AnonymBruker Skrevet 10. august #1 Skrevet 10. august Min far betaler barnebidrag, med etterbetaling til meg hver måned. Beløpet har vært det samme hver måned i 1 år. I juni måneden fikk jeg nesten 3x normalt beløp. I juli fikk jeg 25% av normalt beløp. Vet noen hva årsaken til dette er? Er det på grunn av min fars feriepenger? Jeg er redd han kommer til å fortsette med 25% av det han vanligvis gjør, framover. Anonymkode: 0f6ff...84f
AnonymBruker Skrevet 10. august #2 Skrevet 10. august Ring nav og spør dem så får du rett svar. Min sønn fikk brått ekstra på grunn av gammel bidragsgjeld hos far. Anonymkode: 3069e...5e9
Fighter83 Skrevet 10. august #3 Skrevet 10. august Du får kanskje ikke hele summen med barnebidrag fra NAV hvis den bidragspliktige (den som skal betale) ikke har økonomi til å betale hele beløpet, eller hvis det er gjort fradrag for samvær. NAV vil da beregne et redusert bidrag eller eventuelt sette det til null hvis den bidragspliktige ikke har nok inntekt til å dekke sine egne utgifter i tillegg til bidraget. Du kan ha rett på bidragsforskudd fra NAV i slike tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 13. august #4 Skrevet 13. august Hvis det går gjennom Nav innkreving skal de kreve inn fastsatt beløp. Hvis far betaler inn mindre vil det blir bidragsgjeld. Ring til Nav innkreving og spør hva som er grunnen. Det er de som har oversikt. Telefonnummer 21 05 11 00 Anonymkode: 67671...4da
AnonymBruker Skrevet 13. august #5 Skrevet 13. august Det kan være nav har tatt fra skattepengene hans om han hadde et tilgodebeløp. Anonymkode: 4295c...38e
AnonymBruker Skrevet 13. august #6 Skrevet 13. august Bidragsgjeld er den mest sannsynlige forklaringen her ja, og den større utbetalingen kan være NAV som har krevd penger fra for eks. skatt tilgode etter oppgjøret. Det skjedde med meg da jeg hadde nedbetalingsplan etter at NAV brukte en evighet på å fastsette bidrag og det endte høyere enn jeg ventet. Så da betalte jeg ned i noen mnd, i tillegg til at noe av skattepengene jeg skulle få igjen ble brukt til å dekke resten. NAV ordner det automatisk, og uavhengig av nedbetalingsplanen. Veldig kjekt, egentlig! Du bør kontakte NAV, det kan være en mulighet for at den lavere satsen er det far faktisk skal betale fremover, og det vil jo være veldig greit å få konstantert. Anonymkode: 92a2b...fc2
AnonymBruker Skrevet 13. august #7 Skrevet 13. august Kontakte NAV, eller selvfølgelig kontakte far da, sannsynlig den enkleste og raskeste måten å få svar. Anonymkode: 92a2b...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå