Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL fredag og alt så bra ut mot innsett. Begynte å teste etter EL (digital) på fredag morgen. Tester hver morgen med digital.

I dag (12dpo) var testen også negativ (fikk positiv dag 13 sist) og så  synes jeg EL streken så litt mindre tydeligere ut enn de andre, og appåtil så fikk jeg kremet utflod!!! 😩😩 

Hvor ofte tester dere andre?? Har ikke tenkt på at jeg kanskje burde teste kveld også?! Har ikke trengt det før. Sist innsett gikk det fra svake streker dagen før og boom to sterke streker (på digital)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor var eggposen på fredag da? Sa legen/gynekologen noe om hvor nær eggløsning han tenkte du var?

Skrevet (endret)

18 mm og 5 mm denne runden. 

Forrige runde 16 mm og 13 mm.

St Olavs skrev det så bra ut og fortsette å teste 😩 mandagsmorgenen kan ikke komme fort nok, for å se om jeg hadde rett 

Endret av pippeli
Skrevet

Hmm, ja kanskje du har ganske kort vindu for positiv test og du har misset det... 18 mm på fredag kan vel stemme med eggløsning søndag/mandag 🤔 om jeg ikke husker feil. Mange år siden ivf.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg testet for EL for innsett, så valgte vi å ikke teste digitalt, men testet to ganger om dagen med strimler (jeg visste fra før av at jeg har veldig korte topper og ofte går glipp av de. At Olavs anbefaler jo å teste digitalt med morgenurin, men de sa det var greit så lenge jeg er sikker på EL.

Når jeg scroller tilbake i foto feeden, så ser jeg at jeg hadde en neste positiv test på morgen, positiv på kvelden og så veldig tydelig negativt morgen etter. Meldte da inn den dagen med neste positiv morgen test og positiv kveldtest og hadde innsett beregnet på det.

Eggppder vokser jo ca 2mm i døgnet, og EL skjer først fra 20mm oppover. Noen ganger blir de litt større før EL skjer. Så det er vanskelig å si noe om din konkret situasjon - håper at den kanskje var litt sakte og at du får positiv test i dag 🤞

Skrevet
pippeli skrev (12 timer siden):

Var på UL fredag og alt så bra ut mot innsett. Begynte å teste etter EL (digital) på fredag morgen. Tester hver morgen med digital.

I dag (12dpo) var testen også negativ (fikk positiv dag 13 sist) og så  synes jeg EL streken så litt mindre tydeligere ut enn de andre, og appåtil så fikk jeg kremet utflod!!! 😩😩 

Hvor ofte tester dere andre?? Har ikke tenkt på at jeg kanskje burde teste kveld også?! Har ikke trengt det før. Sist innsett gikk det fra svake streker dagen før og boom to sterke streker (på digital)

Testet morgen og kveld - etter kl 08 og før kl 20 med strips og brukte digital for å "bekrefte" når strips slo ut. Ville fortsatt testing, eventuelt bedt om en UL. Har skjedd en gang med meg at veksten stoppet opp litt, og EL kom 4 dager senere enn hva klinikken trodde basert på str. 

Skrevet

Negativ i dag også... Har ikke mulighet til å ta UL dessverre 😒 har nok misset EL for når det kommer kremete utflod er den over 🥲 skal kjøpe strips til neste gang! 

• Hjerte 1
Skrevet
pippeli skrev (22 minutter siden):

Negativ i dag også... Har ikke mulighet til å ta UL dessverre 😒 har nok misset EL for når det kommer kremete utflod er den over 🥲 skal kjøpe strips til neste gang! 

Åh nei, så kjipt. Hør med St Olavs hva de tenker om hvordan du kan unngå det neste gang, men testing flere ganger per døgn er kanskje det du burde prøve. Lykke til! (Og bare for sikkerhets skyld, fortsett å teste noen dager til før du gir deg for denne syklusen!)

Skrevet

Har allerede bestilt strips! 😅 Har ikke vært tanken at jeg burde teste mer, for forrige innsett brukte jeg bare digital. 

Jeg tenker jeg begynte å teste for sent, 8dpo (fredag) fikk jeg beskjed om. Hadde jeg begynt torsdag eller onsdag tror jeg hadde fått positiv, tenker jeg hadde El rundt lørdag siden jeg fikk kremete utflod i går 😒

Skrevet
pippeli skrev (8 minutter siden):

Har allerede bestilt strips! 😅 Har ikke vært tanken at jeg burde teste mer, for forrige innsett brukte jeg bare digital. 

Jeg tenker jeg begynte å teste for sent, 8dpo (fredag) fikk jeg beskjed om. Hadde jeg begynt torsdag eller onsdag tror jeg hadde fått positiv, tenker jeg hadde El rundt lørdag siden jeg fikk kremete utflod i går 😒

Dpo betyr dager etter eggløsning. Mener du testing syklusdag 8 (fredag som du skriver), - dette er jo veldig tidlig eggløsning i så fall...?

Skrevet

Jaa mente syklus dag 😅 ene folikkelen var jo 18 mm allerede fredag så sikker på den ble til eggløsning lørdag, og hadde jeg testet feks torsdag hadde jeg sikkert oppdaget det

Skrevet
pippeli skrev (3 minutter siden):

Ja, mulig det og at du begynte for sent. Men er jo det dem anbefaler 🤷🏼‍♀️. Altså å begynne å teste dager for UL. Kanskje du begynner å teste tidligere neste syklus? Men enig med @Sniff76 at det hadde vært en veldig tidlig EL på CD8. Så jeg ville fortsatt å teste noen dager til uansett.

Skrevet

Høres ut som om tre ting kan ha skjedd. 1) du gikk glipp av eggløsningspeaken. 2) eggløsning har ikke skjedd enda. 3) du har lest av testene feil 💩 

Har du bilder fra testene? Du sier du bruker en digital som viser streker? Tester som viser streker kan være litt vanskelig å tolke for de som ikke er kjent med testene. Mener st.olavs anbefaler clearblue sine digitale smiley tester, og de er ganske enkle å forholde seg til. Jeg bruker dem i tillegg til strips for å være 100% sikker.

Jeg får en ganske kjapp lh-peak selv og tester med babyplan strimler 3 ganger om dagen, minst 5 dager før innsett fordi jeg er så redd for å gå glipp av positiv test. Så høres ut som om du er inne på riktig tanke, at neste gang er det lurt å begynne å teste tidlig. Spesielt hvis du har litt ujevn syklus.

Har du hatt tidlig eggløsning før? 

Skrevet

Bruker den med smiley ja (2 mest fertile), men ser på strekene der også. Forrige runde var de svake søndag morgen og knallsterke (smilefjes) mandags morgen. Nå har de blitt svakere for hver dag, så mistenker de hadde vært positive feks torsdag. 

Hadde ikke tenkt over noen av dette om det ikke var for den kremete utfloden 😩 var pittelitt eggehvite i går før den ble annerledes. 

Skrevet
pippeli skrev (4 timer siden):

Men er du 100 prosent sikker på å gå etter utflod? Noen får ikke eggløsning slim.. andre får gjere dager før eggløsning erc

Skrevet

Jeg hadde ikke gått etter utflod, men heller fortsatt å teste. 

• Liker 1
Skrevet
HeleneHS skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke gått etter utflod, men heller fortsatt å teste. 

Enig...om du hadde 18 på fredag kan de vore 19-21 idag. Og de kan bli 25 før de dropper. Jeg ville ikke gitt opp håpet før dere tar ul. 

Skrevet

Har ikke gitt opp, skal teste i kveld og i morgen 😃🤞

• Liker 1
Skrevet

Fortsatt negativ. 

Rotet i bosset og fant de første testene, de var mye sterkere enn de er nå så toget har nok gått, for lengst. Burde sikkert ha testet flere ganger pr dag, det var sikkert en veldig kort topp. 😒

Skrevet
pippeli skrev (2 timer siden):

Fortsatt negativ. 

Rotet i bosset og fant de første testene, de var mye sterkere enn de er nå så toget har nok gått, for lengst. Burde sikkert ha testet flere ganger pr dag, det var sikkert en veldig kort topp. 😒

Om du skal ta innsett. Får du ikke oppfølging og ul? Husk du må ikke lese på tester som er flere dager gammel m . Du kan ikke lese av de.

Når skal du ha beste ultralyd m

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...