Gå til innhold

Noen som har blitt kvitt melasma (solbart)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde dere? Hvor lang tid tok det?

Anonymkode: 910f3...78d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ble borte i løpet av vinteren men du må ikke eksponeres for sol igjen

Anonymkode: c0c05...789

Skrevet

Jeg hadde det etter graviditeten, ikke mye men noe på pannen og litt på kinnene. 

forebygg: solkrem faktor 50 hver dag. Her anbefaler jeg skinCeuticsls advanced brightning Defence 50, påfør hver morgen og når det er sol ute og om sommeren bruker du solhatt og påfører solkrem utover dagen

behandling: c-vitamin serum og A-vitamin Retinol/ tretinol er vel det som har mest forskning bak seg at virker. 
personlig bruker jeg Skinceuticals ferolic, den er kjempedyr,  men funker som bare det på meg. Av A vitaminkrem bruker jeg vanligvis Differin med virkestoffet adapene, har en kompis som er lege som skriver det ut til meg. Men her er det masse å velge mellom. 
jevnlig syrepeeling, her bruker jeg Dr. Dennis Gross sine syrepads. 

Hvis du ikke er vant til disse ingrediensene ville jeg begynt forsiktig, med retinol annenhver dag på kvelden og etter noen uker  prøvd meg på c vitamin på morgenen. 
det finnes også laserbehandlinger man kan gjøre i salong. Disse har jeg ikke erfaring med. 

dr. idriss på YouTube er ekspert på området og har mange gode råd. 
tilslutt er det viktig å huske at behandling kan dempe, men kanskje ikke fjerne flekkene helt 

lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...