AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Klarte å vri på meg kink i nakken i dag tidlig. Har prøvd å tøye og å slappe av, men det er ikke noe bedring. Heller motsatt. Noen gode råd eller tips til hva jeg kan prøve? Anonymkode: fa5fe...6ff
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Får ofte kink pga en gammel nakkeskade. Har ikke funnet noen vidunderkur, men hvis tøying ikke hjelper, kan du legge på noe varm. Man får kjøpt varmeposer på apotek. Man kan faktisk også varme opp en surkålpose og bruke den. Husk å ta et håndkle rundt, så du ikke brenner deg. God bedring! Anonymkode: 2e4db...ce1
AnonymBruker Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Gi det to-tre dager. Evt litt smertelindring dag en, evt to. Det går over som regel. Anonymkode: 7c421...ff7
AnonymBruker Skrevet 10. august #4 Skrevet 10. august Paracet og Ibux. Ikke hold igjen på smertestillende, når du har vondt og anspenner deg så sitter det lenger. Anonymkode: 9b41a...cb4
AnonymBruker Skrevet 11. august #5 Skrevet 11. august Når jeg får det leter jeg frem "spikerputa" som av og til er det eneste som gir lindring. Kan sitte i en stol og lene meg bak på den. Først er det ubehagelig, men så er det bare avslappende. Har en matte også som jeg bruker når rygg/skuldre trøbler, men for nakken er det bare puta som "treffer". Jeg har pleid å bruke Voltaren gel, men er usikker på om det egentlig hjelper så mye. Sist jeg var plaget sov jeg med et sammenrullet håndkle i nakkegropen for å gi litt ekstra støtte. Jeg slet med å klare å reise meg opp av senga, men det hjalp å holde i endene på håndkleet og støtte/dra opp nakken i det jeg reiste meg. Så snart nakken var god nok til det begynte jeg med forsiktige øvelser som jeg tenkte å linke til, men fant dem ikke i bokmerkene. Det er øvelser jeg burde gjøre forebyggende hele tiden, men jeg har en tendens til å glemme alt slikt så snart plagene er helt borte igjen... Anonymkode: 8c84d...f52
AnonymBruker Skrevet 11. august #6 Skrevet 11. august Går det ikke over i løpet av et par dager eller blir verre, må du kontakte fysioterapeut/ kiropraktor som kan hjelpe deg å løsne opp. Inntil da kan du varm dusj eller badestue og tøye forsiktig. Anonymkode: 92eea...5d6
Gladgutten79 Skrevet 11. august #7 Skrevet 11. august Ikke helt det du spør om men jeg var enormt plaget med dette og hadde det veldig ofte da jeg sov forkjært, gikk over til å bruke tempur pute og det kan varmt anbefales nå har jeg så godt som aldri stiv nakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå