b6d4...607

Skrevet

Bare tull. Norge er ikke et kristent land på noen måter lengre. Folk har ikke flust med dager til å gjøre slikt. Mandag til fredag er man på jobb, lørdag må man handle inn for søndag da alt er stengt. I tillegg gjør man jo diverse aktiviteter som feks dra på biblioteket osv på slike dager da igjen, alt er stengt på søndag. Så det er en veldig logisk dag å gjøre unna arbeid på. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at dersom man ønsker å gjøre noe med helligdagsfreden får man starte en underskriftskampanje og se hvor mange man får sanket.

Nytter ikke å bare støye fordi man er uenig.

Anonymkode: 4e4c6...d01

Man MÅ ikke være totalt Karen heller bare fordi naboen klipper gress en sø dag . Vi hadde jo blasfemiparagraf og inntil nylig. Man er passe kjip om man driver og angir naboer for klipping av gress søndag. Like kjip som om man skulle ringt politiet for naboens blasfemi før 2015 eller når den nå ble fjernet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Folk som aktivt går inn for å skape støy på en stille dag til tross for at de kan gjøre dette seks andre dager i uken, har gjerne en personlighetsforstyrrelse hvis de ikke er sadister av natur, og burde absolutt oppsøke en psykolog.

Anonymkode: 36925...f9f

Man har ikke seks dager i uken til slikt man er på jobb, er med barna på fritidsaktivitet med mer. Lørdag brukes til alt som er stengt på søndag (handling, aktiviteter osv). Om man blir så forstyrret av gressklipping bare fordi hva dagen sier i kalenderen har man en MYE større personlighetsforstyrrelse og må legges inn på mentalsykehus vil jeg si da. Hvis du mener de som klipper gress på søndag bør oppsøke psykolog.  (Dette er en sammenligning for å vise hvor latterlig det er å si ikke at jeg faktisk mener dere skal på mentalsykehus).

Hadde aldri falt meg inn å bry meg om naboen har det hyggelig en søndag vs en lørdag eller klipper gress eller hva som helst. Da er man rett og slett en dødskjip person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...