AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Jeg har solgt leiligheten min og må flytte ut før 01/10 (fikk ikke mellomfinansiering). Er ute etter noe nytt å kjøpe men finner ingenting foreløpig. Har lagt ut annonse på finn at jeg ønsker å leie, og kontaktet sikkert 20 utleiere men enten får jeg ikke svar eller så sier de nei, fordi de vil ha langtidsleiere. Jeg er åpen for alt innen pendleravstand til Oslo. Nå er jeg så fortvilet, for hva gjør jeg? Har ingen familie eller venner jeg kan bo hos (pga jeg har katt). Jeg har sett på hotell men det koster jo det og. Føles litt tullete å bruke flere hundre tusen av egenkapitalen på hotell. Og jeg aner jo ikke hvor lang tid det tar å finne en leilighet som jeg vil ha, det kan ta 1 mnd eller 6 mnd, ingen som vet. Noen som har vært i samme situasjon, og hva gjorde dere? Tenker da ikke på dere som hadde familie/venner dere kunne bo hos. Kan NAV hjelpe? Eller må jeg i verste fall bli uteligger? Anonymkode: 1352b...96d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Prøvd å høre om du fx kan få leie ei campinghytte/leilighet på Bogstad? Frogner house? Bjørvika apartments? Og langtidsleie av hotell kan faktisk være forholdsvis rimelig. De tar ikke 2000kr natta hvis en bor en mnd sammenhengende på det rette hotellet. Kan noen passe katten mens du leter etter nytt sted? Det er dessverre vanskeligere å finne noe med dyr. Anonymkode: df2e9...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Rundt Gardermoen er det en del pendlerleiligheter - ta kontakt med dem for pris. Flere av de annonserte på Finn tidligere. Anonymkode: afb5c...ab2
AnonymBruker Skrevet 10. august #5 Skrevet 10. august Litt dumt å selge før du har noe å flytte inn i, men det er du vel klar over selv. Hotell eller camping kan være greit, ja Anonymkode: 02011...ce2
AnonymBruker Skrevet 10. august #6 Skrevet 10. august Cochs pensjonat kanskje Anonymkode: 50ed4...8e2
AnonymBruker Skrevet 10. august #7 Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lagt ut annonse på finn at jeg ønsker å leie, og kontaktet sikkert 20 utleiere men enten får jeg ikke svar eller så sier de nei, fordi de vil ha langtidsleiere. Anonymkode: 1352b...96d Trenger du å si noe om det? Se etter leilighet med tre måneders oppsigelse. Det tar fort så lang tid uansett å overta ny bolig. Anonymkode: 0f847...62d 2
AnonymBruker Skrevet 10. august #8 Skrevet 10. august Airbnb så klart. Er det ikke innlysende? Anonymkode: f41d3...232 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august #9 Skrevet 10. august Forenom. Airbnb. Heimstaden har 3 mnd. Oslo AirPort apartments. Thon hotel har langtidsleie. Frogner House. Finnes særdeles mange muligheter. Anonymkode: 5e251...13a 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #11 Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har solgt leiligheten min og må flytte ut før 01/10 (fikk ikke mellomfinansiering). Er ute etter noe nytt å kjøpe men finner ingenting foreløpig. Har lagt ut annonse på finn at jeg ønsker å leie, og kontaktet sikkert 20 utleiere men enten får jeg ikke svar eller så sier de nei, fordi de vil ha langtidsleiere. Jeg er åpen for alt innen pendleravstand til Oslo. Nå er jeg så fortvilet, for hva gjør jeg? Har ingen familie eller venner jeg kan bo hos (pga jeg har katt). Jeg har sett på hotell men det koster jo det og. Føles litt tullete å bruke flere hundre tusen av egenkapitalen på hotell. Og jeg aner jo ikke hvor lang tid det tar å finne en leilighet som jeg vil ha, det kan ta 1 mnd eller 6 mnd, ingen som vet. Noen som har vært i samme situasjon, og hva gjorde dere? Tenker da ikke på dere som hadde familie/venner dere kunne bo hos. Kan NAV hjelpe? Eller må jeg i verste fall bli uteligger? Anonymkode: 1352b...96d Hvorfor tror du Nav skal hjelpe deg? Det er ikke sånn at Nav kan hjelpe til med bolig til alle situasjoner,ikke sånn at du kan selge bolig så skal Nav stå der klar med overgangsbolig. Du kan leie via Airbnb. Men dumt nå midt i perioden hvor tusenvis av studenter mangler bolig. Så teit å skrive om du må bli uteligger. Du har jo penger så det sier seg jo selv at nei det må du ikke. Men du må jo uansett bruke av pengene dine på husleie/bo uansett hvilken boform du ender på Anonymkode: 68beb...00b 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august #12 Skrevet 11. august Når jeg tok over min leilighet i Oslo bodde jeg en måned på Anker studentbolig i Københavngata, det var ikke supernais, men det var ok. Jeg var ikke student. Anonymkode: e7b58...051
AnonymBruker Skrevet 11. august #13 Skrevet 11. august Her er det rom: https://www.finn.no/realestate/lettings/ad.html?finnkode=293346021 Anonymkode: e7b58...051 1
AnonymBruker Skrevet 11. august #14 Skrevet 11. august Du må selvfølgelig betale det det koster for korttidsleie av en leilighet eller et hotellrom. Du har penger, men lurer på om NAV kan hjelpe deg, fordi det er tullete å bruke penger på å bo! Anonymkode: 87cbb...daf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå