Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt for noen måneder siden. Under hele forholdet var det en del ting som gjorde at jeg nok aldri helt stolte på denne personen. Personer i livet til vedkommende, meldinger, situasjoner med ekser osv. Jeg var veldig glad i kjæresten min, og de nevnte tingene preget meg i forhodet. Jeg tenker ofte på dette, og lurer på om jeg skal skrive tankene mine til hen eller ta en samtale. Såfremt det blir akseptert. 

Burde jo åpenbart tatt det opp med hen da vi var sammen, og enkelte ting ble adressert, men de dype følelsene rundt dette ble aldri formidlet.

Jeg kjenner på et behov for å kommunisere dette nå, for å spørre om enkelte ting, rett og slett for å kunne legge det vekk. 

Eller er det sånn; du gjorde det slutt, la det ligge. Ikke plag eksen med dette nå.

Det var ikke det overnevnte som var den direkte årsaken til at det ble slutt. Det var mer komplekst. 

(?) 

Anonymkode: 64887...5cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må lære deg å leve i usikkerheten. Veldig mange gir deg ikke noen gode svar på spørsmålene dine. Det betyr ikke at de juger bevisst, men de vil gi deg svar som er feil eller en fordel for dem. Å gi slipp uten å få svar er en kunst, men alle kan klare det. Det skaper ofte også mye mer ro. Så jeg vil anbefale deg å la være.

Anonymkode: 44ee7...f72

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt dumt å ikke si noe om dette i forholdet. 

Får jo bare høre din side her. Er du usikker og sjalu? Hva mener du med ekser? Hadde han kontakt med de, hvordan da i tilfellet. 

Hvorfor vil du ikke bare gå videre? 

Anonymkode: 339fb...0e1

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kontakt har dere hatt etter bruddet? 

Så lenge dere er venner og har god kontakt, så tenker jeg det er greit å snakke om det. 

Anonymkode: 5e467...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Litt dumt å ikke si noe om dette i forholdet. 

Får jo bare høre din side her. Er du usikker og sjalu? Hva mener du med ekser? Hadde han kontakt med de, hvordan da i tilfellet. 

Hvorfor vil du ikke bare gå videre? 

Anonymkode: 339fb...0e1

Vi snakker om 4-5 ekser og flørter, med snapping nesten daglig med flere av de. Bilder av hverandre. Jeg vet at den ene sendte meldinger med seksuelt innhold, mens min kjæreste fremholdt av vedkommende respekterte vårt forhold. Det var åpenbart ikke sant. Angrer på at jeg ikke var mer direkte på dette, men adresserte det mer generelt. 

Jeg var ikke spesielt sjalu, usikker på den måten før dette forholdet, men nå har jeg skjønt hvorfor noen skriver at "du må være ferdig med tidligere forhold" på Tinder. 

Jeg vil gå videre, men spørsmålet er om dette gjør at det går raskere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvor mye kontakt har dere hatt etter bruddet? 

Så lenge dere er venner og har god kontakt, så tenker jeg det er greit å snakke om det. 

Anonymkode: 5e467...0a9

Vi snakker av og til, så rammene er der jo på en måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke risikert å rippe opp det på nytt.   . Plutselig dukker det opp ny informasjon som gjør du at du flyr i taket f.eks. Forholdet er avsluttet, fortsett å ro videre 

Anonymkode: 35e1f...31c

AnonymBruker
Skrevet

Fred være med det.
Du har klart å komme deg vekk fra ei du var glad i, men som du ikke kunne stole på. 
Tenker du kun kan få det verre av å grave i gammelt ubehag 

Anonymkode: 989b5...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi snakker om 4-5 ekser og flørter, med snapping nesten daglig med flere av de. Bilder av hverandre. Jeg vet at den ene sendte meldinger med seksuelt innhold, mens min kjæreste fremholdt av vedkommende respekterte vårt forhold. Det var åpenbart ikke sant. Angrer på at jeg ikke var mer direkte på dette, men adresserte det mer generelt. 

Jeg var ikke spesielt sjalu, usikker på den måten før dette forholdet, men nå har jeg skjønt hvorfor noen skriver at "du må være ferdig med tidligere forhold" på Tinder. 

Jeg vil gå videre, men spørsmålet er om dette gjør at det går raskere.

Ta med deg lærdommen du fikk videre i livet og la han bli noen andres problem. Et spørsmål kan og gi svar du ikke ønsker, og du kan ende med å bare straffe deg selv. Se framover. 

Anonymkode: 4ee36...1b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg gjorde det slutt for noen måneder siden. Under hele forholdet var det en del ting som gjorde at jeg nok aldri helt stolte på denne personen. Personer i livet til vedkommende, meldinger, situasjoner med ekser osv. Jeg var veldig glad i kjæresten min, og de nevnte tingene preget meg i forhodet. Jeg tenker ofte på dette, og lurer på om jeg skal skrive tankene mine til hen eller ta en samtale. Såfremt det blir akseptert. 

Burde jo åpenbart tatt det opp med hen da vi var sammen, og enkelte ting ble adressert, men de dype følelsene rundt dette ble aldri formidlet.

Jeg kjenner på et behov for å kommunisere dette nå, for å spørre om enkelte ting, rett og slett for å kunne legge det vekk. 

Eller er det sånn; du gjorde det slutt, la det ligge. Ikke plag eksen med dette nå.

Det var ikke det overnevnte som var den direkte årsaken til at det ble slutt. Det var mer komplekst. 

(?) 

Tenkte i samme situasjon at det jeg ikke fikk tatt opp, eller snakket med eksen i løpet av første måneden etter bruddet, så var det for seint. Synes det er merkelig om du skal ta kontakt mange måneder etter. 

Anonymkode: f9aa8...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig rart å ta opp nå. Drit i det. Man innbiller seg at man liksom skal bare ha en prat om det og så legge det bort, men du får sikkert ikke svarene du vil ha - og hvilke svar er det uansett, vet du hva som hadde gjort at du kunne lagt det bak deg i det hele tatt? Det er en illusjon at man kan få en slags "closure" på alt bare det tas opp. Like stor sjanse for at du går fra den samtalen og fikk noe nytt å gnage på. 

Du kommer deg videre. Dette er sånn crap dere kan snakke om om 10 år når det er helt over og ingen føler på noe. 

Du går gjennom mange følelser nå i forbindelse med bruddet, og dette er en helt normal fase av det.

Anonymkode: 1f43d...60f

AnonymBruker
Skrevet

Skriv et brev, men ikke send det. Du kan godt skrive flere versjoner eller flere brev også. Da får du utløp for en del følelser. 

Anonymkode: 1a9a7...e1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...