Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Labubu-bamsene er populære blant ungdom og voksne, men er de også et «must» i 2. klasse for å ikke bli utenfor?. 3 av venninnene til datteren min kom innom her i går, og hadde de som pynt på sekken med badetøy.

Har deres barn disse?

Anonymkode: c7f5d...d76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva f skjer med verden???? Et must? Virkelig?

Anonymkode: cb60e...599

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vits å møte på skolen uten. 

Anonymkode: 54813...d29

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De er en mote-leke på samme måte som slikt alltid har eksistert. I min barndom var det tamagotchi og beanie babies, for noen år siden var det squishmallows, nå er det Labubus, om et år eller to er det noe annet. Som i alle tidligere (og fremtidige) tilfeller, oppleves det som et "must" for barnet, men utgjør liten reell forskjell i livet. Det er imidlertid alltid mer stas å være en del av gjengen enn å være utenfor den.

Anonymkode: bb1c6...f30

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er et must hvis du vil oppdra barna til å bli idioter. 

Anonymkode: 778c1...6ab

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Man kan velge å bidra til presset, hvis det er signalene man vil lære bort..

Anonymkode: 1be0e...f4a

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er som med alle andre hyper, Prime osv. Noen har, noen har ikke. Verden går videre. 

Skrevet

Enig med den over her, disse tingene kommer med jevne mellomrom. Hvis barnet ditt ønsker en slik så kan han/hun kanskje jobbe litt for det? Da vil barnet i alle fall lære litt av pengers verdi.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

What the actual fuck!?

Anonymkode: c4e37...d02

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Labubu-bamsene er populære blant ungdom og voksne, men er de også et «must» i 2. klasse for å ikke bli utenfor?. 3 av venninnene til datteren min kom innom her i går, og hadde de som pynt på sekken med badetøy.

Har deres barn disse?

😳

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men på skolen jeg jobber er det ingen barn med disse bamsene. Vil heller oppfordre til å IKKE kjøpe bamsene for å unngå å være tilrettelegger for at noen andre føler seg utenfor om dette er reelt der dere bor.

2. klassinger er altfor små til å skulle kjenne på et press om å «ha de rette tingene». 

Anonymkode: 72724...f0c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

😳

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men på skolen jeg jobber er det ingen barn med disse bamsene. Vil heller oppfordre til å IKKE kjøpe bamsene for å unngå å være tilrettelegger for at noen andre føler seg utenfor om dette er reelt der dere bor.

2. klassinger er altfor små til å skulle kjenne på et press om å «ha de rette tingene». 

Anonymkode: 72724...f0c

Du bør kanskje se hva som har skjedd denne sommeren før du svarer så bastant at ingen på din skole har denne bamsen?

Eller bor du ikke sentralt?

Anonymkode: b4747...8f2

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har deres barn disse?

Har en som begynner i 2. nå. Tenker at nei, man må ikke ha en labubu eller noe annet for å passe inn. Man er seg selv. Skolene er opptatt av inkludering. 

Anonymkode: 8171d...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du bør kanskje se hva som har skjedd denne sommeren før du svarer så bastant at ingen på din skole har denne bamsen?

Eller bor du ikke sentralt?

Anonymkode: b4747...8f2

Antyder du at folk som bor sentralt er lettpåvirkelige og danser ukritisk etter influensernes pipe?

Anonymkode: 55717...594

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis venninnene har så hadde jeg dessverre også kjøpt til min datter. Det å føle seg utenfor er ingen god følelse. Men sjekk med jenta om hun ønsker seg en. Hun kan jo absolutt jobbe litt for den. 

Anonymkode: 88d47...df5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjøp om de vil ha. Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 2bfba...4b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Labubu er ikke et must for noen som helst. Det er små rare og stygge overprisede bamser som noen influensere har blåst opp til å bli en hype. 

2b.jpg?v=1744742203&width=1100

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, nei! Stopp verden, jeg vil av. 

Anonymkode: da2bc...0ac

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har kjøpt til de to jentebarnebarna mine.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som er så positive til at TS bare skal kjøpe en Labubu til ungen sin, vet dere hva en original Labubu koster?

https://kimmiscandy.no/collections/frontpage?srsltid=AfmBOooLCHKONB5-TB15Csg3anim7tCr5sxSnPnXOI-YGyxGMiZ7nNFB

Det har alltid vært sånne ting og tang som "alle" skal ha, men det har heldigvis også alltid fantes noen fornuftige stemmer som har satt ned foten og sagt nei. Hvis man ikke ønsker at ungene sine skal være utenfor, så bør man heller ta ansvaret for å skape et miljø der man fokuserer på andre ting enn dyre motegreier. Det er de voksne som må sette ned foten her.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som er så positive til at TS bare skal kjøpe en Labubu til ungen sin, vet dere hva en original Labubu koster?

https://kimmiscandy.no/collections/frontpage?srsltid=AfmBOooLCHKONB5-TB15Csg3anim7tCr5sxSnPnXOI-YGyxGMiZ7nNFB

Det har alltid vært sånne ting og tang som "alle" skal ha, men det har heldigvis også alltid fantes noen fornuftige stemmer som har satt ned foten og sagt nei. Hvis man ikke ønsker at ungene sine skal være utenfor, så bør man heller ta ansvaret for å skape et miljø der man fokuserer på andre ting enn dyre motegreier. Det er de voksne som må sette ned foten her.

Det er jo mindre enn vi bruker på en fredagsmiddag. Så jeg forstår ikke helt problemet? 

Skal barna nedprioriteres fullstendig når det kommer til pengebruk? 

Anonymkode: 2bfba...4b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...