Gå til innhold

Barnehageplass - kapasitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

På Oslo kommunes nettside står det oppgitt hvor mange plasser den enkelte barnehagen har. Er det mulig å finne ut hvor mange av disse som blir ledige fra august det året man skal søke barnehage?

Anonymkode: 9d552...f40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eneste måten, er å ringe barnehagen eller tildelingskontoret i kommunen og spørre. Det står ingen steder, men kan være noen barnehager skriver "per dags dato xx barn på avdelinga A, x barn på avd b, xx barn på avdeling c" ect. Men ellers er det ingen steder det står. Men én ting er sikkert, de vil gjøre alt for å fylle opp plassene, så har en søkt, men ikke får plass, så står en på venteliste. Og blir det en eller flere plasser ledig. Så fylles de opp. For det er tap for bhg gå under med barn.

Anonymkode: 40c0d...93b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg fant en sånn liste for bydelen vår og nabobydelen også.. Det var da vi skulle søke i mars 2022, i Oslo. Fikk listen i februar/mars en gang. Husker jeg brukte den for jeg så feks at en barnehage bare skulle ta inn 3 barn som var 0-2 år og jeg visste fra besøk at det var flere søsken-søkere så da gadd vi ikke sette den på lista. Men jeg husker ikke hvor jeg fant den listen. Prøv å kontakte tildelingskontoret? De har en epost på nettsiden tror jeg. 

Anonymkode: b4171...8a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jeg fant en sånn liste for bydelen vår og nabobydelen også.. Det var da vi skulle søke i mars 2022, i Oslo. Fikk listen i februar/mars en gang. Husker jeg brukte den for jeg så feks at en barnehage bare skulle ta inn 3 barn som var 0-2 år og jeg visste fra besøk at det var flere søsken-søkere så da gadd vi ikke sette den på lista. Men jeg husker ikke hvor jeg fant den listen. Prøv å kontakte tildelingskontoret? De har en epost på nettsiden tror jeg. 

Rettelse, det var mars 2023 vi søkte og da fantes denne listen iallfall for Sagene bydel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...